GTA IV till PC i november

Halleluja redan!!!:D

Eh...För att sälja till konsolerna först är väll anledningen...
har ju varit så sista gångerna...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av bionicman:

yeeeee...kul att gta4 kommer till pc
hoppas R* har lagt mer krut på styrning och kameralägen den
här gången.
I gta 3 liberty city hade flera bra kameravinklar som såg till att
man alltid såg vad man hade framför bilen oavset om man körde
en liten sportbil eller en stor,klumpig skåpbil.
I vice city var det bra också men i gta sa var det ju katastrof
t.ex. nar man svängde vände sig kameran framåt först efter typ 10 meter och att köra skåpbil på winewoods slingriga serpentin vägar va ett rent utsagt h**vete.

I San Andreas så rörde man ju på musen för att hålla kameravinkeln dit man ville. Funkade riktigt bra tycker jag, särskillt när man ville se lite snabbt på annat än just vägen. Enda nackdelen var väl iof att den gick tillbaka till ursprungsläget efter typ 2-3 sekunder om man inte rörde musen nå mer, vilket blev smått irriterande på motorvägar och dylikt.

Men ja, de som lirade konsol-versionen hade det kanske lite tuffare

Inaktiv
Skrivet av Eschricht:

Gött, lagom till min födelsedag

Samma här.

Medlem

Det ska bli intressant att se systemkraven för detta, längtar lite gör man allt


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem

Skönt att de tar sin tid och inte skyndar ut nån halvkass port, som tidigare sagt så kommer det att sälja bra tack vare sin multiplayer, man lirar hellre på en riktig server än en piratdito med sin beskärda del fuskare.

Inaktiv

Det är nog piratkopiering som stökar lite, och påtryckningar från Sony och Microsoft. Oavsett vilken anledning är jag glad att det kommer!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Riktigt härlig information så här på onsdags kvisten


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Rädsla för piratkopiering?! Never! Det är ju troligtvis för att få folk att köpa till 360 / PS3 först, för dem flesta kommer köpa det till PC... Jag t.ex.!


signatur

Jag äger.

Medlem
Skrivet av igloo-:

Har 2, en vanlig CRT o en HD-LCD, testade på CRT först o där gick d inte ens o läsa texten, men på LCDn e det skarp o fin bild men d hjälper liksom inte grafiken ändå riktigt. Den e medioker, ser ju ut som GTA3 nästan. Spelet är överhypat tycker jag, samma som föregångaren men med bättre story o karaktärer. Fast jag har bara spelat typ 15% så lyssna inte på mig ^^
Ska hårdspela d i några dagar nu, storyn som driver mig framåt

NEJ, du KAN inte tycka att GTA IV ser ut som GTA 3, antingen så är något fel i ditt huvud eller så är din syn skitdålig...

Kolla bara här: http://img110.imageshack.us/my.php?image=sssdb8.jpg


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Åh, lagom till julhandeln. Det var ingen överraskning precis.


signatur

Gud och soldaten vördar vi, I tider av fruktan står de oss bi.
Men när hotet är borta och fyllda är faten, Glömma vi Gud och förakta Soldaten.

Medlem

JAAAA! Fan vad härligt! Jag visste att det skulle komma! Jag är bara så jävla glad! Detta skall köpas! Denna gåva från Rockstar måste man bara stödja!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

typ 75 % av alla kommer såklart ladda ner det från piratebay. Detta spel kommer såklart ligga etta några veckor iaf.

Dom tjänar inget på detta...

Medlem

varför tjatar alla på piratkopiering på pc hela tiden?? man kan tanka spel till 360 oxå.. enda som man inte kan piratkopiera till är ps3. de roliga är att när dem tar piratokopiering som ex på varför dem inte ska släppa spelet till dator så får ps3an release senare, vilket är lite småroligt

WeX
Medlem

Var det inte en fördröjning för san andreas till pc också?
nåväl, detta, och för den delen nästan hela GTA-serien, är ett givet köp. Detta skall stödjas.


signatur

Boom headshoot!

Inaktiv
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av igloo-:

Har 2, en vanlig CRT o en HD-LCD, testade på CRT först o där gick d inte ens o läsa texten, men på LCDn e det skarp o fin bild men d hjälper liksom inte grafiken ändå riktigt. Den e medioker, ser ju ut som GTA3 nästan. Spelet är överhypat tycker jag, samma som föregångaren men med bättre story o karaktärer. Fast jag har bara spelat typ 15% så lyssna inte på mig ^^
Ska hårdspela d i några dagar nu, storyn som driver mig framåt

NEJ, du KAN inte tycka att GTA IV ser ut som GTA 3, antingen så är något fel i ditt huvud eller så är din syn skitdålig...

Kolla bara här: http://img110.imageshack.us/my.php?image=sssdb8.jpg

Jag ser ingen skillnad


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av WeX:

Var det inte en fördröjning för san andreas till pc också?
nåväl, detta, och för den delen nästan hela GTA-serien, är ett givet köp. Detta skall stödjas.

Det har varit fördröjning på varje GTA-spel till PC.

Medlem

Det kommer antagligen sälja bättre än Crysis som faktist sålde mycket bra.

Medlem
Skrivet av igloo-:
Skrivet av Elit-mannen:

Spelet är grymt snyggt på Xbox 360. Du har antagligen en dålig tv, det är liksom en konsolls grafikkort i princip... Snyggt spel, med euphoria och riktigt fet skademodell på bilarna.

