Inga drogreferenser i Fallout 3

Inaktiv
Skrivet av Mahlberg:

Och om man nu känner behov för att göra saker i verkligheten som man testat på tidigare i spel är man bara ett pucko.

jo men jag skrev även "Att skuta någon med ett hagelgevär i huvudet är förhoppningsvis de flesta inte tillräckligt "nyfikna? så de riskerar att testa..."

De flesta ungdomar idag kommer för eller senare att ha "chansen" och testa droger och jag vet inte om det påverkar om man haft med nämnda drog i ett data spel, men jag ser ingen anledning till att använda drogens riktiga namn i spelet. Särskilt inte om drogen ifråga gör något positivt ex. snabbare reaktionsförmåga eller dyl. för detta är allt annat än korrekt.

Medlem

tycker man detta sabbar spelet då är man ju galen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Seriöst.....kan dom inte skärpa sig och sluta tro att folk skulle börja använda droger om dom såg det i Fallout 3. Då kan vi likabra ta bort det i allt som tex böcker och filmer.:\

just vad en del folk säkert skulle ha börja göra...folk gör mkt som händer i spelen:/ men det är tragiskt.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jo morsning. Man kan skjuta huvudet av folk i slowmotion men inte använda morfin för att döva smärtorna. Världen är galen...!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Sålänge som andra droger som inte refererar till verkligheten finns med så är jag nöjd.

Medlem

Bra inlägg XIXPS - dock håller jag inte med. Enligt ditt resonemang borde vi även byta namnen på vapnen. Vapen är i stort sett lika lätt att få itag som droger (åtminstone känns det så för min del - kanske annorlunda beroende på vart man bor i landet)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Loading:

När man väl börjar tycka att spelet inte är så dumt så kommer dom med en grand slam. Do not want!

Du har så himla rätt alltså. Här sitter man och funderar på att köpa det och så får man detta i fejset....OKEJ.....

Men så döp om spelet då jäkla Bethesda för Fallout är det inte.

Då väntar jag hellre på ett eventuellt "fan baserat Fallout 3" som sägs vara i görningen.:down:

Skrivet av XIXPS:

Hmm jag har knarkat det mesta i mitt liv ren sedan 3 år och jag kan inte för mitt liv förstå varför ni vill se riktiga droger i ett spel, en interaktiv media som skall underhålla och dessutom garanterat kommer att spelas av barn.

Att skuta någon med ett hagelgevär i huvudet är förhoppningsvis de flesta inte tillräckligt "nyfikna? så de riskerar att testa...

Men avdramatisera droger tillräckligt så sitter snart en stackare där lite full kanske (då även det verkar vara åtkomligt för minderåriga) och blir erbjuden att testa "en lina", då kan jag lova att
desto mer spärrar han/hon har och desto mer avlägset droger känns ju mindre är chansen att faktiskt "prova en gång"

En åtgärd som att byta namn på drogen kan göra skillnaden för den ?riktiga? är fortfarande främmande och förbjuden.

Ja men hallå det fanns inte knarkare innan Fallout 1,2 då menar du? Folk har knarkat sedan minst 10000 år sedan och de hade ingen TV.


signatur
Skrivet av Ankh:

Bra inlägg XIXPS - dock håller jag inte med. Enligt ditt resonemang borde vi även byta namnen på vapnen. Vapen är i stort sett lika lätt att få itag som droger (åtminstone känns det så för min del - kanske annorlunda beroende på vart man bor i landet)

Som Malmö t.ex.?


signatur
Inaktiv

Verkar bli ett barnspel det här.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av XIXPS:

Hmm jag har knarkat det mesta i mitt liv ren sedan 3 år och jag kan inte för mitt liv förstå varför ni vill se riktiga droger i ett spel, en interaktiv media som skall underhålla och dessutom garanterat kommer att spelas av barn.

Jaha, så bara för att du är en svagsint jävel så ska resten av oss få en tråkigare upplevelse av Fallout3?

Drogerna är en stor del av både F1 och F2, blir så jävla sur på all jävla censur i spel.


signatur

---
Boo!

