Zelda-producenten Eiji Aonuma är inte trött på serien, som det ryktas om. Däremot är han trött på att serien ständigt återföds med samma beståndsdelar – fram till idag. Förändringar krävs och de kommer.

– Varför måste det vara traditionellt? Det har jag frågat mig själv. Om vi inte förändrar kan vi inte göra nytt. Vi närmar oss #A Link Between Worlds litegrann med den inställningen. Och även med nästa Zelda, som vi tänker fortsätta förändra.

Men för att förnya krävs det att Aonuma frågar sig vad Zelda verkligen handlar om.

– Något traditionellt är på sätt och vis något som är kopierat från tidigare verk, fortsätter vi på den vägen tar vi med tiden bort Zeldas unikum. Så vi jobbar med att göra bitarna mer och mer unika. Och jag är inte trött på Zelda. Jag blir snarare mer taggad ju fler förändringar som tillkommer. Att få någon att tänka: "Va? Är det där Zelda?!" för att sedan tänka: "Åh, det är ju Zelda!" Något där det inte spelar någon roll om Link eller Zelda medverkar. Och något där det inte spelar någon roll om Zelda är prinsessa eller ej.