Clive Barker's Jericho filmat och fotat

Robot
Inaktiv
Clive Barker's Jericho filmat och fotat

Sämsta trailer jag sett, spelet i sig lär vara OK


signatur

sleeplezz

Medlem

Det var ingen höjdar trailer, blev nästan besviken, spelet såg inte jätte roligt ut. =/


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Inaktiv

Jag tänkte, var är den ocensurerade versionen av trailern? (noswear). Såg inte så speciellt fantastiskt ut som sagt. Dessutom tyckte jag det verkade ryckigt, typ 5fps eller så. Får väl se om det kommer en demo så man kan testa det.

FML
Medlem

Been there, done that.

Känns som jag redan har spelat detta spelet, fast bara i ett annat namn så att säga, tror det kallades Blood? Inget nyskapande.

Medlem

Äh, det lilla man såg av gameplayet såg ju lovande ut iaf. Dömer man efter de tidigare filmerna så är det ju fortförande riktigt lovande. Det finns så få skräck-lir idag, så detta välkomnar jag.

Skrivet av zolidznake:

Been there, done that.

Känns som jag redan har spelat detta spelet, fast bara i ett annat namn så att säga, tror det kallades Blood? Inget nyskapande.

Wow, det va det dummaste jag hört på mycket länge Vilket spel är nyskapande om man ska dra sådana jämförelser och slutsatser? Ett spel behöver inte ens vara nyskapande för att bli kul. Det är helheten som räknas.

Enligt det jag har läst om spelet så kommer det ha några unika funktioner/effekter att se fram emot.

Inaktiv

Stargate möter Hellraiser

Ser riktigt boring ut faktiskt

Medlem

Inte en bra trailer, hoppas jag. Spelet har sett bra ut än så länge men denna trailern kändes känslolös och ointressant.
Och vad är hela idéen med att det heter "Clive Barker's" Jericho?
Det känns som reklamkampanjen för "John Romero's Dakitana", vem fan är Clive Barker? Om det var Steven Spielberg som producerat spelet hade jag kunnat förstå hypen men att bara slänga in ett namn så där känns lamt.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Clive Barker är en av dem största skräckförfattarna och filmregissör. Han är mannen bakom Candyman och Hellraiser. Undying är ett annat spel som han varit med i, och det var faktiskt ganska grymt och läskigt om än gammalt nu. Ge mig Coop i det här liret btw! Borde ju finnas då det är ett squadspel.


signatur

Videomupp

Medlem

jag tror detta kommer bli ganska roligt men inget nyskapande precis...


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Flakmonkey

Förstår inte varför alla har snöat in sig på ordet nyskapande så otroligt hårt... Vad krävs för att ett spel ska vara nyskapande? Som jag ser på nyskapande så har vi européer bara pissat på originella titlar den senaste tiden...

Gällande det här klippet så ser det ut ungefär som väntat, men med tanke på att Undying inte heller såg så imponerande ut innan man fick chansen att spela det så är det på tok för tidigt att döma det.

Medlem

*fniss* åt honom som inte känner till Clive Barker.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Visst var det Solid Snakes röst i början av trailern?

Medlem

Undying är grymt, bra atmosfär i det spelet. Ser fram emot detta!


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av Bukload:

Visst var det Solid Snakes röst i början av trailern?

så lik var den inte:P


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

Jag VILL tycka om det här spelet. Väldigt gärna. Men för var trailer blir jag mindre och mindre sugen. Synd.

Clive Barker är en av mina favoritförfattare (Sacrament ligger bland den absoluta toppen av böcker jag läst, någonsin) och Undying diggade jag något otroligt. Hoppas, hoppas, hoppas att detta också kan bli något...

Medlem
Skrivet av Langos:

vem fan är Clive Barker? Om det var Steven Spielberg som producerat spelet hade jag kunnat förstå hypen men att bara slänga in ett namn så där känns lamt.

När öppnade du en bok senast? Eller har du inte ens sett hellraiser?

Måste säga att jag grymt längtar efter detta spel eftersom jag fortfarande värderar undying som ett av de bästa PC spelen...

Medlem
Skrivet av Langos:

Inte en bra trailer, hoppas jag. Spelet har sett bra ut än så länge men denna trailern kändes känslolös och ointressant.
Och vad är hela idéen med att det heter "Clive Barker's" Jericho?
Det känns som reklamkampanjen för "John Romero's Dakitana", vem fan är Clive Barker? Om det var Steven Spielberg som producerat spelet hade jag kunnat förstå hypen men att bara slänga in ett namn så där känns lamt.

Allvarligt?!??! Mitt namn är kuken and I am funky... Om man inte vet vem C. Barker är, blir jag orolig...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

FML
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Äh, det lilla man såg av gameplayet såg ju lovande ut iaf. Dömer man efter de tidigare filmerna så är det ju fortförande riktigt lovande. Det finns så få skräck-lir idag, så detta välkomnar jag.

