Vilken spelserie är mest överskattad?

Medlem

Halo och Killzone


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tråkigt att NFS inte fanns med ju.. För att inte tala om alla andra årliga spel från EA..

Inaktiv
Medlem
Medlem

Halo och GTA. Tyckte att GTA förlorade sin charm iom 3an.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Hmm. Svårt val. Sitter och funderar på om man ska välja Battlefield (1 gameplay mode, fåtal kartor, dålig AI, taskig netcode, inget nytt i uppföljarna) eller Warcraft (tänker mest på WoW då. Ordentligt överskattat. Har aldrig fattat vad som är så speciellt med det!)... Det blir nog Warcraft.

Medlem

quake serien får jag nog anse vara överskattad må vara q1 och q4 var och är roliga..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Spectral:

Säger Halo. Finns verkligen inget som gör den serien bra. Dålig grafik, dålig AI, tråkiga och repetativa miljöer och bara ett genomtrist spel.

va i helv... dålig AI? spelat Halo på Legendary? AI:n i Halo spelen piskar de flesta. Sedan får ni ju inte glömma coop, jisses, ni kan inte neka att ni inte har haft kul att döda covenants ihop med polare?

Inaktiv

Warcraft... tillåt mig att sucka. vad är detta för fula karikatyrfigurer som har förstört hela fantasygenren? Hela serien är ett bra riktmärke för oestetik och ren tristess. Bort!
Halflife... vem kom ens på idén? jag förbannar den dagen. FPS är och kan vara bra. men det kan också vara extremt dåligt. helt enkelt halflife. USCH!


signatur

<Anton>

Medlem

Jag var nog lite väl kvick och valde The Sims. Det är ju så otroligt mjölkat.

Men nu i efterhand så tänkte jag aldrig på Halo som så många andra har valt. Har aldrig heller sett det speciella i den serien. Har lirat både ettan och tvåan, mest för tidsfördriv då. Men det har verkligen inte varit någon vidare upplevelse om man jämför med många andra fps. Mycket enformigt och inte nyskapande på något sätt. Ettan må ha varit en hit i konsoll-historien, men som inbiten pc-lirare så är inget av spelen speciellt på någon punkt.

Inaktiv

Just nu finns det 12 personer av tveksam begåvning som röstat på Quake. Tycker man den serien är överskattad har man verkligen inte fattat något, eller så är man helt historielös.

Medlem

Mario. Så sjukt uttjatad och överskattad.

Medlem
Skrivet av Nikie:

Annan; Metroid.

Halo? Ehm. Har ni spelat det och satt er in i historian så är det en sjukt bra sci-fi historia som är jäkligt spännande. Antagligen follk som inte ens äger en xbox som tar det / ps3 fanboys

Inte ens världens bästa historia kommer att rädda den sunkiga gameplay som spelserien har.

Så, Halo, följt av Sims

Inaktiv

Halo, så sjukt överskattat.. Har verkligen försökt att tycka om det men det går bara inte.

Medlem

Intressant läsning här måste jag säga. Det är ett svårt val när man ska välja en serie och det hade klart varit lättare om man istället kunde få sätta mer specifik info om NÄR serien blev tjatig. Många spel var bra i sina första 2-3 tappningar men sedan så dör de ut liksom.. känns mer pressade och de lever förmodligen aldrig upp till den kvalitet som de hade första gången man introducerades till spelvärlden.

Quake var enormt när man började komma igång med det(även om jag själv gillade Duke 3D bättre i början av Q1 perioden).
Men när 3:an kom ut så dog det ut för min del, sedan dess har jag knappt spelat 3:an eller 4:an, dock händer det ofta att jag lirar 2:an.


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

final fantasy, fan va ja hatade musiken i 7:an ellr 8:an, och sen så tycker jag roll spel känns svårt o gilla. tycker blir för mkt me massa magier och springa runt i timmar för att hitta saker...
skulle tagit warcraft men ja visste inte om det var wow eller vanliga warcraft som faktiskt e hyfsat.
satt o kollade på 2 polare som spelade wow en gång och somnade så tråkigt e wow för mig

Inaktiv

Varför finns inte fifa med på listan?

Inaktiv

Allt från ID som sett dagens ljus efter quake 1 är helt ruttet i jämförelse med tidigare milstolpar. Nu när ID dessutom slutat att utveckla motorer för PC:n i första hand sätte de sista spiken i kistan. Godnatt ID.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

känner mig inte speciellt originell men måste säga halo. sunkigt gameplay, enformiga miljöer och taskig story. det må varit helt okej för att vara ett fps på konsoll när det kom men om man jämför det med fps spel på pc så har det verkligen inte en suck.

