#Ubisoft fick sig en ordentlig törn efter att det visade sig att #Watchdogs inte hade samma grafiska prakt vid lanseringen som när det först avtäcktes. Så sent som ett år innan releasen fanns det betydligt mer ögongodis på Chigagos gator.

Många fruktar att kontrasten mellan New York-miljöerna i #Tom Clancy's The Division från 2013 års annonseringstrailern och det Massive Entertainment bjuder på i den stundande lanseringen ska vara lika kraftig. Därför har Eurogamer gjort en grafisk jämförelse mellan det som visades för nästan två och ett halvt år sedan och gameplay fångad under veckans pressevent.

Den vanligaste orsaken till detta är att man inför stora lanseringar ofta producerar något som i branschlingo kallas vertical slice. Ett specialutvecklat utsnitt från spelet som visar upp något som är långt ifrån färdigställt och därför inte blir särskilt representativt för slutprodukten.

Vi rapporterar våra intryck från pc-versionen nästa fredag då det hade ett annat embargo än det Xbox One-förhandstittar som publicerats under dagen.