FZ Poll: Slarvar du med hygien på grund av spel?

Medlem

Har hört talas om det där "hygien" men aldrig riktigt förstått vad det är och duscha? Vem tusan gör det frivilligt? En man ska lukta som en man.

Inaktiv

Duschar varje dag och borstar tänder, har just nu en veckas disk på min datorhörna dock. Städning och diskande går inte att hålla reda på när man gejmar och pluggar.

Medlem

Hygien är viktigt för mig men jag duschar varannan dag för att inte min hud skall torka ut (Inte bra om man duschar varje dag!) och jag har därmed aldrig valt spel framför hygien. Men på långa LAN blir det ganska svårt att duscha, om man är hemma hos en kompis dvs. Annars hemma så brukar jag springa in i duschen! Och hur ofta LANAR jag? Inte mycket!

Jag känner folk/kompisar som skötte sin hygien bra förut men sen när WoW kom så förlorade han allt vad hette socialt umgänge och hygien! Man kunde lätt se på han när han hade haft raid i flera dagar i sträck och inte! Förut innan WoW anlände till Jorden så hade han kort hår och väldigt lite finnar men sen när WoW kom så har han nu långt hår som är flåttigt och stelt så man kan bryta av hårstråna som kvistar från ett träd! Han har också mycket finnar nu och umgås inte alls med någon av hans kompisar. Kanske 1 gång i veckan!

Men folk/kompisar som spelar andra spel som FPS t ex har inte dessa problem. WoW är verkligen ren ondska! Eller så är det bara klena människor jag träffat på/känner!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Verity:

Duscha varje dygn på ett LAN är knappast något som man hinner med[...]

är väl knappast nått man bryr sig om heller för den delen

Medlem

Lan med polare = Dusch när man känner sig ofräsh.
DH Lan = Duschade en gång efter ha badat, mardrömmar sen dess

Annars duschar jag 2 gånger om dagen, på morgonen och sen en efter skolan (är för lat att bara sitta och tvätta av håret (vax ) )
När det inte är skola eller är lov så är det 1 gång om dagen, blir flera gånger om det verkligen behövs.

Har dock inte lanat på några år...

Medlem

En gång så lanade jag en helg....

Inaktiv

Nä fy vad vidrigt! Hygien kommer först!

Medlem

Vad är dealen med hygien? Överskattat.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Självklart kommer hygienen först, men en del av mina kompisar är inte direkt världens mest renaste människor...

Medlem

Hygien e inget promblem men som en annan skrev så e det mer städning/diska som man mer skippar tur man har en tjejkompis som har städmani som brukar göra det åt mig

Inaktiv

Efter varje LAN jag någonsin varit på så har det alltid luktat en blandning utav pungsvett och banan.

Sedan när man kommer hem brukar det vara en rejäl sanering, dusch, borsta och tvätta tänderna en halvtimme och lite mjällskrapning!

Medlem

Händer att man 'glömmer' att borsta tänderna pga att man är insatt i spelet, men duschning blir det var- varannan dag.

Medlem

Hur kan man inte ta sig tid till att duscha? Eller ens borsta tänderna? Går juh på 5 min om inte mindre att borsta tänderna, det är juh bara sjukt

Duschar varje dag och borstar tänderna morgon och kväll, är det lan brukar jag ta en dusch nångång mitt i lanet, beror juh på hur långt lanet är också, sitter vi bara 2 dagar så kan man nog ta en dusch dagen man kommer hem och leva på det, men skippa kvällstandborstningen är juh bara jobbigt, då smakar man juh apa i munnen morgonen därefter... ärsch! ><

Däremot har nog jag, och dom flesta andra, en tendens att vara destomer ohygieniska på Festivaler, då är det kanske snarare brist på bra duschar och grejer som får en att bli småsnuskig och inte att man är helt insatt på att tokgejma/vara tokpackad.. Vilket man iof är iallafall.. ^^

Skrivet av Vasco:

pungsvett

Personlig observation: mycket av illalukten sitter i kroppshåret (där bor bakterier som äter svett och bajsar snusk). Fram med rakhyveln!

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Vasco:

pungsvett

Personlig observation: mycket av illalukten sitter i kroppshåret (där bor bakterier som äter svett och bajsar snusk). Fram med rakhyveln!

porrpung?

Medlem

Slartibartfast håret är där för att se till att det ventileras osv. Visst det må vara så att svetten fastnar i håret och därför gör att det luktar illa men det är inte speciellt bra att raka bort allt. duscha istället och ansa på de ställen där du tycker det behövs för att tillfredsställa partner eller dylikt


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Fy fasiken vilken läskig tråd....mår illa.... Målgrupp FZ? 12-25 år?

Inaktiv

"Jag fraggar, alltså finns jag."


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Medlem

Tja, när jag var på DH första gången så blev det dåligt med duschande. Men det är nog enda gången... hemma eller på mindre LAN har jag alltid varit förhållandevis fräsch. Och även på senare DH-besök.

Men ja, en gång har jag verkligen syndat...

12
Skriv svar