Medlem

Synd att Counter Strike, Warcraft 3 och Starcraft är inte med, se hur många som skulle rösta på dem.
Annars är det egentligen en jäkla svår fråga, tycker egentligen alla spel på listan är rätt bra, ska jag säga nån så skulle det vara Quake.
Men annars brukar det ju vara mest vad man har personlig smak som gäller.
Just Halo tycker jag är lite synd att folk ogillar, det är ju ett väldigt bra FPS för just konsoller, folk jämför lite för mycket med PC FPS spel, mest pågrund av vana som att spela med tangentbord och mus. Singleplayer är spännande, men pågrund av sin mainstream grej så blir Halo multiplayer alltid en otrevlig upplevelse tyvär.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

FF serien, helt klart. Älskar rollspel och Manga osv och har verkligen försökt att gilla det, men nä, överskattat som fan.

Kan tänka mig att man tycker FF är bra om man inte provat så mycket andra rollspel, eller om man föredrar på-räls spel pg.a att de kan vara en del dö-tid i olinjära spel (Gothic, Morrowind osv).

Striderna är fruktansvärda, speciellt att man i förväg inte ser fienderna, de är slumpmässiga, helt otroligt lamt. Har inget emot fantasifulla fiender, men i FF är dom bara löjliga, färgglada fåglar med lustiga hattar som skjuter laser osv, nä, nåstans sätter to.m en gammal flummare som jag en gräns. men sämst är nog själva stridssystemet, riktigt, riktigt sunkigt och oengagerande. Story och huvudkaraktärer är bra/charmigt, men det räcker inte på långa vägar.


signatur
Medlem

Halo. Det alla andra sa om saken.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Som tidigare sagt så är halo begåvat med ett väldigt bra expnaded universe och story, men vad hjälper det när SPELEN är lika mogna som fjortisar på skolresa.
Det är alldeles för gulligt, lättsamt och fyllt med små skrikande fega varelser, de starkare fiender som finns är hårdare men för simplistiska.
Universumet manar till ett djup som spelen inte lever upp till eftersom bungie bara vill att allt ska vara "coolt", det är ngt fel på en spelserie om böckerna är bättre än spelen...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Metal Gear Solid... Pubertala pojkboksdrömmar...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Min röst landar på The Sims.

Medlem

Efter att ha spelat Halo (inte hela spelet men hyfsat stora delar av det) så måste jag hålla med om att jag inte fattar hypen med det spelet alls, dock röstade jag på The Sims som är ett helt hjärndött spel imo.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av Hunken:

Halo och tätt efter följer Zelda.

Mest underskattade är Fallout

Hur kan det vara underskattat? Vem gillar INTE falloutserien menar du.. fanns nog en anledning till att Bethesda spenderade x antal miljoner på att köpa licensen..


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

FF serien, helt klart. Älskar rollspel och Manga osv och har verkligen försökt att gilla det, men nä, överskattat som fan.

Kan tänka mig att man tycker FF är bra om man inte provat så mycket andra rollspel, eller om man föredrar på-räls spel pg.a att de kan vara en del dö-tid i olinjära spel (Gothic, Morrowind osv).

Striderna är fruktansvärda, speciellt att man i förväg inte ser fienderna, de är slumpmässiga, helt otroligt lamt. Har inget emot fantasifulla fiender, men i FF är dom bara löjliga, färgglada fåglar med lustiga hattar som skjuter laser osv, nä, nåstans sätter to.m en gammal flummare som jag en gräns.

Måste hålla med faktiskt, tycker Final Fantasy måste bli mer och mer inspirerat av västerländska RPG spel, de fokuserar nästan alltid på bara en ny story och hetare grafik, men aldrig några andra nya upplevelser. I Mass Effect ska man ju kunna spela med ett nytt dialogsystem som gör att prata med NPC'er roligare, I Oblivion tog ju folk illa upp om du gick in i deras privata hus, tillskillnad från FF där du rusar in i en byggnad, klickar på alla föremål och tar pengar, potions, vapen, saker och sen pratar med den kanske gamla husmodern som är bara helt "Oh ja, du bröt dig in i mitt hus, tog mina enda vapen att försvara mig mot banditerna med, tog pengarna som skulle till lille Billy som lider av en sjukdom och behöver medicin, och alla mina potions som jag behöver för att hålla mig hälsosam så jag kan ta hand om mina barn i barnhemmet, men det gör inget, nu ska jag ge dig lite information som kan hjälpa dig att hitta mer saker".

Edit: kom på att FFXII använde ett nytt stridssystem, det är ju bra, men fortfarande behöver mer nya saker.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Det som är mest överskattat i FF är ju musiken, så intetsägande och rent ut sagt dålig så det är inte sant, ändå går folk ner på knä för nobuo uematsu...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Metal Gear Solid, aldrig förstått storheten i de spelen.

Skriv svar