EverQuest II: Rise of Kunark
Forna MMO-mästaren Everquest II reser sig och levererar en ny fullmatad expansion. Med en nygammal kontinent, återkomsten av en rad klassiska platser och en ny spelbar ras är det en lovande nytändning.
När jag slutade spela för några månader sedan så vart det gott om folk på servarna hela tiden, och antalet ökade hela tiden när fler och fler började komma från WoW och andra mmorpg's. Särskilt gott om svenskar och norrmän på servarna. Så det börjar se ut som att WoW'arna vill byta upp sig mot nåt svårare och komplexare :>
Håller på att ladda hem en free trial till detta spel, tyckte det såg trevligt ut. EQII verkar ha hög status.
...har ingen aning vad jag ska förvänta mig.
Näst dyraste månadskostnaden av alla MMO´s dock.
Dyrt? Aktiverat mitt för mågon dag sedan, 125kr gick det på? Ungefär som wow?
Bra spel. Bra expansion. Ganska mycket folk som spelar och alla är av min erfarenhet otroligt hjälpsamma o trevliga. I Like.
Har inte satt in mig så mycket i spelmekaniken men det jag lade märke till när jag körde en trial är att systemkraven är helt sjuka. Spelet är 3-4 år gammalt och min 4600+, 7900gtx, 2gb RAM kunde lååååååångt ifrån maxa det. Inte top of the line precis men nog fan borde en dator som var rätt tung för nåt år sen kunna prestera bättre.
lirar också, på runneye tror jag servern heter, ha ha... väldigt mysigt spel dock! kostade 173:- för EQ2 samt alla expansioner med undantag för den nya som ni recenserar
lirar också, på runneye tror jag servern heter, ha ha... väldigt mysigt spel dock! kostade 173:- för EQ2 samt alla expansioner med undantag för den nya som ni recenserar
Impe va faen lirar du också detta? Trevligt treeevligt! Men synd att du inte var på Splitpaw som jag... typiskt.. finns två EU servers o välja på o så kommer vi på var sin hehe... man kan väll göra transfer för mindre förmögenhet hehe
enda felet är att dom som inte har tillgång till kreditkort betalar 179 kr i månaden.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=34257
så det är synd att dom utan kreditkort får betala så mycket mer.
Funderat ett ganska bra tag på att testa EQ2 men aldrig blivit av ^^ aldrig gillat karaktärs designen och annat.
I alla fall, för de inbitna, hur mycket 'land' eller 'yta' finns det i spelet? T.ex. om man jämför med WOW.
Hade gärna också vetat hur mycket landyta det finns, störde mig mycket på den lilla yta som WoW hade/har.
Finns väldigt gott om yta att utforska, särskilt om man köper alla expansioner och adventure packs (vilket man gör bara rätt i att göra)
Enda negativa med spelet är att det var ett tag lite för likt WoW. Allt blev på tok för enkelt.. men enligt vad jag har hört så har dom ändrat tillbaks det mesta nu.
I alla fall, för de inbitna, hur mycket 'land' eller 'yta' finns det i spelet? T.ex. om man jämför med WOW.
Ställen att vara på finns det gott om. Fanns gott om utrymme innan kunark och nu har de lagt till en till stor kontinent.
Har en 62 warlock samt en 67 berzerker på runnyeye, dessa har jag dock inte spelat med på länge. Kör numera med tre olika låglevlade (12 paladin, 18 wizard och 26 scout) gubbar på splitpaw.
Släng iväg ett pm till mig om det är något
Men Everquest II har envist fortsatt att föra en tynande tillvaro i skuggan av Blizzards dominant, inte minst tack vare lojala fans.
Senast jag kollade betydde tynande att avta. Här tolkar jag det som att den står sig.
OT: Har aldrig riktigt tyckt om EQ, varken 1an eller 2an. Det här gör mig inte mer villig att testa heller.
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.