Skrivet av zolidznake:

Been there, done that.

Känns som jag redan har spelat detta spelet, fast bara i ett annat namn så att säga, tror det kallades Blood? Inget nyskapande.

Wow, det va det dummaste jag hört på mycket länge Vilket spel är nyskapande om man ska dra sådana jämförelser och slutsatser? Ett spel behöver inte ens vara nyskapande för att bli kul. Det är helheten som räknas.

Enligt det jag har läst om spelet så kommer det ha några unika funktioner/effekter att se fram emot.

Ja, inte detta spelet iallafall. Jag kan räkna upp minst 10 st spel som detta spelet är i stortsett en kopia av med ett annat namn på förpackningen.

Nej, ett spel behöver inte vara nyskapande för att vara kul. Men vad man ser på trailern så ser det ut som vilket spel som helst i samma genre, skjuta oändliga monster med en story som är lika tunn som en sytråd.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Om man inte vet vem C. Barker är, blir jag orolig...

Well boo fucking hoo.

Jag vet endast vem han är pågrund av just Undying. Jag har inget större intresse för skräckverk över huvud taget och har således egentligen ingen som helst kunskap om skräckregissörer och -författare. Clive Barker är inte direkt George Bush, Povel Ramel eller Jehova.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av Bluevortex:

jag tror detta kommer bli ganska roligt men inget nyskapande precis...

Jobbar du på Starbreeze?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Bukload:

Visst var det Solid Snakes röst i början av trailern?

Högst tveksamt. Solid Snake är inte en verklig person, det vet du va?


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

KoP
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag tänkte, var är den ocensurerade versionen av trailern? (noswear). Såg inte så speciellt fantastiskt ut som sagt. Dessutom tyckte jag det verkade ryckigt, typ 5fps eller så. Får väl se om det kommer en demo så man kan testa det.

Seriöst? Om du tyckte att det såg ut som det gick i 5 fps måste det varit något fel på uppspelningen av trailern på din dator.

Medlem
Skrivet av skribb:
Skrivet av JohnnyGreed:

Om man inte vet vem C. Barker är, blir jag orolig...

Well boo fucking hoo.

Jag vet endast vem han är pågrund av just Undying. Jag har inget större intresse för skräckverk över huvud taget och har således egentligen ingen som helst kunskap om skräckregissörer och -författare. Clive Barker är inte direkt George Bush, Povel Ramel eller Jehova.

Han är en av tidernas största skräckförfattare (extremt framgångsrik som fantasyförfattare också) hyffsat dålig allmänbildning att inte känna till det. Lika illa som att inte känna till vem Stephen King är (som är stort fan av Barker f.ö).


signatur
Medlem
Skrivet av Nolite:

Solid Snake är inte en verklig person, det vet du va?

Noooooooo!

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av skribb:
Skrivet av JohnnyGreed:

Om man inte vet vem C. Barker är, blir jag orolig...

Well boo fucking hoo.

Jag vet endast vem han är pågrund av just Undying. Jag har inget större intresse för skräckverk över huvud taget och har således egentligen ingen som helst kunskap om skräckregissörer och -författare. Clive Barker är inte direkt George Bush, Povel Ramel eller Jehova.

Han är en av tidernas största skräckförfattare (extremt framgångsrik som fantasyförfattare också) hyffsat dålig allmänbildning att inte känna till det. Lika illa som att inte känna till vem Stephen King är (som är stort fan av Barker f.ö).

Antagligen finns det folk här som inte har en aning om vem Stephen king, dean kontz, H. P. Lovecraft m.m. hehe

Allmänbildning idag är tyvärr inte så hög även bland de äldre. hehe

Medlem
Skrivet av skribb:
Skrivet av Bluevortex:

jag tror detta kommer bli ganska roligt men inget nyskapande precis...

Jobbar du på Starbreeze?

hehe nej(du tänkte på starbreeze avataren?)
undrar du eftersom du inte tycker att The darkness är nyskapande?


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av FEvE:

Sämsta trailer jag sett, spelet i sig lär vara OK

Det här spelet verkar hel knasigt.
Dock kanske de kan bli nåt sci-fic skräck är alltid skojj.

Medlem

Kommer bli riktigt mys, skräckspel yaey, och herr Barker är juh grymt duktig. Undying var juh grymt stämmningsfullt om inte annat. :). Och alla som klagar på att det inte är nyskapande, säger ni det efter den här trailern? o_Ô.. Ni fick se typ.. 4 scener där han sköt på monster med vapen.. Så alla spel som innehåller vapen och monster är inte nyskapande.. ack ja..! ursch!

12
Skriv svar