Okami portas till Wii

Robot
Medlem
Okami portas till Wii

Grattis alla Wii-ägare, ännu en PS2-port... nåväl, är ju ett riktigt bra spel i varje fall


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Hmm... Kommer nog skaffa detta. Har hört mycket bra om PS2 versionen, och från de trailers jag sett så ser det ju ut som om det skulle passa bra till Wii.

Trist om det rör sig om en ren port. Nå av för mig pålitliga källor hördes spelet ändå ha stora problem med spelmekaniken, som bara delvis kunde vägas upp av det magiska yttret så för mig blir det bara kanske ett köp. Och endast isåfall om det hamnar i budgetsegmentet.

Shadow of the Colossus tack gärna däremot.

Medlem

Tror faktiskt att Okami kan vara ett rätt så enkelt tillämpat till Wii. Har inte spelat det själv, men det man sett så verkar det ju ändå finnas en del grundlig mekanik som känns rätt Wii'g som den är.

P_P, Colossus skulle vara grymt coolt, men tror du inte att det skulle bli ganska skohornat till anpassningen. (Sedan att de ägs av Sony förgör hela chansen, men ändå)


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

ptr
Medlem

För de som inte har kört det här till ps2 och har ett Wii så rekommenderar jag det här! var väldigt roligt faktiskt och även rätt så långt. Så det håller ett tag.

Medlem
Skrivet av cribba:

Grattis alla Wii-ägare, ännu en PS2-port... nåväl, är ju ett riktigt bra spel i varje fall

ännu en?
wii har väl knappast många PS2-portar?


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Förvånande? Nej

Uppskattat? JA SOM FAN!

Medlem

Okami är kärlek. Lite enkelt på sina håll, men de 40h speltid jag fick ut var riktigt trevliga. Spelmekaniken med penslarna fungerade faktiskt både bra på sina håll, dock lite sämre på andra då analogspak på ps2 inte riktigt är anpassad för att rita med, men med em wiimote är detta en vinnare även på Wii!

Medlem

*LOL* Jag gillar min flickväns reaktion när jag skrev till henne att okami kommer till Wii.
"OMGOMGOMG! Jag måste ha det till Wiii också"

Saken är den att hon nyligen klarade av okami till sin PS2'a, och störtälskar spelet
Hon börjar fasen bli mer hardcore när det gäller konsolspel än mig *LOL*

Medlem

Ett av få spel jag haft ångest över att jag inte kunnat spela då jag inte haft någon PS2. Givet köp!


signatur

- r4z0r -

Flakmonkey

Trevligt att det är #Ready at Dawn som sköter portningen... borde innebära kvalitet... Förresten så finns E3-trailern till PS2-spelet här: http://www.fz.se/filmer/?id=1315

1
Skriv svar