Fallout 3 till Playstation 3 och Xbox 360

Robot
Medlem
Fallout 3 till Playstation 3 och Xbox 360

Tyckte inte alls om att det står att spelet är "open-ended" det förstärker bara misstankarna om att de gör ett "Oblivion with Guns"


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Hoppas dom utvecklar de olika versionerna någorlunda paralellet så att det inte bli ännu en kass portning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

hoppas att konsolversionerna är utvecklade vid sidan om.. för vill fan inte ha nå konsolifierat pc-spel, DE SUGER. att utvecklarna aldrig lär sig det..

Medlem

Skönt att de "exlusiva" PC spelen börjar släppas till konsolerna


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Gillar inte konsol - men är glad för de som har konsol att dom också får chans att spela FO3


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Pansarknekt

Ouch, undrar vad detta kommer betyda för spelet och dess innehåll.


signatur

Ooooh the drama!

Flakmonkey
Skrivet av deftune:

Ouch, undrar vad detta kommer betyda för spelet och dess innehåll.

Oblivion borde väl vara en indikation?

Medlem

bra Bethesda, redan förstört FO3...

Medlem

"Oblivion with guns" då alltså. Inte en chans att dom skulle kunna göra lyckade konsoll konverteringar om det ska funka som dom gamla Fallout spelen.

Medlem

Oblivion with guns? ... i'm feeling a whine coming up
wäääääh...
skit konsoler som ska få saker som dom inte är värda
lär väl bli ett Brotherhood of steel som was teh crap.

Inaktiv

Jag vill undvika att bli allt för pessimistisk när jag läser det här.. eller nej fan, det går inte att undvika. Jag hoppas innerligt att jag har något annat kul spel att roa mig med den dagen Beth släpper Fallout 3. Min tilltro till F3 är begränsad.


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Pansarknekt
Skrivet av Latex:

"Oblivion with guns" då alltså. Inte en chans att dom skulle kunna göra lyckade konsoll konverteringar om det ska funka som dom gamla Fallout spelen.

Sant sant, bara att inse att det kommer vara mer mainstream och isometriska spel säljer inte på next-gen konsoler. Hoppas bara själva stilen på dialogen och att den mörka/råa atmosfären finns kvar. Har vi tur så blir det inte fördummat heller. Annars tycker jag oblivio with guns låter intressant och ändå en ganska bra turnout för franchisen. Bättre det än ett tredjeperson actionlir till ps2 lixxom. Eller som dom gjorde med mechwarrior till xbox :evil:


signatur

Ooooh the drama!

Pansarknekt

Brotherhood of Steel var ett riktigt bra turbaserat strategiäventyr. Det hade ju en helt annan spelide än F1 och F2 som var rena rpg. Tycker det ibland får lite oförtjänt kritik av personer som förväntade sig F3.


signatur

Ooooh the drama!

Knappast så oväntat eftersom första infon av den "senaste" börden om spelet kom i OXM? Att det kommer att bli shooterfokuserat är väl rätt givet av ett tiotal anledningar, inte minst denna, men det finns vissa andra saker de skulle kunna fixa för att ändå få ett riktigt bra äventyr trots shooteranpassningen. Som lite intelligens och väldesignade uppdrag.

Tyvärr tror jag inte de vill eller har kompetensen att göra det.

Skrivet av deftune:

Brotherhood of Steel var ett riktigt bra turbaserat strategiäventyr. Det hade ju en helt annan spelide än F1 och F2 som var rena rpg. Tycker det ibland får lite oförtjänt kritik av personer som förväntade sig F3.

Du blandar väl inte ihop Fallout: Tactics som fick medelbra omdömen ifrån fansen med Brotherhood of Steel, som är hatat av typ hela världen?

Pansarknekt
Skrivet av peak_performance:

Knappast så oväntat eftersom första infon av den "senaste" börden om spelet kom i OXM? Att det kommer att bli shooterfokuserat är väl rätt givet av ett tiotal anledningar, inte minst denna, men det finns vissa andra saker de skulle kunna fixa för att ändå få ett riktigt bra äventyr trots shooteranpassningen. Som lite intelligens och väldesignade uppdrag.

Tyvärr tror jag inte de vill eller har kompetensen att göra det.

Skrivet av deftune:

Brotherhood of Steel var ett riktigt bra turbaserat strategiäventyr. Det hade ju en helt annan spelide än F1 och F2 som var rena rpg. Tycker det ibland får lite oförtjänt kritik av personer som förväntade sig F3.

