Zombie-anfall. Vad gör ni?
Jag har funderat lite på detta med vapen, många av er nämner motorsågar, knivar osv. Personligen måste jag säga att det är det sista jag skulle vilja ha mot zombies. Kommer dom så nära så räcker det med ett litet bett så är man history, hur kul är det liksom?!, nej för närstrid vill jag ha en avsågad pumphagel, gärna två redo. Utöver detta måste man ju ha nåt för medelrange, då blir vilket som helst automatvapen bra, nåt fillförlitligt med hyffsad ammo kapacitet. Skulle man gå helt tom för ammo så vill jag nog helst ha ett aluminium slagträ som jag slår mot deras huvud, eller en yxa kanske, men yxan är ju lite farlig då den kan fastna i huvudet.. hmm..
Utöver detta så är jag helt med på att skaffa nån schysst utrustning så man inte är lika lätt att bita. En motorcykel overall och hjälm borde man ju komma en bit med. Hockeyskydd är kanske inte så dumt heller. Det mest perfekta vore iofs en sån där hajskydds dräkt. Den väger inget, är inte speciellt varm men skyddar 100% mot bett, frågan är ju bara vart fasen man tar sig för att hitta en sån i Sverige
Vid närmare eftertanke skulle jag droppa in på teknikmagasinet och sno på mig lite grejer. Dels ett sånt där mikrofonkit så man kan rikta en mikrofon åt ett håll och höra skitbra vad som finns där borta. Dels ett sånt där ir-larm kit så att man kan sätta upp en perimeter vart som helst så man få en 10 sekunders varning om att nånting är på väg.
Men om vi bortser från skjutvapen, kanske inte fanns tillgängligt. Då hade jag lätt valt motorsågen. Måste ju bli oerhört jobbigt att basha huvudet på flera 1000 zombies med basebollträ eller kapa med svärd. Hade isf dragit till Skottland och snott William Wallaces svärd från museet sen kutat in i zombiegröten ropandes "FREEEDOM!!!"
What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh
Hahahaha! Den var bra du, evh! Själv skulle jag nog satsat på samma sorts gräsklippare som huvudpersonen i Brain Dead använder!
Men seriöst, jag skulle nog göra som de flesta andra: skaffa ett fordon, vapen, mat och kläder, ammunition och andra välbehövliga saker. Sen skulle jag nog barrikadera mej i närmaste höghus eller någon annan sorts hög byggnad! Ju högre, desto bättre! Levande döda kan ju inte vara så bra på att gå i trappor, halft förmultnade.
När det gäller närstrids vapen skulle jag definivt välja ett gammaldags spjut. Relativt lång räckvid, det går att hugga med, kasta med, slå med och även använda som försvar mot snabbt inkommande zombier!
I would rather be infamous than not famous at all!
Intressanta svar, förutom fjortissvaren då. May you rest in peaces när zombiezarna kommer.
Min teori är att ta det så lugnt så möjligt när man vet vad som har hänt, det första jag gör är att ringa alla mina kamrater och hör om dessa lever. Om detta inte är fallet, vilket jag antar så beger jag mig till första bästa granne och ser om denne lever, om han\hon är odöd så får jag antagligen gå till attack (minst troligt) eller springa och slå igen alla dörrar skithårt i hopp om att dom låser sig (inte troligt det heller).
Kollar lägenheten efter eventuella vapen, det enda jag har i åtanke är en stol, med tanke på att jag inte vill komma nära zombiegubbarna så är en kökskniv uteslutet. Stolen kan jag forcera zombiesarna med och troligen springa, dom springer inte för detta är inga "28 days later" zombies. Utan vanliga trögflytande varelser. Tar med mig all dricka jag kan finna, tar även med mig bönor och liknande burkmat ifall affärerna är oåtkommliga. Packar ner de mesta i IKEA kassor.
Innan jag går så kollar jag ut genom fönstrena efter zombies på marken, om fallet är så att det är zombies nere på marken så tar jag och kastar ut allt tungt jag har, tv skärmar, datorskärmar, stolar, bord i hopp om att träffa någon till döds.