Medlem

Men drogerna i F1 och F2 hade ju inga "riktiga" namn, Jet, mentats o buff(?).
Ok, jag är inte så insatt i droger/drogslang men dessa är väl påhittade??!
Har ju sett The wire och drogslang för varorna kan ju vara vad som helst ex redtops, WMD etc etc...

Inaktiv

Ja varför ha med referenser till saker som finns i verkliga livet.
Om vi ignorerar dem så försvinner de kanske av sig själva, sa strutsen och körde ner huvet i dyngan

Medlem

Men jävla fittor på Bethesda som alltid lovar guld och gröna skogar och sen ju närmre release det blir ju mindre kan dom hålla. Det var ju HELT rätt val att ta bort alla drogreferenser från alla releaser världen över bara för att dom är jävla kärringar i land som t.ex. Australien. Skippar det här spelet, blir nog bara ett Oblivion till, och det var ju kul. :>

Medlem
Skrivet av XIXPS:

Särskilt inte om drogen ifråga gör något positivt ex. snabbare reaktionsförmåga eller dyl. för detta är allt annat än korrekt.

Ja eller hur, ALLT ANNAT än korrekt! Verkligen! Det var precis därför som nazisoldaterna fick amfetamin, för att de INTE kunde vara vakna i en vecka, INTE fick snabbare reaktionsförmåga och INTE klarade hunger bättre!

Alla droger har positiva effekter hajar du väl, annars skulle inte folk ta dom. Varför tog du droger i tre år om du inte hittade några positiva effekter ö.h.t?

Medlem
Skrivet av XIXPS:
Skrivet av Mahlberg:

Och om man nu känner behov för att göra saker i verkligheten som man testat på tidigare i spel är man bara ett pucko.

jo men jag skrev även "Att skuta någon med ett hagelgevär i huvudet är förhoppningsvis de flesta inte tillräckligt "nyfikna? så de riskerar att testa..."

De flesta ungdomar idag kommer för eller senare att ha "chansen" och testa droger och jag vet inte om det påverkar om man haft med nämnda drog i ett data spel, men jag ser ingen anledning till att använda drogens riktiga namn i spelet. Särskilt inte om drogen ifråga gör något positivt ex. snabbare reaktionsförmåga eller dyl. för detta är allt annat än korrekt.

^-Så att stridspiloter i amerikanska armen får amfetamin liknanade preparat under sina flygningar för t ex ökad reaktionsförmåga har ingen som helst grund att stå på? Utan är helt inkorrekt? Lägg ner.

Censur är dåligt och detta tar bort en del av referenserna till vår tid. Vilket är hela charmen med fallout serien.

Medlem
Skrivet av FZ:

Alla referenser till riktiga droger har nu tagits bort - i samtliga versioner av spelet, "för att undvika förvirring", inte bara den australiska.

Med risk för påhopp så måste jag säga att jag tycker alla domedagsprofeter kanske borde lugna sig en smula.
Droger och droganvändande är, enligt uttalandet, INTE borta ur spelet utan det enda som ändrats är att de har fabricerade namn.
Som sagts tidigare så var det precis såhär det fungerade i Fallout och Fallout 2 som vi alla älskar och säger att Fallout 3 inte liknar... Det fanns inte "Heroin" men det fanns "Jet" och liknande. Om något så blir Fallout 3 i och med detta mer likt 1 och 2 än det var innan.

Jag är dock irriterad själv men inte av drognamnen (jag tycker det är bra att det inte är riktiga namnen utan påhittade, ska det vara Fallout så ska de...väl?). Det jag stör mig på har med censur i allmänhet och Australiens vridna och uråldriga lagar och det faktum att Bethesda viker sig för det och ändrar på ALLA versioner för att "undvika förvirring" vilket är löjligt enligt mig.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av Wartex:

Så löjligt. Det är okej att blåsa huvudet av någon med ett hagelgevär, men att endast referera till en riktig drog skyrocketar spelets åldersgräns. Det här med att censurera alla spel into infinity är ungefär lite som att låsa in någon i ett litet rum "för deras eget bästa", för att de inte ska gå och bli galna mördare eller knarkare.

Word.

Censur är riktigt löjligt. Hör inte hemma i en demokrati.

