World in Conflict
WiC är ett snabbt spel där det är action från första menuten därav är det väldigt lite resurs hantering medans CoH är ett renodlat RTS där det är resurs hantering innan man kommer in i action.
WiC= Fast paste
CoH= Slow paste
Jag tycker om båda men i längden är nog WiC vinnare för jag har för dåligt tålamod att hålla på med resurer
Föredrar WiC även jag. Känns som spelet blir mer levande då det kan svänga oerhört snabbt. Tycker att det är riktigt nice att man faktiskt hinner agera om fienden skulle göra ett bakhåll tex.
Freshly dared, the half won.
...från första minuten
WiC= Fast
CoH= Slow
VADFAN? Detta borde vara olagligt.
hehe, har editerat om mitt inlägg ...happy?!
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
skönt spel, men blir tråkigt efter ett tag med sitt "sten, sax och påse"
syftar du på WiC egna "sten sax påse" system eller på sten sax påse systemet rent allmänt?
det som jag saknar i wic som GC2 hade (lirade inte ettan) är att alla länder har "samma" enheter. eller iallfall väldigt små skillnader. alla har light, medium, heavy tank. och alla enheter har amma off/deff specials. till skillnad från gc2 där alla enheter var olika och hade olika för/nackdelar. inget lag hade likadana tanks eller inf eller flyg eller TA.
upplägget är lite annorlunda i WiC eftersom det återspeglar 1988 och de fordon som fanns då men lite mer påhittiga kunde dom vara, tex så kunde ryssarnas medium tank ha en .50 cal istället för fosfor granater (eller vad det nu är) som istället sitter på jänkarnas.
Vet vad du menar men bada sidors tanks har redan 50cal Och smoke (fosfor). Tycker i detta laeget att det aer ok att bada lagen aer raett lika, annars skulle man drabbas mer av "jag joinar bara sidan X for enheten Y" som naogra korde i demot redan som det var. Eller de handfull ryska spelarna som korde ryssland only...
(eng. keyb.)