Höga systemkrav för Stranglehold

Medlem

Läst ngnstans att demot till PC kommer 20e, kommer inte ihåg vart dock så.. Trodde inte på det men med tanke på att de tydligen prickade in 360 datumet rätt kanske man ska tro på det ändå.

Medlem

Det kan inte stämma inget annat nytt spel på gång har så löjligt höga systemkrav.

Ta Bioshock t.ex:

Minimum Requirements

CPU - Pentium 4 2.4GHz Single Core processor
System RAM - 1GB
Video Card - Direct X 9.0c compliant video card with 128MB RAM (NVIDIA 6600 or better/ATI X1300 or better, excluding ATI X1550).
Sound Card - 100% direct X 9.0c compatible sound card
Hard disc space - 8GB free space

Medlem

Spelet var ju först utvecklat för PS3, sen blev det ett multiplatform spel. Därav säkert de höga systemkraven.

Medlem

Haha. Det är ju inte ens så snyggt.

Kolla på Crysis systemkrav och skratta. ^^

Medlem

shit enda jag inte klarar väl är 2gb, kanske inte så överdrivet men då får det fan allt vara grymt snyggto och högupplösta texturer genom hela spelet.

Medlem
Skrivet av Jinx:

systemkraven går ju upp hela tiden...detta kom inte direkt som någon blixt från klar himmel...där emot kan det diskuteras om det är motiverat att ha så höga krav

så sant, kan inte ligga kvar på samma låga system krav hela tiden, utvecklingen går framåt vilket är bra men smärtsamt fär plånboken.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Var ganska höga krav för minimum ja. Men just 15gb var väl inte så stort krav för hårdisk. Det är ju helt klart på väg åt dom siffrorna. Supreme commander tar 9gb tex.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jinx:

systemkraven går ju upp hela tiden...detta kom inte direkt som någon blixt från klar himmel...där emot kan det diskuteras om det är motiverat att ha så höga krav

så sant, kan inte ligga kvar på samma låga system krav hela tiden, utvecklingen går framåt vilket är bra men smärtsamt fär plånboken.

Det är därför man börjar dra sig mer och mer åt konsollerna

Inaktiv

LOL, Ja klår detta spel lätt. Utom grafiken, men ja får snart ett Nvidia Geforce 8600 - så tar jag det


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Känns ganska bra att man lagt ner att spela spel på PC och kör på Xbox 360 istället när man ser sådant här. Och folk accepterar att spelen kräver nya datorinköp en gång om året minst, otroligt...Tänk om jag skulle behöva köpa en ny konsoll var 3e månad eller så.
Hoppas de skjuter sig i foten, men de blir väl som vanligt "mamma kan jag få ny dator så jag kan spela och du kan göra karriär utan att jag stör" så åker familjerna till SIBA och fixar biffen...

Ingen behöver uppgradera datorn var tredje månad, i så fall är det nåt fel på din dator...

Medlem

För att vara minimikrav är det högt, speciellt 2 gig i minne. Låter mer vettigt om detta vore det rekommenderade.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

LOL, Ja klår detta spel lätt. Utom grafiken, men ja får snart ett Nvidia Geforce 8600 - så tar jag det

ditt 8600 är inte så mycket att komma med..

ett 7800Gtx är typ bättre än ett 8600.... d;

Medlem

Sitter på jobbet.

Nån som har hunnit testa 360 versionen än??

Medlem
Skrivet av b3TTy:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jinx:

systemkraven går ju upp hela tiden...detta kom inte direkt som någon blixt från klar himmel...där emot kan det diskuteras om det är motiverat att ha så höga krav

så sant, kan inte ligga kvar på samma låga system krav hela tiden, utvecklingen går framåt vilket är bra men smärtsamt fär plånboken.