Du blandar väl inte ihop Fallout: Tactics som fick medelbra omdömen ifrån fansen med Brotherhood of Steel, som är hatat av typ hela världen?

Mjo nu när du säger det. My mistake ^^.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Fallout Tactics är kanonbra i Multiplayer. Ett av dom roligare MP spelen jag någonsin spelat


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kör Brotherhood of steel.. då kommer du gråta efteråt.

Medlem

Å nej.

Mitt största aber med konsolkompatibla spel är de totalt URUSLA gränssnitten. Oblivion och Deus Ex: IW är bara två exempel. I båda de fallen var det droppen som fick mig att bara kasta hela skiten.

Samt, naturligtvis, att gränssnittet generellt är enormt stort och texten är centimeterhög på en normal skärm, för att man ska kunna se läsa den på en taskig TV. Synd, då jag avskyr Oblivion, men man är ju i marknadsmässig minoritet.


signatur

LotRO - Miryalin, lore-master på Laurelin-EU

Medlem

Nu kanske det redan är bekräftat sedan tidigare, men detta eliminerar ju alla chanser att spelet skulle vara annat än first/third-person.

Medlem

Man får hoppas att de lärt sig av Oblivion och att de inte portar rätt av utan att de anpassar de olika versionerna mer till formatet. Behöver kanske inte vara gameplay mässigt utan mer kontroller samt interface.

Inaktiv

Synd då dialogerna i de två andra Fallout spelen var riktigt ok, nu kommer det bli nerdummat för att passa konsolmänniskorna. Klart de kommer säga att spelet blir anpassat till varje version men alla vet ju ändå att det kommer bli Oblivion igen, säkert med samma leveling skit också.

QRT
Medlem
Inaktiv
Skrivet av MCMXCIX:

Samt, naturligtvis, att gränssnittet generellt är enormt stort och texten är centimeterhög på en normal skärm, för att man ska kunna se läsa den på en taskig TV. Synd, då jag avskyr Oblivion, men man är ju i marknadsmässig minoritet.

Släng några moddar på det för b.la GUI, de-nock arrows, lite andra små godsaker så har du ett helt nytt spel. Helt otrolig skillnad.


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem

Tycker vi ska vänta med att döma ut spelet tills vi har det i handen (eller snarare på datorn)... Det kommer självklart inte bli som Fallout, Fallout 2 eller ens Fallout: tactics, vilket iofs är synd för jag älskar alla tre och har tappat räkningen på hur många gånger jag spelat igenom dem... Detta innebär dock inte att Fallout 3 kommer att bli dåligt, visst kommer det vara annorlunda mot det man är van vid i spelserien, men annorlunda innebär automatiskt inte dåligt... Bättre att hoppas på något bra och önska Bethesda lycka till med utvecklingen..


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Tycker vi ska vänta med att döma ut spelet tills vi har det i handen (eller snarare på datorn)... Det kommer självklart inte bli som Fallout, Fallout 2 eller ens Fallout: tactics, vilket iofs är synd för jag älskar alla tre och har tappat räkningen på hur många gånger jag spelat igenom dem... Detta innebär dock inte att Fallout 3 kommer att bli dåligt, visst kommer det vara annorlunda mot det man är van vid i spelserien, men annorlunda innebär automatiskt inte dåligt... Bättre att hoppas på något bra och önska Bethesda lycka till med utvecklingen..

Bra sagt.

Medlem

jag tror spelet blir bra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av beersgarden:

Tycker vi ska vänta med att döma ut spelet tills vi har det i handen (eller snarare på datorn)... Det kommer självklart inte bli som Fallout, Fallout 2 eller ens Fallout: tactics, vilket iofs är synd för jag älskar alla tre och har tappat räkningen på hur många gånger jag spelat igenom dem... Detta innebär dock inte att Fallout 3 kommer att bli dåligt, visst kommer det vara annorlunda mot det man är van vid i spelserien, men annorlunda innebär automatiskt inte dåligt... Bättre att hoppas på något bra och önska Bethesda lycka till med utvecklingen..

Jag tycker det är nyttigt med lite spinnkontroll över all hype så den inte skenar iväg

Medlem

NNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!

Inaktiv

aldrig sätt ett spel som lyckats fullt ut om de portar det till fler maskiner

12
Skriv svar