Inlägg av anon8665

Inlägg som anon8665 har skrivit i forumet

1

Mja, är väl så att dom fortfarande spawnar i samma område på banan, men inte i exakt samma position. Dvs. du kanske får en tank i början på No Mercy 2, men första gången spawnar den nere vid biljettkontrollen i botten av trapporna och andra gången spawnar den uppe vid dom första tunnelbanevagnarna. Typ.

Jag har inte hunnit spela någon längre tid sedan patchen, men spelet är ju rejält mycket mer stabilt nu och jag tror jag kommer slippa "krascha-under-AIns-omgång"-buggen nu.

E:TW har vart rejält instabilt för mig, men det verkar vara bortpatchat. Dom andra buggarna som t.ex. kavalleri som blir besegrade av staket eller att 158 man måste sakta ner till snigelfart för att deras 2 kamrater slöar när dom tar sig över en mur eller runt ett hus finns tyvärr kvar, men som TW-groupie är man ju hoppfull

Skrivet av Lite Lätt Lullig:

Även om blizzard snodde från warhammer universumet till warcraft spelen så betyder ju inte det att Mythic INTE har snott speldesign delar från WoW. Hur man än vrider å vänder på det är faktiskt World of Warcraft utvecklat före Warhammer Online så WoW kan inte snott från Warhammer Online, men troligen åt andra hållet.
Håll skillnad på Lore och Speldesign.

Mythic släppte Dark Age of Camelot 2001, Blizzard släppte World of Warcraft 2004. WAR lånar ett flertal designelement från DAoC.

Q.E.D.

Skrivet av Lanparty:

Jo första flickvännen fick man ju ha i 5 minuter, och hur får man igång polisuppdrag då?

Sno en polisbil, hacka datorn (LB), kolla Current Crimes eller Most Wanted, beroende på vilken typ av polisjobb du vill göra.

Skrivet av Lanparty:

Man kan knappt göra något längre, finns inga cyklar, inga flygplan, man kan inte koppla på släp på lastbilar, man kan inte styla bilar, inga polis/brandkår/ambulans uppdrag, inga militärer, inga gängområden, inga fyrhjulingar, inga flickvänner.. jag har klarat 50% av spelet och ja är inte 100 på allt men det mesta stämmer nog, saknar väldigt mycket helt enkelt

Vad är det som är nytt sen San Andreas?
Grafik/Fysik
Multiplayer..
Mer?

Jag har visserligen inte prövat brandkår och ambulans (gissar att dom finns), men det finns både polisuppdrag och flickvänner.

Hur fan har du klarat 50% av spelet utan att upptäcka flickvänner? Du kommer inte förbi 25% utan att ha haft minst en flickvän.

Sälj spelet tycker jag, du är uppenbarligen för korkad för att få spela det.

Skrivet av KoP:
Skrivet av TheMasseur:

Bra spel om man ogillade dessa saker med San Andreas: att kunna flyga flygplan, att tattuera sig, att kunna köpa fastigheter, att kunna svänga med bil i hög fart, att pumpa på gymmet, att byta frisyr, att kunna simma under vattnet, att bränna ut i naturen med tex cross, att flyga ner för ett berg, att ha typ 70 speltimmar istället för 40, att slippa trycka som ett cp på en knapp för att springa vilket man vill hela tiden osv. För allt det är nämligen borta nu! Enjoy!

Hur kul hade det varit om dom hade gjort exakt samma spel igen där man kunde göra allt det där? Dessutom passar det inte rollkaraktären Nico att hålla på och blinga genom att modda bilar, tatuera sig och att byta frisyrer. Han är en man av principer och med ett enda fast mål. Näe.. tycker GTA IV ändå har öppnat upp för mycket som inte fanns i GTA:SA.

Framförallt så är det ju bra att killen har koll... bilfysiken är ju typ den största förbättringen i GTA IV och man var tvungen att trycka som ett CP på sprint-knappen i GTA:SA för att kunna sprinta hela tiden (annars sprintade man ca 100-150 meter och blev sedan anfådd). Pumpa på gymmet var ju bara ett jobbigt krav för att bli biffig för att kunna spela spelet.

Men men, den sista idioten är inte född ännu

toxic_dummy, i open sea-läget så kan man strida 6vs6 som mest. Lyckas man så kan man då slåss sex småbåtar mot en stor båt (enkelt när det gäller PvE, lite svårare att rigga i PvP).

Sen finns det s.k Port Battles där 25vs25 slåss om kontrollen av en hamn.

Tur att ni har koll, ni som recenserar. Det som du anser vara kass med karaktärsutveckling och skepp är liksom hela _poängen_ med systemet, man ska inte få mer hälsa eller balans bara för att siffran bredvid ens namn ökar. Och hur ett skepp ska bli bättre bara för att jag är nivå 22 istället för 21 kan jag inte förstå heller. Ni klagar liksom på det som gör POTBS bra.

För övrigt så finns det nio sorters ammunition utöver det 'Basic Round Shot' som man alltid har med sig. Stone Shot är en hybridammunition, gör en del skada på alla områden men inte mycket på någon utav dom. Heavy Round Shot och Bronze Round Shot skadar master och skrov. Bar Shot, Star Shot och Chain Shot skadar master och segel (och till viss del besättning). Langridge, Grapeshot och Canister Shot skadar besättning (och till viss del master/segel).