Undrar hur krävande det kommer vara =)...? Och ännu bättre, MODS! Det är det som är bäst med PC-spel.

Har 2, en vanlig CRT o en HD-LCD, testade på CRT först o där gick d inte ens o läsa texten, men på LCDn e det skarp o fin bild men d hjälper liksom inte grafiken ändå riktigt. Den e medioker, ser ju ut som GTA3 nästan. Spelet är överhypat tycker jag, samma som föregångaren men med bättre story o karaktärer. Fast jag har bara spelat typ 15% så lyssna inte på mig ^^
Ska hårdspela d i några dagar nu, storyn som driver mig framåt

Men va?? Ta för fan inte i nu. En crt skärm får HD-bild, texten ska INTE vara något som helst problem att läsa, har du ställt in upplösningen på settings ens? Och din LCD tv måste vara gammal, jag har en 42:as LG plasma och bilden är sjukt vacker. Helst ljuset i spelet, när man går längst en lång bro vid solnedgång så ser spelet makalöst ut. Samt animationerna är en klass för sig.

Det är något som är galet...lovar dig.

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av igloo-:
Skrivet av Elit-mannen:

Spelet är grymt snyggt på Xbox 360. Du har antagligen en dålig tv, det är liksom en konsolls grafikkort i princip... Snyggt spel, med euphoria och riktigt fet skademodell på bilarna.

Undrar hur krävande det kommer vara =)...? Och ännu bättre, MODS! Det är det som är bäst med PC-spel.

Har 2, en vanlig CRT o en HD-LCD, testade på CRT först o där gick d inte ens o läsa texten, men på LCDn e det skarp o fin bild men d hjälper liksom inte grafiken ändå riktigt. Den e medioker, ser ju ut som GTA3 nästan. Spelet är överhypat tycker jag, samma som föregångaren men med bättre story o karaktärer. Fast jag har bara spelat typ 15% så lyssna inte på mig ^^
Ska hårdspela d i några dagar nu, storyn som driver mig framåt

Men va?? Ta för fan inte i nu. En crt skärm får HD-bild, texten ska INTE vara något som helst problem att läsa, har du ställt in upplösningen på settings ens? Och din LCD tv måste vara gammal, jag har en 42:as LG plasma och bilden är sjukt vacker. Helst ljuset i spelet, när man går längst en lång bro vid solnedgång så ser spelet makalöst ut. Samt animationerna är en klass för sig.

Det är något som är galet...lovar dig.

håller med gt4 har många magiska stunder, som att ta en taxi o åka runt i staden med, nästan en surrealistisk känsla

ofc sånt ska upplevas på fett platt-tv och inte en liten tft skärm


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Bryr mig inte så mycket om pc numera då jag e helt inne på konsoll världen men visst kommer de till pc så varför inte:p

Medlem

YES!
Blev förkrossad när jag läste att det skulle vara konsolexklusivt. Äntligen har dom insett hur många krossade hjärtan det var där ute.

Medlem

Tog "Påtryckning från Microsoft/Sony"


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av igloo-:

ska bli kul! Har lånat en xbox-360 bara för o lira det, blev grymt besviken. Graffen suger och kameran när man kör bil blir man galen på, även kontrollen när man ska skjuta osv suger.
Kommer äga på PCn, där ska spelen spelas, sportspel o vanliga bilspel kan de ha på konsoler. Eller så kan d fixa så man kan koppla in t-bord o mus då kanske d skulle bli bra, fast då får man dras med kass grafik dock, vet inte hur det är med ps3:an.

Det suger inte alls, om du inte klarar av kameran, så låter det som att du har spelat det för lite
och grafiken? den är ju helshyst!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Medlem

Jag tror dem släppte det till konsol först för att få ut så mycket som möjligt av pengarna.

Hade dem släppt det till dator samtidigt så hade säkerligen många mer tankat hem spelet till datorn istället för att köpa det till sin konsol.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

men kul för pc-kidsen, nu få dom äntligen ett nytt spel (vilket inte händer ofta på pc-fronten)

Jo, men endast de bästa spelen kommer till PC, vettu!

Medlem

Vem säger att det är försenat? Var väl inte direkt oväntat att PC-versionen dröjde. Är ju inte precis det första spelet som väntar med att släppa till PC.

Anledningen tror jag är att spelen säljer bättre till konsol än till PC och att man livar upp spelet igen när man släpper det en andra gång.

Jag skulle inte säga att det är försenat till PC, snarare är det väldigt tidigt då man fick vänta skitlänge på PC-versionen av GTA SA (28 oktober -04 till PS2, 10 juni -05 till PC).

Medlem

Wohoo ser lugnt fram emot det här

Medlem

Han trötna och skaffade det till PS3. En vecka tidigare och jag hade garanterat köpt det till PC.

Medlem
Skrivet av showerguy:

typ 75 % av alla kommer såklart ladda ner det från piratebay. Detta spel kommer såklart ligga etta några veckor iaf.

Dom tjänar inget på detta...

Joho Du. Dom kommer tjäna en hel del. Gta har alltid sålt bra till pc. Skulle dom inte tjäna på det skulle dom aldrig släppa det till pc. Så enkelt är det.

Skriv svar