Blizzard tillkännager StarCraft II
Jag tycker fortfarande att RTS ska göras med 2D, så man slipper snurra runt med kameran när enheterna går bakom ett träd
Otroligt att så många ser problem med det, jag har aldrig haft det problemet och det är bara ibland jag roterar kameran (i t ex CoH) för att få kartan sedd från "rätt håll" - vilket bara görs en gång per spelomgång.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
/nkembo - fest i himmel och på jord
Nice! ..men denna gång laseras en retro version utav SC på en marknad med C&C och COH och Dawn of War.. lite andra förutsättningar nu och vad ja såg så stack detta inte ut annat än att ge retro vibbar uta helv.. men jag gnäller inte!
Åhh nya cinematics ifrån Blizzard är ju som en julafton!!, och utav introt på hemsidan så verkar dom gjort ett gäng Cgi trailers till... vill se dom nu!!
"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"
Tummen upp för ett nytt StarCraft!
Tummen ner för att de ger sig på 3D grafik. Jag tycker fortfarande att RTS ska göras med 2D, så man slipper snurra runt med kameran när enheterna går bakom ett träd
Vilken tur då att det funnits "Obstacle / Unit collision" (eller vad det nu hette) de senaste 5 åren inom RTS-genren så man slipper rotera kameran så fort ens units springer bakom träd och annat skit.
Haha kul att höra koreanerna säga aaaaaaah i kör när varje ny enhet visas.
Kan det varit postkontoret som hologrammet dansade på?
Booooring, dumpa SC skitet och gör något nytt istället. (eller ww2 tema )
Finn felet.
Booooring, dumpa SC skitet och gör något nytt istället. (eller ww2 tema )
+
Booooring,dumpa SC skitet och gör något nytt istället. (eller ww2 tema )
= Konstig ankh :S
Hur många ww2 spel har du sett från Blizzard?
För att kunna vara kungar i sin egen värld! Blizzard kommer alldrig att släppa ett sepl men någon som helst realism i och det tackar jag för. Keep up the good work Blizz you rock!!.
Behöver vi verkligen NÅGOT nytt ww2 spel? I någon form?
Lika lite som vi behöver starcraft om man nu ska vara så känslig. Faktum är att jag skrev kommentaren för att folk *alltid* skriver negativa kommentarer så fort det är ett ww2 spel. Jag ser hellre ett ww2 spel än starcraft - hade hellre sett ett diablo 3 eller något helt nytt än just sc2.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Behöver vi verkligen NÅGOT nytt ww2 spel? I någon form?
Ja. Pumpas ut ww2-spel men 95% av dom är inge vidare. Ett riktigt ww2-kvalitetsspel vore toppen
95% innebär ju att det finns 5% som är bra. Eller? Så det är väl inte direkt förvånadsvärt att CoH var bra då (även om jag inte direkt var överförtjust i spelet..men visst fan är det bra).
Right, för att återgå till SC2...blev lite besviken på hur det ser ut - hade åtminstone väntat mig något riktigt nice om man nu tvunget skulle ta upp SC igen.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Vad man än gör så är det något fel, det ska gudarna veta.
"Nu gör vi det så det inte kräver en monster dator" - "Allt ser så fult ut!"
"Okej, vi gör det med hejdundrande textur storlekar och partikel motorer" - "funkar inte på min dator! skitspel!"
"Nu gör vi något nytt" - "WoW suuuger"
"Vi bättrar på det gamla som vi inte kunde förr" - "lite innovation tack, detta hör till forntiden"
"Nya units" - "Waaagh balansen rök i stöpet"
"Inga nya units" - "samma som gamla, fast med shiney"
Vad man än gör så är det något fel, det ska gudarna veta.
"Nu gör vi det så det inte kräver en monster dator" - "Allt ser så fult ut!"
"Okej, vi gör det med hejdundrande textur storlekar och partikel motorer" - "funkar inte på min dator! skitspel!"
De skulle kunna göra det skalbart så ser det snyggt ut men funkar på gamla burkar med.
Innan denna nyhet kom ut var det ett jäkla whine på att starcraft 2 aldrig kommer komma ut och att diablo3 lär vara det nya. Nu när starcraft2 e på G så går gnället tvärtom... Imo var WC3 det sämsta spel blizzard gjort. Starcraft är det bästa. Nu kommer 2an och jag vet att jag inte kommer bli besviken. Och är jag den ende som tycker det ser riktigt najs ut. Jävla whine på grafiken och sen när ni snackar om era favoriter nämner många "ooh detta kom ut innan grafiken var allt" osv osv. hippokryter e va ni e. BLIZZZARD GO FOR PRO!!!!
Ooooh the drama!