Reklam i spel värt nära 2 miljarder USD år 2011
"år 2001"
Oops, fixat ^^
Reklam dödar spel(känslan)!
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
BF2142 har reklam i sig. Men än så länge har jag bara sett reklam för Northern strike booster packet, fast det är mer som propagande liknande posters i spelet. Inget jag lägger dirket märke till eller stör mig på. Undrar just hur det blir när de börjar göra reklam för andra prylar än booster packs.
Reklam dödar spel(känslan)!
Dödar spelkänslan? Den ökar väl snarare spelkänslan. Alltså jag tror ni har missuppfattat de hela. Det kommer inte att vara några reklamavbrott i spelen, utan de kommer vara affisher och produkter på riktiga varor med i spelet, smygreklam med andra ord.
Här är ett exempel på reklam i spel

Detta ger spelet en närmare känsla till verkligheten.
Om reklamen görs rätt, som t.ex. i splinter cell bilden ovan, så gör det ingenting alls. Att störa sig på detta är otroligt fjantigt och bara en ursäkt för att få ge uttryck för sitt missnöje.
Men om man, t.ex. måste klicka sig förbi reklam efter reklam efter reklam när t.ex. nya banor laddas in eller varje gång man startar ett spel så är det tragiskt, speciellt om reklamen sen inte har någon koppling till spelmarknaden
"Grand theft auto...Because your worth it"
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Reklam dödar spel(känslan)!
Dödar spelkänslan? Den ökar väl snarare spelkänslan. Alltså jag tror ni har missuppfattat de hela. Det kommer inte att vara några reklamavbrott i spelen, utan de kommer vara affisher och produkter på riktiga varor med i spelet, smygreklam med andra ord.
Här är ett exempel på reklam i spel
http://images.businessweek.com/ss/06/01/ingame_ads/image/5.-s...
Detta ger spelet en närmare känsla till verkligheten.
Hoppas vi slipper det i Rpg'n typ Oblivion
För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .