Testa Audiosurf och utmanas av favoritlåten

Robot
Inaktiv
Testa Audiosurf och utmanas av favoritlåten

Verkar jäkligt tufft

*Edit* Fy fan. Detta va det bästa spelet jag lirat på länge blir helt klart ett köp

Medlem

Det här borde bli årets spel, köpte det till och med innan release och fy fan så roligt det är. Brukade innan spela Harpan och lyssna på musik, men det här slår det med hästlängder!

Medlem

Har sätt en del positiva komentarer kring detta spelet.. Men det var inte så kul tycker jag. Alla banor blir mer eller mindre identiska förutom att bilen går fortare till en snabb låt.
Föresten är hela spelet mer som en anorlunda tetrisclon,,,,

Medlem
Skrivet av tiger_grr:

Har sätt en del positiva komentarer kring detta spelet.. Men det var inte så kul tycker jag. Alla banor blir mer eller mindre identiska förutom att bilen går fortare till en snabb låt.
Föresten är hela spelet mer som en anorlunda tetrisclon,,,,

Njaaeää? Lyssnar du på metall eller? Testa att exempelvis spela Blur - Jets. Om du tycker att banan är "identisk" efter detta så är det nog dags för en musikkurs.. eller ett syntest.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Sjukt skoj
Ser ni CharlieSimon på hiscores så äre jag

Medlem

Provade igår kväll och det var verkligen kul!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

vissa låtar va osynkade....så bara skit

Medlem

Spelet är faktiskt en variant på gamla amiga spelet Klax.
och ja, detta spelet är skit roligt, mest för att detta är ett riktigt sådant där MUST GET HIGHEST SCORE-spel och inom vissa cirklar spelas endast vissa låtar, så det blir en utmaning beroende på vilken genre och typ av låtar man lirar

Medlem

Otroligt kul spel

Medlem

"Njaaeää? Lyssnar du på metall eller? Testa att exempelvis spela Blur - Jets. Om du tycker att banan är "identisk" efter detta så är det nog dags för en musikkurs.. eller ett syntest."

Så du tycker att det e varierander banor. Visst det svänger höger ibland och till och med vänster. Men jag tycker inte att banorna varierar mer än vad de gör i tex Dr.mario eller tetris..

Medlem
Skrivet av tiger_grr:

"Njaaeää? Lyssnar du på metall eller? Testa att exempelvis spela Blur - Jets. Om du tycker att banan är "identisk" efter detta så är det nog dags för en musikkurs.. eller ett syntest."

Så du tycker att det e varierander banor. Visst det svänger höger ibland och till och med vänster. Men jag tycker inte att banorna varierar mer än vad de gör i tex Dr.mario eller tetris..

Vem fan bryr sig om hur banan svänger? Det är musiken som ska svänga

Riktigt underhållande spel för övrigt

Inaktiv

Testade nyss demot och blev positivt överraskad. Hade väntat mig någon halvlam guitar hero wanabi, men spelet var verkligen kul. Synd att man bara fick testa 4-5 låtar i demot, men ska nog ändå köpa spelet. Kostar ju bara runt hundralappen.

Medlem

Förstår inte alls hur folk kan hylla spelet till skyarna.. visst, lite kul med banor som genererats med hjälp av musik, dvs den tekniska biten är lite intressant.. men gameplayet är ju sådär lagom torftigt

Avstängd

Ruggigt kul spel! Troligen kommer speltiden att vara ganska kort, dock.

Medlem
Skrivet av Katana:

Förstår inte alls hur folk kan hylla spelet till skyarna.. visst, lite kul med banor som genererats med hjälp av musik, dvs den tekniska biten är lite intressant.. men gameplayet är ju sådär lagom torftigt

Håller med helt, den tekniska biten verkar intressant, men jag tyckte iaf inte det var speciellt kul att spela.

Medlem

Själva tetris-momentet förstår jag mig inte på, blir att jag mest åker på alla färger jag ser eller så håller jag mig till 2-3 färger. ... rätt tråkigt.

Medlem

Detta spelet startar om min dator hela tiden! Speciellt i snabba technolåtar, beror nog på att mitt grafikkort blir överhettat!


signatur

Jag äger.

Medlem

Spelet är ganska dåligt, enda fina funktionen är att man kan använda sin egna musik.

Medlem

Tankade ner demot, kör igång och får välja låtar..
Banan laddas och sen står det "Respawning" och inget mer händer

Vilket j?vla böös till spel, ska prova att starta om.. hold on eller "respawning" som spelet säger

"Demo Expired" - Köp spelet för att spela då du valt 3 låtar som är gräsen

Det blev med andra ord inte bättre ??


signatur
Medlem
Skrivet av quilling:

Själva tetris-momentet förstår jag mig inte på, blir att jag mest åker på alla färger jag ser eller så håller jag mig till 2-3 färger. ... rätt tråkigt.

Testa mono-bågen, då är det bara att ta färg blocken och akta dig för gråa


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Köpte det utan att prova i och med att det praktiskt taget var gratis. Det var rätt intressant ett par timmar men nu e jag rätt less. Fånga klossar lixom!? Dessutom fick jag felsöka en halvtimme då det visade sig att en GH3 gitarr störde ut kontrollen. Fick dra ut den.

Medlem

Väldigt kul att köra en låt eller två när man ändå inte gör något vid datorn.

Medlem
Skrivet av Lith:

Tankade ner demot, kör igång och får välja låtar..
Banan laddas och sen står det "Respawning" och inget mer händer

Vilket j?vla böös till spel, ska prova att starta om.. hold on eller "respawning" som spelet säger

"Demo Expired" - Köp spelet för att spela då du valt 3 låtar som är gräsen

Det blev med andra ord inte bättre ??

Hände samma sak för mig... Spelet fick därmed ett ganska dåligt första intryck

Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av Lith:

Tankade ner demot, kör igång och får välja låtar..
Banan laddas och sen står det "Respawning" och inget mer händer

Vilket j?vla böös till spel, ska prova att starta om.. hold on eller "respawning" som spelet säger

"Demo Expired" - Köp spelet för att spela då du valt 3 låtar som är gräsen

Det blev med andra ord inte bättre ??

Hände samma sak för mig... Spelet fick därmed ett ganska dåligt första intryck

Samma här En omstart gjorde dock susen. Inget vidare spel tyckte jag dock, brände dom 3 första låtarna när det bugga och la sista efter omstart men räckte allt me den låten.

Medlem

Det är inte utan att man drar en parallell till det smått populära spelet tetris i dess glansdagar, eller de flesta spel för tjugotalet år sedan, och hur folk då inte verkade beklaga sig över simpliciteten.

Det märks att folk verkar kräva så mycket mer utav ett spel idag, även om det så bara kostar en sjättedel av vad spel vanligtvis kostar.

Inte undra på hur varje speltillverkare känner behovet av att jobba enbart med redan prövade genrer. Bekostade produktioner med filharmoniska orkestrar i bagaget om det såväl är ett plattformsspel, kända dyra röstskådisar och storslagna manuskript är ju saker som gör att det börjar lukta hollywoodindustri - dvs inget utrymme för innovation.

Det är ju klart att dessa produktioner har sin charm, en interaktiv actionrulle är ju inte alltid fel, men att inte kunna se bortom dessa fettdrypande monster och uppskatta en liten runda tetris - eller varför inte mahjong för den delen utan att kräva att de skall ha bättre designade nivåer eller mer variation i spelmekaniken, är ju på gränsen tillförkastligt.

Medlem

Tyckte det var rätt kasst :/ Som nämnt var väl det enda intressanta att den skapade banorna genom att analysera musiken.

Medlem

faktiskt riktigt småskoj kan ju inte hävda det är årets spel eller så men skoj var det så jag köpte det hehe.

Säger så här prova dom mer avancerade lägen kan ju säga att det blir bra jvla svårt då

mono o mono pro är bra uppvärmning sen finns det en bugg gällande musik vs hur den genererar banan inte upplevt det själv men hört om det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av warh0g:
Skrivet av quilling:

Själva tetris-momentet förstår jag mig inte på, blir att jag mest åker på alla färger jag ser eller så håller jag mig till 2-3 färger. ... rätt tråkigt.

Testa mono-bågen, då är det bara att ta färg blocken och akta dig för gråa

Så sant, var mycket roligare

Medlem

ehum.. ett tips-tack hade allt varit på sin plats Calle!

12
Skriv svar