Frispråkig Fallout 3-producent

Robot
Inaktiv
Frispråkig Fallout 3-producent

De punkter som listas är punkter från ett designdokument som togs fram av Interplay inför Fallout 1, och även kommentarerna till punkterna. Att han nämner att han inte skulle vilja ändra något av det betyder inte att den listan är målet med Fallout 3. Bloggposten verkar annars mest handla om (åter igen) att hantera fansens förväntningar om Fallout 3.

Inaktiv

Fallout 3 blir nog inte lika bra som föregångarna men ser ut att bli dugligt.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Fallout 3 blir nog inte lika bra som föregångarna men ser ut att bli dugligt.

Även om jag tycker rabiata Falloutfans är gay så anser jag nästan att det vore bättre om de kallat spelet för något annat. Det kommer aldrig accepteras ändå. Dum strid av dem att ta, även om det är tappert.

Medlem

Stackare... allt de gör är inom samma kontext: "do not screw it up". Fasen att arbeta med sån press

Medlem
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av zaphiren:

Fallout 3 blir nog inte lika bra som föregångarna men ser ut att bli dugligt.

Även om jag tycker rabiata Falloutfans är gay så anser jag nästan att det vore bättre om de kallat spelet för något annat. Det kommer aldrig accepteras ändå. Dum strid av dem att ta, även om det är tappert.

Att inte söka utmaningar är att neka sig själv utveckling.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av zaphiren:

Fallout 3 blir nog inte lika bra som föregångarna men ser ut att bli dugligt.

Även om jag tycker rabiata Falloutfans är gay så anser jag nästan att det vore bättre om de kallat spelet för något annat. Det kommer aldrig accepteras ändå. Dum strid av dem att ta, även om det är tappert.

Att inte söka utmaningar är att neka sig själv utveckling.

Jo, men jag menar att många säkert inte kommer gillar det oavsett men om de döpt det till Fallout: The East Coast (eller whatever) och lämnat fältet öppet för Fallout 3 så kanske man skuppit alla jobbiga kommentarer om skrevsparkar.

Medlem

Falloutfans är så himla värdelösa. Det här lär bli det bästa spelet i år långa vägar, ändå håller de på och klagar på att det är alla möjliga fel på 3:an. De har redan bestämt sig för att det kommer bli sämst i värden bara för att det inte är samma utvecklare som sist och inte spelas på exakt samma sätt som de gamla. De borde vara glada att de får en uppföljare till sist.

Själv har jag inte spelat 1an och 2an och tror inte jag kommer göra det heller. Men 3an kommer jag nog köpa, det verkar vara helt mitt typ av spel.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Falloutfans är så himla värdelösa. Det här lär bli det bästa spelet i år långa vägar, ändå håller de på och klagar på att det är alla möjliga fel på 3:an. De har redan bestämt sig för att det kommer bli sämst i värden bara för att det inte är samma utvecklare som sist och inte spelas på exakt samma sätt som de gamla. De borde vara glada att de får en uppföljare till sist.

Själv har jag inte spelat 1an och 2an och tror inte jag kommer göra det heller. Men 3an kommer jag nog köpa, det verkar vara helt mitt typ av spel.

Jag tycker också folk som har bestämt sig att spelet suger även fast de inte spelat det är ganska dumma i huvudet, men du skulle förstå deras synpunkt om du hade spelat Fallout 1/2. Jag har fortfarande hopp för det här, jag hoppas de har lärt sina misstag från Oblivion.

Medlem

jag är ett fallout fan och jag tror 3:an kommer bli bra, sååå ge det en chans

Medlem

Jag är också ett fallout fan spelar fortfarande 1an och 2an. Det är tidernas absolut bästa RPG spel. Att kommentera om Fallout och dess fans utan att ens ha spelat det är lika korkat som att utala sig om valfritt ämne utan att vara påläst. Aldrig förr har ett spel för mig iaf framkallat sådan stämmning och glädje som fallout 1 och framförallt fallout 2 har gjort. Efter att ha följt interplays nergång och tråkigheter för många år sedan nu så klart man får upp förväntningarna. Så här är det för många fallout fans. Det är väldigt hedersvärt att någon vågar att ta upp denna underbara serie. Men många som mig blev automatiskt besvikna när det blev Bethseda som gjorde det. Detta kan bli underbart. Förnyelse är bra, dock så har inte Bethseda gjort många rätt på RPG fronten och att de mirakulöst nu skulle göra ett magiskt spel tvekar jag på... men hoppas verkligen. För mig är mitt största problem att Bethseda är dåliga på att skriva manus och en gripande och spännande handling. Deras senaste försök va ju så dåligt att jag kräktes, dock spelade jag igenom spelet. Jag gillar fortfarande inte tanken på RPG som är i första person och jag hoppas att de implementerar ett tredjepersons perspektiv och bygger spelet runt det och ett intressant stridssystem. God knows att det i Oblivion inte var det. Hacknslash och yxor undanbedes
Time will tell om det blir något bra. Det tråkiga är att om det inte blir det så går fallout sagan garanterat i graven.