Skrivet av Paiden:
Skrivet av FZ:

Alla referenser till riktiga droger har nu tagits bort - i samtliga versioner av spelet, "för att undvika förvirring", inte bara den australiska.

Med risk för påhopp så måste jag säga att jag tycker alla domedagsprofeter kanske borde lugna sig en smula.
Droger och droganvändande är, enligt uttalandet, INTE borta ur spelet utan det enda som ändrats är att de har fabricerade namn.

Där ser man, var lite luddig nyhetsrubrik och text. Då är frågan varför de ville köra med riktiga drognamn när spellicensen alltid kört med egna. Nog för de tagit sig kreativa friheter allaredan men det var ett konstigt och riskfullt beslut. Bra de fick backa på det.

Inaktiv

Någon som tvivlade på att bethesda skulle skita projektet?

Kan vi snälla sluta bli behandlade som skitungar och speciellt sluta böja oss för något så odemokratiskt som censur?

Inaktiv

Jag älskade att man bland annat kunde spela in porr och knarka i Falloutvärlden. Det förstärkte känslan av realism i den postapokalyptiska sandlådan. Jag kan leva med fabricerade namn, men om censuren går djupare så kommer jag att skrika Unholy på releasedagen, samt gräva ett ännu djupare hål där jag kan isolera mig själv med de isometriska 2-D liren Fallout 1 och 2.


signatur
Medlem

Spelet är förstört. Skit ner er, Bethesda.

Inaktiv

vilka drognamn var det,, har väll bara hort morfin nämnas? eller vad det tjack.

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Jaha, så bara för att du är en svagsint jävel så ska resten av oss få en tråkigare upplevelse av Fallout3?.

Finns ingen anledning till att vara otrevlig mot honom.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Pansarknekt
Skrivet av natogundalf:
Skrivet av XIXPS:

Särskilt inte om drogen ifråga gör något positivt ex. snabbare reaktionsförmåga eller dyl. för detta är allt annat än korrekt.

Ja eller hur, ALLT ANNAT än korrekt! Verkligen! Det var precis därför som nazisoldaterna fick amfetamin, för att de INTE kunde vara vakna i en vecka, INTE fick snabbare reaktionsförmåga och INTE klarade hunger bättre!

Vill bara tillägga att det inte bara var nazister som gjorde detta. Piloter och liknande har boostat sig i många år...


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv
Skrivet av natogundalf:
Skrivet av XIXPS:

Särskilt inte om drogen ifråga gör något positivt ex. snabbare reaktionsförmåga eller dyl. för detta är allt annat än korrekt.

Ja eller hur, ALLT ANNAT än korrekt! Verkligen! Det var precis därför som nazisoldaterna fick amfetamin, för att de INTE kunde vara vakna i en vecka, INTE fick snabbare reaktionsförmåga och INTE klarade hunger bättre!

Alla droger har positiva effekter hajar du väl, annars skulle inte folk ta dom. Varför tog du droger i tre år om du inte hittade några positiva effekter ö.h.t?

Tror du man tar droger för dess positiva effekt? Visst lika mycket som man dricker alkohol för sin positiva effekt?

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av XIXPS:
Skrivet av Mahlberg:

Och om man nu känner behov för att göra saker i verkligheten som man testat på tidigare i spel är man bara ett pucko.

jo men jag skrev även "Att skuta någon med ett hagelgevär i huvudet är förhoppningsvis de flesta inte tillräckligt "nyfikna? så de riskerar att testa..."

De flesta ungdomar idag kommer för eller senare att ha "chansen" och testa droger och jag vet inte om det påverkar om man haft med nämnda drog i ett data spel, men jag ser ingen anledning till att använda drogens riktiga namn i spelet. Särskilt inte om drogen ifråga gör något positivt ex. snabbare reaktionsförmåga eller dyl. för detta är allt annat än korrekt.

^-Så att stridspiloter i amerikanska armen får amfetamin liknanade preparat under sina flygningar för t ex ökad reaktionsförmåga har ingen som helst grund att stå på? Utan är helt inkorrekt? Lägg ner.

Censur är dåligt och detta tar bort en del av referenserna till vår tid. Vilket är hela charmen med fallout serien.

Stridspiloter tar ett preparat som innehåller Substansen modafinil. Detta preparat saknar bieffekter ger inget rus och fungerar säkert ypperligt för ändamålet jag kan dock av egen erfarenhet säga att Amfetamin inte gör det?

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Bra inlägg XIXPS - dock håller jag inte med. Enligt ditt resonemang borde vi även byta namnen på vapnen. Vapen är i stort sett lika lätt att få itag som droger (åtminstone känns det så för min del - kanske annorlunda beroende på vart man bor i landet)

Du kan ha rätt jag är ingen ungdom längre (28 år) men när jag var 13 så fanns knarket överallt men pistoler var väldigt sällsynt.

Inaktiv
Skrivet av Phosphor:

Jaha, så bara för att du är en svagsint jävel så ska resten av oss få en tråkigare upplevelse av Fallout3?

Jag vet inte om jag är så svagsint, däremot så vet jag att du omöjligt kan bedöma det av ett foruminlägg. Det är så lätt att kasta skit anonymt idag? väx upp

Medlem
Skrivet av XIXPS:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av XIXPS:
Skrivet av Mahlberg:

Och om man nu känner behov för att göra saker i verkligheten som man testat på tidigare i spel är man bara ett pucko.

jo men jag skrev även "Att skuta någon med ett hagelgevär i huvudet är förhoppningsvis de flesta inte tillräckligt "nyfikna? så de riskerar att testa..."

De flesta ungdomar idag kommer för eller senare att ha "chansen" och testa droger och jag vet inte om det påverkar om man haft med nämnda drog i ett data spel, men jag ser ingen anledning till att använda drogens riktiga namn i spelet. Särskilt inte om drogen ifråga gör något positivt ex. snabbare reaktionsförmåga eller dyl. för detta är allt annat än korrekt.

^-Så att stridspiloter i amerikanska armen får amfetamin liknanade preparat under sina flygningar för t ex ökad reaktionsförmåga har ingen som helst grund att stå på? Utan är helt inkorrekt? Lägg ner.

Censur är dåligt och detta tar bort en del av referenserna till vår tid. Vilket är hela charmen med fallout serien.

Stridspiloter tar ett preparat som innehåller Substansen modafinil. Detta preparat saknar bieffekter ger inget rus och fungerar säkert ypperligt för ändamålet jag kan dock av egen erfarenhet säga att Amfetamin inte gör det?

ALLA militärmakter använder inte modafinil, det är bara ett alternativ till olika amfetamin preparat. Tror skillnaden är stor hur man använder preparaten och speciellt är nog skillnaden mot en Tjackpundare och en användare som brukar i seriösa mängder för andra ändamål än att bli hög. Men detta borde du väl veta av erfarenhet?

Att censurera ett spel som redan har en ålderstämpel på sig är helt sjukt i min mening. Jag tror att alla vet vad t ex morfin eller amfetamin är för något. Struntar i om yngre individer får tag på spelet, för då är det fel någon annanstans än att det finns i spelet. Då är det tillgången som behövs kollas över.

Medlem
Skrivet av XIXPS:

Tror du man tar droger för dess positiva effekt? Visst lika mycket som man dricker alkohol för sin positiva effekt?

Jag har (som tur är) ingen erfarenhet av droger, men jag skulle faktiskt svara 'ja' på din fråga.

Anledningen varirerar säkert från person till person, men jag är säker på att det är just de positiva effekterna man oftast är ute efter. Främst vad gäller alkohol, men troligtvis även tyngre droger.

De flesta är inte ute efter minnesluckor och att kräkas när de dricker alkohol. Och man börjar inte knarka för att man så länge har velat förstöra hjärnan, tappa tänder och bli av med vänner och arbete.
Upprymdhet, lossa på spärrar, glädje, ångestdämpning etc. Även som det bara är "falska" känslor så skulle jag säga att det är de positiva effekterna man är ute efter. Allt det dåliga kommer sen...

Men allt detta prat om vapen och droger; Kan inte alla bara kramas och vara glada som i Teletubbies? Det skulle vara gulligt!

Skriv svar