Utvecklingen av Red Alert 3 till PS3 pausad

Medlem

jo M$ äger ju snart varje själ. Stackars satar som inte fattar bättre. Vista är ju ett jättebra operativsystem... NOT. Men eftersom det säljs med alla färdiga datorer så leder ju det till att utvecklingen för Windows spel == XBOX spel blir enklare. Större inavel går väl inte få...

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av corporaln0ll:

Som vanligt så dissar de PS3..

haha


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av bitcrusher:

Hihi jag tycker det är så lustigt att PS3:an fortfarande får dras med sådana här problem. Det måste nästan kännas lite pinsamt för hela firman liksom.

Om jag har uppfattat allt rätt så använder 360n directx 9 medan ps3an använder opengl.

Inaktiv

Intressant att läsa hur inskränkta alla är på att RTS och FPS hör till PC.

Enda anledningen att jag anser att det kanske är "bättre" med FPS till PC är för musen men eftersom man spelar med andra som inte heller har mus så spelar det ingen roll, kan nästan tycka att det är bättre och mer realistiskt att inte kunna vända sig 360 grader på mindre än en halvsekund.

Sedan det här med RTS, jag kan hålla med om att det suger till konsoll än så¨länge men det är för att ingen har kommit på något bra sätt att göra kontrollerna på. Endwar och WiC verkar vara 2 spel som kanske fungerar på konsoll.

Förstår mig verkligen inte på det sättet att tänka på bara.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av sebrock:

jo M$ äger ju snart varje själ. Stackars satar som inte fattar bättre. Vista är ju ett jättebra operativsystem... NOT. Men eftersom det säljs med alla färdiga datorer så leder ju det till att utvecklingen för Windows spel == XBOX spel blir enklare. Större inavel går väl inte få...

Förstår inte vad som är fel med det? Såklart att MS utnyttjar PC,n för att kränga xboxar. Som att Sony inte hade gjort det om dom gjort operativsystem som Vista?

Medlem
Skrivet av Mortalis:

hahahaha ps3 förlorar igen

Dra något gammalt över dig.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Haha, Om de inte är våra kära EA Games!

Medlem

Mahlberg

Om jag har uppfattat allt rätt så använder 360n directx 9 medan ps3an använder opengl.
_______________________________________________________________________
Nej både Ps3 å Xbox använder directx 9... men sen finns de wii som använder directx 10, vad jag har hört..


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

Medlem

bra då kommer det fortare till pc. Sorry konsol nördar 4.000kr för en skit konsol kanske inte var värt det trorsallt

Medlem
Skrivet av Burken89:

bra då kommer det fortare till pc. Sorry konsol nördar 4.000kr för en skit konsol kanske inte var värt det trorsallt

Ja, heldre det än en konsoll som låter mer än arlanda

Inaktiv

Fattar inte att konsolltillverkarna, vilken det än må vara, har så förbenat svårt att få utgivare att släppa spel med mus och tangentbordsstöd.
Om de gjorde det så hade spelvärlden varit bra mycket rättvisare. Samma spel med samma prestanda och alla har likvärdiga tillbehör, som mus och tangentbord då.

Till de gör de så kommer iaf jag fortsätta spela rts och fps på PC så denna nyhet är inte allt för upprörande för mig personligen.

Nu väntar vi på MGS4 och killzone2 till ps3, GOW2 till xboxen och SC2 och Farcry2 till PC. Då blir det projekt inlåsning utan sol en lång tid framöver


signatur

äldre än dig!

Medlem
Skrivet av Urkalak:

Enda anledningen att jag anser att det kanske är "bättre" med FPS till PC är för musen men eftersom man spelar med andra som inte heller har mus så spelar det ingen roll, kan nästan tycka att det är bättre och mer realistiskt att inte kunna vända sig 360 grader på mindre än en halvsekund.

Jag håller med om att båda har sin charm. Spelar man med vana gamers som har WASD i ryggraden så är det mycket roligare att spela FPS på PCn. Skillnaden mellan en bra och en dålig spelare är större enligt min mening när man har KB/mus. Lirar man med en grupp som har mindre spelvana så är det givetvis roligare på konsol, då alla når samma nivå snabbare. Så ser jag på det iaf.

Skrivet av Urkalak:

Sedan det här med RTS, jag kan hålla med om att det suger till konsoll än så¨länge men det är för att ingen har kommit på något bra sätt att göra kontrollerna på. Endwar och WiC verkar vara 2 spel som kanske fungerar på konsol.

Det finns inte nu och antagligen aldrig ett bra sätt att styra spel som StarCraft/WarCraft/Dawn of War/Company of Heroes. Endwar och WiC fungerar för att dom är så pass förenklade. WiC spelas ju i princip som ett FPS spel med kontroll på 5 units. Säger inte att det är ett dåligt spel, tvärt om hur kul som helst. Endwar är ju även det byggt för konsol först och främst. Menar bara att den "vanliga" typen av RTS kommer aldrig bli bra på konsoler.

Medlem

Inte konstigt, att porta mellan PC och xbox är många gånger inte svårare än att ändra kontroller och låta datorn bygga om spelet. PS3 är därimot svårare då den skiljer sig ifrån en PC så pass mycket i uppbyggnad och för att man inte kan använda samma verktyg till att utveckla spelet.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Dom säger ju inte hur långt dom är med PS3 versionen kan ju va så att dom är längre med den än vad dom är med dom andra 2 versionerna så att dom lagt det på is för att hinna ifatt. hehe (om nu grisarna flyger också så är det kanske så).

Tycker dock Burken99 har väldigt fel i sitt antagande tycker själv 4000 är väldigt överkomligt för en konsol om man jämför med hur mycket man får lägga ut på en dator för att få samma prestanda i spel.

Kan nog nästan säga att jag hellre skulle se nästa generation RTS till konsol så jag slipper upgradera datorn IGEN

Eazt: Verkligen inte, nu snackar du verkligen ur nattmösan. Xbox 360 har en mix av DX 9 och 10, PS3 har OpenGL medan Wii har ngt jag inte känner till.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

12
Skriv svar