Det är därför man börjar dra sig mer och mer åt konsollerna

aldrig, vara låst vid ett system med begränsad med inställningar, *ryser* visst konsoller är trevligt men PC är för evigt!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tycker det är betydligt trevligare att spela på konsoll förutom när det gäller MMORPG,FPS och RTS. Annars är det mycket trevligare att sitta i soffan och njuta

Medlem
Skrivet av St0ned:
Skrivet av Tpiom:

LOL, Ja klår detta spel lätt. Utom grafiken, men ja får snart ett Nvidia Geforce 8600 - så tar jag det

ditt 8600 är inte så mycket att komma med..

ett 7800Gtx är typ bättre än ett 8600.... d;

Hycklare.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

fast... spelet är ju inte sååå snyggt precis. karaktärerna ser verkligen halvdana ut i fråga om rörelseanimationer och sånt. Jaja, jag kommer inte spela det iaf, så jag ska väl inte klaga.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av St0ned:
Skrivet av Tpiom:

LOL, Ja klår detta spel lätt. Utom grafiken, men ja får snart ett Nvidia Geforce 8600 - så tar jag det

ditt 8600 är inte så mycket att komma med..

ett 7800Gtx är typ bättre än ett 8600.... d;

precis 7900gt är tom snabbare

Medlem

Höhöa jag klarar mig ändå.


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av St0ned:
Skrivet av Tpiom:

LOL, Ja klår detta spel lätt. Utom grafiken, men ja får snart ett Nvidia Geforce 8600 - så tar jag det

ditt 8600 är inte så mycket att komma med..

ett 7800Gtx är typ bättre än ett 8600.... d;

Hycklare.

hycklare.. haha ?

Medlem
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av St0ned:
Skrivet av Tpiom:

LOL, Ja klår detta spel lätt. Utom grafiken, men ja får snart ett Nvidia Geforce 8600 - så tar jag det

ditt 8600 är inte så mycket att komma med..

ett 7800Gtx är typ bättre än ett 8600.... d;

Hycklare.

Du kanske borde slå upp svåra ord innan du använder dem på fel ställe.

Medlem

verkar vara lite överdrivna specs. såg inte på något sätt imponerande ut. kan vara en dåligt upplöst film från pre alpha stadiet och då kan man inte säga nåt. sen verkar inte spelet särkilt skoj heller. ser asfult ut med fosforgranater som sprutar ut ur varje vapen.

angående ny dator för att kunna spela, vem köper sin dator på siba??? och vem gör det för att klara dom här speccsen? 10 lappar för det här
- Intel Core 2 Duo processor E6400(2,13GHz
- Minne: 2048MB DDR2 533MHz (2x1024MB)
- Hårddisk: 320GB S-ATA(7200rpm)
- Grafik: Nvidia GeForce 7900GS 256MB

Medlem
Skrivet av fakka:

Sitter på jobbet.

Nån som har hunnit testa 360 versionen än??

Mjo, testade lite kort förut. Jag tyckte att det var skitskoj! Blir nog lite enformigt efter ett tag dock. :\


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem
Skrivet av Langos:

Nosos, xbox-varianten lär ju vara bantad för att flyta väl, PS3-versionen borde kunna vara närmre PC-versionen till utseendet med tanke på hårdvaran i det monstret men som vanligt är det ju bara spekulationer och kanske meningslöst att dryfta kring innan vi sett spelet.

Det är lättare att programera till 360 och de flesta spel hittils är snyggare och flyter bättre på 360 än PS3. kolla bara in MAdden 08, 60FPS på 360 och bara 30FPS på PS3...

Medlem
Skrivet av Dookie:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av St0ned:
Skrivet av Tpiom:

LOL, Ja klår detta spel lätt. Utom grafiken, men ja får snart ett Nvidia Geforce 8600 - så tar jag det

ditt 8600 är inte så mycket att komma med..

ett 7800Gtx är typ bättre än ett 8600.... d;

Hycklare.

Du kanske borde slå upp svåra ord innan du använder dem på fel ställe.

Jag var iofs. inte seriös. Ber om ursäkt om någon uppfattade det seriöst.

(Är aldrig seriös utanför min moderation)


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Systemkraven brukar vara överdrivna ändå. Min dual core på 2.4 ghz med 2 gb i minne och mitt 8800 GTS 320 Mb kommer nog klara spelet galant. Detta är ju inget crysis direkt

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Endast moderater (inte moderatorer ^^) kommer ha råd med detta ju. Synd att man är en simpel arbetare med
3.2 ghz
1 gb ram
X1950 pro

:suck:

Wow, sosse-Z fortsätter att överraska mig :/

Medlem

Det är ju för fan rena skitsnacket... säger inte det sig själv? Kolla bara på bilderna, och jämför med alla andra spel som är mycket snyggare.. Eller så är programmerarna dumma i huvet..

123
Skriv svar