HMK borde komma till Rackham! Spanjackerna kommer få XoO, Corte och ATF (bland andra) och BWC kommer åka britter där, så fransoserna behöver all hjälp dom kan få

Skrivet av robbis:

tjat tjat tjat... bara för ni inte har råd med ett riktigt dx10 kort

det är sjuk skillnad på dx10 och 9 versionerna... om ni inte ser det kanske ni lär stänga av eran inbyggda ögon motion blur

Dom stora skillnaderna är ju inte i grafiken utan i vad dom spelar upp, det är ju liksom inte ens samma sekvenser.

En rättvis jämförelse hade vart en förscriptad sekvens (den första filmen är ju utmärkt exempel på en sådan) och visa lika mycket av båda, samt sida vid sida så man såg båda samtidigt.

Den första filmen var extra löjlig, eftersom DX9-versionen hade sämre kompression och själva videomaterialet var suddigare än DX10-ditot. Vinklat? Nä, aldrig

Skrivet av Greeneemer:

Vafalls, vad är det för bil omkring 01:00-01:01 in i filmen?
Supersportbilar på grusvägar. Det är grejjer det

Supersportbil?
Det är nog med största sannolikhet en Lancia Stratos, världens första rallybil som byggdes specifikt för rally (som allas våran Rallygård fick köra ).

Jag tror att den här videon är en kombination av CG och in-game, jag tvivlar på att de har gjort det så pass detaljerat i cockpit att man kan läsa kartisens noter och se honom bläddra.

Skrivet av Xtrmntr:

Den argumentationen innebär, hårddraget, att 4-5 år gamla P4 1,6 GHz/Athlon 1600+ är fullt jämbördiga med en nutida dubbelkärnig prolle med 1,6 GHz i klockfrekvens (om programmet inte är skrivet för flera kärnor). Det köper jag inte för en sekund. Står det 2 GHz i minimumkraven avses klockfrekvensen på de äldre prollarna, inte nutida.

Det är omöjligt att dela på exekveringen av en process om inte processen själv bestämmer att (och hur) den ska delas. Multitrådning är rätt vanligt (flera trådar inom en process, där en eller fler trådar kan läggas över på en annan kärna), men också att man helt enkelt delar upp jobbet i flera processer.

Om applikationen inte har multitrådning eller forkar in i olika processer så kan inte operativsystemet dela upp arbetet på båda kärnorna. Ergo, processen exekveras bara på en kärna i taget. Däremot så får man prestandavinster på ett flerkärnigt system även om man kör enbart med processer som inte delar sig, eftersom att en kärna kan ta hand om exekveringen av en intensiv process (t.ex. ArmA) och alla andra processer kan skötas av den andra kärnan (t.ex. Teamspeak, alla systemtjänster osv.).

4-5 år gamla processorer är inte likvärdiga med dagens processorer pga. att det finns mer under huven än bara klockfrekvens. Cachesize, cachehastighet, antal transistorer, instruktionsset, etc. etc. bidrar alla till att förbättra prestandan i nyare processorer.

Dessutom så tillkommer allting runtomkring processorn, hade det gått att plonka in en 4-5 år gammal processor i ett flong nytt moderkort så hade du sett prestandaförbättringar där också eftersom moderkorten har blivit bättre också.

De har inte magiskt bytt definitionen av klockfrekvens, 2GHz betyder 2GHz, även om du råkar ha hundra kärnor á 2GHz. Så om minimikraven anger 2GHz så kan man rimligtvis anta att minimikraven är just 2GHz och inte 2*1.6GHz.

Bli inte arg på mig för att ni inte vet hur man läser systemkrav.

Skrivet av Xtrmntr:

(och AI:n, om dess undermånliga pathfinding - som nämns i åtskilliga andra recensioner - mot förmodan är avhängig cpu-kraften).

Snälla någon, ni ska föreställa en spelsida och ni har inte koll på att det kostar CPU-cykler att göra beräkningar å AIns sida?

Skrivet av Xtrmntr:

Grafiktycke är ganska subjektivt. som synes.

Gissa varför granQ begärde att recensenten klargjorde vilka spel han jämförde med?

Skrivet av Xtrmntr:

Rörande testdatorns 1,6 GHz-prolle: är inte insatt i dual-prylen, men är det inte så att den gamla GHz-räknandet inte längre är särskilt tillämpbart?
Skribentens prolle är ju avsevärt vassare än min gamla slöhög här hemma (Athlon XP3000+, som för övrigt rullar i ca 2,1 GHz).

Visst är det så att flera processorer eller kärnor ger ökad prestanda, förutsatt att applikationerna är skrivna att dra nytta av dom. ArmA kör fortfarande i en ensam process, vilken schemaläggs på en av de två kärnorna. Hade det kört flera processer så hade OSet kunna schemalägga hälften av dom på den ena kärnan och hälften av dom på den andra kärnan, och ge en teoretisk fördubbling av prestandan (det blir aldrig riktigt 2x prestandan, men nära nog).

Så, den angivna testdatorn ligger helt klart under gränsen för systemkraven, vilket förklarar merparten av problemen som recensenten hade med AIn.

Om ni inte kan använda en ordentlig testdator (jag skiter i hur många andra datorer ni testade spelet på), inte har någon koll på hur saker fungerar och allmänt skriver en sinneslö recension så får ni tåla att folk klagar på den.

1