Om jag går ut och finner min bil omringad så lockar jag bort dom 50-100 meter och sedan springa runt och hoppa in i bilen och åka iväg, buckla den osv.
Skulle åka till första hummerdealer. Här i Göteborg så finns denna lite ute i ödemarken, inte så mycket befolkning, så jag hoppas att ingen är där, om någon är där så får jag kör över dessa eller ta hand om dom på något annat sett.
Bryter mig in och tar en provkörningshummer och antar att nycklarna är i något kontor.
Åker direkt till någon affär och ser om det är möjligt att komma in och grabba åt sig så mycket föda så möjligt. Om fallet är så så tar jag det mesta, burkmat, cola, vatten, yxor, tändare, bensindunkar, kikare, samt så tar jag ett par dekorationsstenar om detta skulle bli nödvändigt att kasta. (detta är coop vi snackar om).
Tar en sväng förbi polisstationen\stationer och om dessa är öde så tar jag vapen och om möjligt kevlar, finns inte detta så tar jag ett redigt skinställ eftersom skinn inte rivs isönder. Inte lätt iaf.
Fyller hummern och åker ut till en åker eller bondgård.
Tar första bästa 2 våningshus och bryter mig in, om en familj finns här eller andra survivors så är det bara bra. Barrikerar mig uppe på andra våningen med föda och resten, har dessa ett badrum på övervåningen så fyller jag badkaret och handfatet med vatten (om vattnet nu funkar).
Fyller även alla bensindunkar med vatten isf.
OM vattnet inte funkar så får jag helt enkelt ta och åka och leta nästa dag.
Har nu förhoppningsvist ett polisvapen och sitter nu på andra våningen och väntar. Väntar och väntar.
Har ett rep eller repstege att ta mig ner från andra våningen med tanke på att trappan är sönderslagen.
Nästa taktik är att hålla utkik , 2 och 2. Om jag är själv så sätter jag klockan att ringa varje halvtimma och försöker sova. Innan jag barikerar mig in så lägger jag flaskor överallt i huset så jag kan höra om dom kommer.
Skulle dom komma så tar jag på mig glasögon och munkavel och skjuter en och en via pannskott med vapnet. Kastar även dekorationsstenarna allt vad jag pallar.
Nästa problem är då, Elen, vad händer med kärnkraftverken? Det kommer antagligen att bli härdsmältning och inom snar tid har vi Mad Max style on our asses. Skulle dessa inte smälta så kommer President Bush med all säkerhet spränga Europa i köttiga bitar med atombomber.
Hur som helst så kommer jag att fortsätta med min vakt och när vattnet tar slut så tar jag hummern om den är i okey skick och drar mig vidare på äventyr genom Sverige och obemannade bensinmackar eller bemannade och tankar allt vad jag har i dunkar och fyller den.
Om allt slutar illa och det blir för mycket så letar jag efter mer survivors och till slut så tar jag antagligen en stor båt och håller mig längst kusten och åker till afrika eller Austrailen om så tillåter där dom inte har några kärnkraftverk och är en stor ö.. där ska jag nog leva ett bra tag till.. eller så tar jag och checkar in på en Öde ö och lever ala robinson crusoe.
..samt så tar jag ett par dekorationsstenar om detta skulle bli nödvändigt att kasta. (detta är coop vi snackar om)..
..Skulle dom komma så tar jag på mig glasögon och munkavel och skjuter en och en via pannskott med vapnet. Kastar även dekorationsstenarna allt vad jag pallar.
Haha, dekorationsstenar?? så grymt bra hahaha
När det gäller närstrids vapen skulle jag definivt välja ett gammaldags spjut. Relativt lång räckvid, det går att hugga med, kasta med, slå med och även använda som försvar mot snabbt inkommande zombier!
