Macro för 1.11 Symbolerna

Medlem
Macro för 1.11 Symbolerna

Oki som många säkert har sett så går det för Party Leader att sätta ut olika Symboler över olika personer i partyt eller på monster osv.

Men clicka på H musknapp och sedan välja symbol osv. Allting är tidsödande.

Och jag undrar om nån vet om det finns eller nån som är bra på skriva ett macro som fixar tex att den man har markerad för "Döskallen" som bild.

Alltid bra när man spelar med noobs som inte kan lära sig slå ut en motsåndare fort utan alla slår på var sin...suck.

Plz help me out.

Editering efter kikat runt lite. Så har jag hittat följande.

[/i]/script SetRaidTarget(unit, index)[/i]
Unit=Vem som ska markeras, Index=vilken symbol.

target = Den du har markerat.
Siffran 8 kan bytas ut mot en siffra mellan 1-8 för att byta symbol.

Om du är i ett party och har markerat Hogger tex så händer följande när du activerar macrot.
YELL "Assist me in killing Hogger"
Och sedan får Hogger symbolen Döskallen.

/yell Assist me in killing %t!
/script SetRaidTarget("Target", 8)

Sedan läste jag nån stans att följande även skulle fungera.

/changeicon star

Lång story kort. Sitter hemma hos en polare och kan inte lira WoW pga av extrem firewall (gratis Internet genom jobbet) Anyway är det nån som har ork eller vet om bägge varianterna fungerar.

Länk till ett addon med symbolerna.
http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-4428-1-bananabar-ra...
(ps. Är det nån som vet hur man kan göra ett macro istället för ha addons till allt så skriv glatt lite)

Medlem

Ingen aning, men det fanns en mod som skapade en liten actionbar med alla 8 ikonerna så vart det bara o klicka på dem.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Får ingen av dom att funka =(

Jag fick SetRaidTarget() att inte ge något felmeddellande, men inget händer =(


signatur

I never hate in plural.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Ingen aning, men det fanns en mod som skapade en liten actionbar med alla 8 ikonerna så vart det bara o klicka på dem.

mod ? Menade du Addon ?
Inte för jag tror att det verkligen behövs ett addon för det hela. Saken är att det ska vara smidigt osv. Blizzard borde ju ha tänkt på detta när dom programerade skiten. Borde finnas ett "commande för det som man kan programera ett macro helt enkelt.

Skrivet av Bwerf:

Får ingen av dom att funka =(

Jag fick SetRaidTarget() att inte ge något felmeddellande, men inget händer =(

Var du i ett party när du testade ? Och var du själv ledaren för partyt ?

Den korta varianten av den var jag mycket tveksam till.

Men den längre varianten. Jag tror det är så att den endast fungerar i RAID om man är ledare dvs. Måste snoka vidare lite. Men är det nån som vet nått om det skriv glatt lite om det hära så slipper jag leta vidare ;O)

Inaktiv

ctraid ftw


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Var i party, men det var inte raidparty, kan vara det som är felet, skall prova igen.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

SetRaidTarget() finns med i WoWWikis API-lista nu, så antar att den är rätt. http://www.wowwiki.com/API_SetRaidTarget (kan inte logga in just nu av något skäl, så kan inte testa)

Kan tänka mig att /changeicon är något kommando nån addon lagt till för att underlätta användandet av symbolerna, det verkar inte finnas något stöd i grundpaketet för det iaf.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Fick det att funka bra nu, SetRaidTarget() alltså, vet inte vad som var felet förut, men nu funkar det både i grupp och raid.


signatur

I never hate in plural.

Medlem
Skrivet av Bwerf:

Fick det att funka bra nu, SetRaidTarget() alltså, vet inte vad som var felet förut, men nu funkar det både i grupp och raid.

SWEET ;O)

Det var skönt att höra.

Jag såg ett fel jag skrev i första koden. var en ";" för mycket i det jag skrev första gången.
Så jag editerade mitt första inlägg och kan ha varit det som fungerade.

/script SetRaidTarget("Target", 8);
vs
/script SetRaidTarget("Target", 8)

Hur som helst nice och höra att det fungerar utan behöva ha ett addon för allting man vill ska fungera.

Sedan så var det nån som skrev till mig att det tydligen ska finnas inne i KeySettings redan möjlighet att sätta ut knappar för symbolerna. Som jag sa tidigare jaghar inte möjlighet att testa det i WoW online just nu.

Hur som helst kan ju vara kul och veta att det grå göra med macro så man kan ha det som default så den samtidigt skriver vad symbolerna används till osv.
Finns ju alltid en massa dumma noobs som inte har nån koll på strategier och taktik när man gör instancer med Public folk.

1
Skriv svar