Medlem

Well jag tycker folk inte ska dömma ut spelet innan de testat det, men sådant är ju väldigt vanligt... själv så ser jag verkligen fram emot ett nytt spel i serien och hoppas att Betsheda sköter det hela

Medlem

Min enda stora beef hitintills har varit utseendet på supermutanterna.. fast å andra sidan är det väl lite mer troligt om man tänker på det.. har inte heller sett några supermutanter med gigantiska mini-guns. Vilket var coolt, skulle också gärna vilja se en liten tjej på 50 kilo hålla ett vapen som är dubbelt så stort som henne. Vore grymt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Jag är ett gammalt Falloutfan så jag är oskyldig på den fronten. Har nött F2 till förbannelse. Faktiskt inte spelat 1:an, men tror att jag ska göra en insats och köra det och 2:an igen, med det där restaureringskitet.

Vad han menade var nog att man ska vara glad att någon ens gör en uppföljare och dessutom lägger så mycket krut på den. Fallout är trots allt ganska nischat och det är lite av ett risktagande. De verkar dessutom genuint engagerade och även om ni inte håller med om alla designbeslut så finns det i alla fall en tanke bakom och inte likgiltighet. Allt var ju inte bra med de gamla spelen heller.

Vad gäller Oblivion håller jag verkligen inte med. Main questen var verkligen gripande och spännande och jag tycker att mycket av dialogen var välskriven och intressant. Lite segt att de hade ungefär fem röstskådisar till alla karaktärerna men det kunde jag leva med. Oblivion är också ett spel som är gjort med mycket kärlek och som fått mycket skit. Fattar inte varför. Man kanske inte gillar spelet men de brydde sig när de utvecklade det. Det finns en konstnärlig anda i det spelet och inte bara råstyrka. Sagan om Ringenfilmerna lider däremot av det problemet; mer prylmani och sluggerskapande än fingertoppskänsla.

Sorry för off topic.

Inaktiv

Jag tror att Fallout 3 kommer bli ett underbart spel, vi kan vara säkra på att det blir en skön story och bra humor. Men jag tror att dom som kommer jämföra det med Fallout 2 kommer bli besvikna..

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Falloutfans är så himla värdelösa. Det här lär bli det bästa spelet i år långa vägar, ändå håller de på och klagar på att det är alla möjliga fel på 3:an. De har redan bestämt sig för att det kommer bli sämst i värden bara för att det inte är samma utvecklare som sist och inte spelas på exakt samma sätt som de gamla. De borde vara glada att de får en uppföljare till sist.

Själv har jag inte spelat 1an och 2an och tror inte jag kommer göra det heller. Men 3an kommer jag nog köpa, det verkar vara helt mitt typ av spel.

Du har inte spelat varken 1:an eller 2:an. Dina argument är värdelösa. You fail.

Skämtåsido, hade du spelat de tidigare spelen hade du förstått mer än väl varför många fallout fans är skeptiska till Fallout 3.

Inaktiv

negativ kan man bara vara först när man provat nåt och blivit missnöjd,
innan dess så borde man inte vara negativ.

Medlem

Fallout 3 needs more cowbell.

Medlem
Skrivet av Schtraider:

Fallout 3 needs more cowbell.

Second that...

Medlem

Jag har spelat föregångarna och gillade dom starkt. Uppenbarligen kunde ju inte Interplay utveckla ett 3e spel i serien (brootherhood whatever var kasst) så jag ser det bara som positivt att det blir en annan utvecklare. Kul med förstaperson också. Att köra på samma stuk i varje spel blir bara tråkigt.

Så jag hoppas det här blir kul.

Pansarknekt
Skrivet av Spectral:

Jag har spelat föregångarna och gillade dom starkt. Uppenbarligen kunde ju inte Interplay utveckla ett 3e spel i serien (brootherhood whatever var kasst) så jag ser det bara som positivt att det blir en annan utvecklare. Kul med förstaperson också. Att köra på samma stuk i varje spel blir bara tråkigt.

Så jag hoppas det här blir kul.

Om du menar Fallout Tactics kan jag meddela dig att många inklusive jag tyckte det var skitskoj. Men hade man gjort Fallout 3 i samma grafiska nivå på den tiden hade vi onekligen haft ännu ett mästerverk.
Om det är konsoltjafset du menar så ber jag om ursäkt men som många andra Fallout fans så är hela den här affären med Fallout 3 ett känsligt ämne:)


signatur

Ooooh the drama!

Skrivet av Spectral:

Jag har spelat föregångarna och gillade dom starkt. Uppenbarligen kunde ju inte Interplay utveckla ett 3e spel i serien (brootherhood whatever var kasst) så jag ser det bara som positivt att det blir en annan utvecklare. Kul med förstaperson också. Att köra på samma stuk i varje spel blir bara tråkigt.

Så jag hoppas det här blir kul.

Fallout tactics var faktiskt bra. Anledningen till att det inte hette Fallout 3 var för att det inte var en 'uppföljare' Tactics är just vad det står ett taktiskt squad spel med rpg innehåll.


signatur
Medlem

Som en LotR-fan kan jag iofs relatera men samtidigt var man glad att någon överhuvudtaget vågade göra filmerna och dessutom så ambitiöst.

Jag tror att man måste inse att det inte går att göra en uppföljare och vara helt trogen originalen. Förstår inte ens poängen med det; de finns ju kvar. Spela dem då! De är ju helbra. Att upprepa de två första spelen, fast i 3d, är helt menlöst. Vad ska det vara bra för? Så länge atmosfären finns kvar i 3:an och de inte dummar ner speltstilen alltför mycket så.

Sen är det nog också så att man inte kan låta bli att önska sig den där kicken som man fick när man körde de två första spelen för första gången. Det är ju hopplöst, såklart.

Skrivet av Schtraider:

Som en LotR-fan kan jag iofs relatera men samtidigt var man glad att någon överhuvudtaget vågade göra filmerna och dessutom så ambitiöst.

Jag tror att man måste inse att det inte går att göra en uppföljare och vara helt trogen originalen. Förstår inte ens poängen med det; de finns ju kvar. Spela dem då! De är ju helbra. Att upprepa de två första spelen, fast i 3d, är helt menlöst. Vad ska det vara bra för? Så länge atmosfären finns kvar i 3:an och de inte dummar ner speltstilen alltför mycket så.

Sen är det nog också så att man inte kan låta bli att önska sig den där kicken som man fick när man körde de två första spelen för första gången. Det är ju hopplöst, såklart.

Varför skulle det vara menlöst? Fallout 1 och 2 i Fallout tactics graffen skulle vara helgrymt. Tycker du har fel i stort sett allt du sade.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Schtraider:

Som en LotR-fan kan jag iofs relatera men samtidigt var man glad att någon överhuvudtaget vågade göra filmerna och dessutom så ambitiöst.

Jag tror att man måste inse att det inte går att göra en uppföljare och vara helt trogen originalen. Förstår inte ens poängen med det; de finns ju kvar. Spela dem då! De är ju helbra. Att upprepa de två första spelen, fast i 3d, är helt menlöst. Vad ska det vara bra för? Så länge atmosfären finns kvar i 3:an och de inte dummar ner speltstilen alltför mycket så.

Sen är det nog också så att man inte kan låta bli att önska sig den där kicken som man fick när man körde de två första spelen för första gången. Det är ju hopplöst, såklart.

Varför skulle det vara menlöst? Fallout 1 och 2 i Fallout tactics graffen skulle vara helgrymt. Tycker du har fel i stort sett allt du sade.

Därför att spelen redan finns? Varför lägga ner flera års utveckling på spel som i stort sett redan existerar, fast med lite gammal grafik? Då kan man lika gärna uppdatera grafiken i 1:an och 2:an och nöja sig med det. För övrigt är detta något jag önskar att någon kunde ta sig för.

Pansarknekt
Skrivet av Schtraider:

Därför att spelen redan finns? Varför lägga ner flera års utveckling på spel som i stort sett redan existerar, fast med lite gammal grafik? Då kan man lika gärna uppdatera grafiken i 1:an och 2:an och nöja sig med det. För övrigt är detta något jag önskar att någon kunde ta sig för.

Absolut, en motivering till att skapa en old skool uppföljare hade varit att man hade kunnat släppa det till DS o PSP.:up:


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:
Skrivet av Schtraider:

Därför att spelen redan finns? Varför lägga ner flera års utveckling på spel som i stort sett redan existerar, fast med lite gammal grafik? Då kan man lika gärna uppdatera grafiken i 1:an och 2:an och nöja sig med det. För övrigt är detta något jag önskar att någon kunde ta sig för.

Absolut, en motivering till att skapa en old skool uppföljare hade varit att man hade kunnat släppa det till DS o PSP.:up:

Det hade varit så satans häftigt. Hade nog skaffat en PSP bara för det spelet i så fall.

Medlem
Skrivet av FrankieMango:
Skrivet av Schtraider:

Fallout 3 needs more cowbell.

Second that...

I got a fewer!

Jag litar helt på Bethesda. De är duktiga på att göra RPG-spel. Med deras kunskaper och om de nu lyssnat på fansen lär det bli ett strålande spel


signatur

Just an honest man in a leather mask

Inaktiv
Medlem

Fan göpr inte figtherna för avancerade, vill ha tid att tänk för evigt om jag vill det. Fighterna är ju som avbrott för storyn.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

12
Skriv svar