Omg, spjut skulle jag då aldrig vilja ha, en zombie måste man ju förstöra hjärnan på för att dom ska dö, det enda ett spjut gör som försvarsvapen är att effektivt se till att zombien har dig inom biträckvidd
Näe, ett svärd ligger nog iofs ganska nära till hands, slagträt valde jag för att det ska vara ganska lätt att smälla till med, man träffar ganska bra osv. En sidnot till katana förslaget är att dessa vapen inte gjordes för att hugga med utan främst sticka, och eftersom sticka skulle fungera sådär i det här sammanhanget så måste jag nog säga att jag hellre har ett "vanligt" svärd, kanske tom ett övningsvärd, iaf, nånting som pallar för många slag helt enkelt.
Som yttersta närstridsvapen skulle jag ha två stycken Kukhriknivar i bältet. Dessa är gjorda för att leverera mycket kraft och av alla knivar jag kan komma på så måste dessa vara dom mest perfekta för zomibeslakt.
Edit: jag skulle även leta upp den här killen som verkar vara världens farligaste man
Det hela är rätt enkelt...ni förutser att det kommer bli som i 28 dagar senare eller så. Om säg Gbg blir infekterat och man bor mitt i smeten är det ju bara att köra där ifrån till en annan stad...eftersom zombies inte kan köra bil och är rätt slöa så är väl en sportbil att föredra med bra väggrepp så man kan zickzacka mellan bilar och ev. odöda bilförare. När man tagit sig ut ur staden är det bara att åka så långt bort man kan, helst till ett annat land där man kan känna sig säker...
Låt oss leka med tanken att hela sverige blivit helt kaotiskt och våra grannländer har murat in sig och vägrar släppa in oss...då är det imo rätt simpelt också. Det ligger pensionärer i lägenheter i månader utan att någon upptäcker det tex...det är inte så svårt att gömma sig. I zombiefilmer har de någon sorts fucking zombieradar som hittar en hela tiden...men åter igen, de är omvandlade Svenssons. De skulle inte hitta en i en stuga i fjällen tex, eller på en skärgårdsö...
Jag skulle modifiera en åkgräsklippare, plocka på mig en massa reservdunkar med bensin (fulla, duh!) och sen röja på stan!
För närstrid måste väl ändå det som håller de borta/dödar dom fungera bäst? Tror inte att en zombie skulle bry sig särskilt mycket om du stoppade upp en kniv i armhålan på den faktiskt.
Seriöst:
Jag hade setat i ett hörn och gråtit som en liten flicka, precis som ni.
Fiction:
Jag hade hämtat min sniper baseball bat, sniper shotgun och ringt Ash (Hero Lvl 99)
Sen ringer jag syskonen från Zombies ate my neighbours, men de får ta med egna vattenpistoler (Heroes Lvl 70)
Hmm, jag skulle barrikaderat min lilla hemhåla så att ingen kommer in, startat ett nytt samhälle där frid och fröjd råder, förutom när vi kör räder på grannstaden. Efter några år har vi byggt en sån här, sen har vi inte så mycket att oroa oss över längre.
Jag har iofs bara skummat igenom tråden, men jag har inte sett någon som har övervägt att skydda sig mot blodstänk. Inte ens det bästa närstridsvapnet är totalhygieniskt, och alla vet ju att zombieblod i ögonen eller munnen resulterar i omedelbar smitta. Men det är lugnt: slalomglasögon och ett sånt där munsskydd man använder när man gör rent riktigt smutsiga saker bör stänksäkra alla vanligtvis exponerade kroppsöppningar.
Problemet är att det är ungefär hälften av alla Zombiefilmer där du blir infekterad av kontakt med blod, medans du måste bli typ biten i resten. Egentligen är det mest logiska att man blir infekterad bara man får lite blod i ögonen etc.
Då är det ju bättre att skaffa sig en fet SUV för att kunna plöja sig igenom horder av odöda.
Ja vill inte ha blod på mig även om det är dött eller odött. Så fan, munskydd och sånt är att överväga, och någon gång så kommer man slinta med kökskniven och dra en pizzaslice i fingret typ.
Det där med att man hade suttit och gråtit i ett hörn är nog beroende på om man är själv eller om man har någon kär som man skyddar, kroppen är kapabel till lots of shit när adrenalinet pumpar.. ja hade nog inte gråtit i ett hörn, ja hade bara tatt och sprungigt(<- ?) allt va ja hade långt därifrån.
Men visst snackar vi långsamma Zombies här, för skulle det vara som i 28 dagar senare så är vi alla rätt körda.
Sen ser jag att många skulle välja motorsåg, och det skulle inte jag göra. I sverige är inte motorsågarna 2 meter långa och man kan inte kapa sönder biltak med dom heller (som i chainsaw massacure "stavas?").
Pluss att det det skulle spruta litervis med blod och slem i ditt ansikte när du börjar kapa i något.
Nä en AK5 eller AK4 med Aimpoint och några lådor skott. Då kan man sitta uppe på ett hustak och köra patronvis en hel dag. Alltså skjuta dom i huvudet, snabbt och effektivt.
En glock skulle man ha ett höllster på benet ifall geväret strejkar.
Avsågade hagelgevär tror jag inte heller är något att hänga i julgranen. Tänk vad stressad du skulle bli om det kom 5-7 Zombier mot dig. Pang pang, och sen måste du ladda om, och hagelpatroner tar dessutom rätt mycket plats.
Knivsäkra handskar skulle jag leta reda på samt någon motorcykel jacka med "bitsäkert" läder.
Kängor med stållhätta är också ett måste, så man kan sparka i saker utan att sabba tårna. Skulle tro att det gör rätt ont att sparka i ett kranium allt man kan.
alla verkar tro att dom är leet soldiers
"...bara sitta på ett tak och skjuta dom i huvudet en efter en."
Spel har den effekten.
Jag skulle raida närmaste kiosk/mataffär, låsa in mig i en bombsäker källare och vänta på att alla överlevande gör jobbet åt mig.
alla verkar tro att dom är leet soldiers
"...bara sitta på ett tak och skjuta dom i huvudet en efter en."
Antar att du syftar på mig, det jag tror är att när man sitter 2 meter från dom och har ett klart överläge när dom står still och viftar med händerna så tror jag inte det är svårt att vara leet soldat ^^
Dessutom, vilken leet soldat hade kastat dekorationsstenar? va va va va va?
Avsågade hagelgevär tror jag inte heller är något att hänga i julgranen. Tänk vad stressad du skulle bli om det kom 5-7 Zombier mot dig. Pang pang, och sen måste du ladda om, och hagelpatroner tar dessutom rätt mycket plats.
Dom där avsågade pumphaglena skulle bli mina närstridsvapen, det var så jag tänkte.. alltså allt under 10 meter ca. För allt över det skulle jag vilja ha mer normala medeldistansvapen som ni andra. Kom ihåg att jag i mitt scenario har brytit mig in i ett militärförråd så jag har nog lite att välja på
lyssnar först lite på wagner sen tar jag min yxa och en armlös tröjja och tar grannens fyrhjuling och kör ut. moraliskt iaf
Jag är iklädd en fantastisk militär-outfit och bär allehanda vapen med enorm kapacitet för att döda. Vi är inte i en byggnad, utan kör runt på sport-motorcyklar.
Sen går jag bärsärk med min snygga, blackmetal grabb vid min sida och vinner honom vid dagens slut!
(sedan kröns jag till drottning och äger världen, MWHAHAHA!!)
Love me manflesh, im pretty!!
Jag är iklädd en fantastisk militär-outfit och bär allehanda vapen med enorm kapacitet för att döda. Vi är inte i en byggnad, utan kör runt på sport-motorcyklar.
Sen går jag bärsärk med min snygga, blackmetal grabb vid min sida och vinner honom vid dagens slut!
(sedan kröns jag till drottning och äger världen, MWHAHAHA!!)
Är du en female ?