Det här är Playstation Home - trailer

Inaktiv
Skrivet av fanboy:

Fattar inte hur man kan klaga på en sån här tjänst som är GRATIS.

De ska ha kudos som tar fram dylik sak.

Riktigt jävla intressant.

Du mena att ta från anndra som tog fram det?

Inaktiv

WoooWW!! Ps3 goes the sims! Ps3 blir bara bättre och bättre.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:
Skrivet av fanboy:

Visst kan man hålla med om att det i grund och botten inte är unikt men det tycker jag inte är relevant. Känns lite som att klaga på super mario för att de snott från andra plattforms spel. I spel världen lånar/snor ju alla allt från varandra.

Tycker det är en spännande funktion och en kul grej. Finns säkert dom som kommer gå in stenhårt för det och verkligen "spela" det. För mig känns det som lullul och inget som kommer få mig att köpa PS3.

EDIT: Går in med min tredje edit (de två första fixade quotes) då jag kom på en sak.

Det här är nog faktiskt bättre än vad jag trodde. För hade inte jag haft IRC på datorn för att snacka med mina polare så skulle jag nog lira mycket mindre. Om det här också kompletteras med en bra buddylist osv så tror jag att det är en utmärkt funktion nu när onlinespelande ska slå igenom på allvar på konsoll. Det är alltid roligare att spela med folk man vet vilka dom där (även om det är en rent "virtuell" relation).

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av fanboy:

Förstår inte hur du resonerar...

Det är gratis = Bra.

Visst, det är inte unikt, men vad är unikt idag egentligen? Hade inte bolag kopierat av varandra så hade vi varit kvar vid pong typ.

signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Måste erkänna att jag blir lite sugen på en ps3'a när jag ser det här. Dock så tycker jag fortf att 7000kr är för mycket pengar..

Flakmonkey
Skrivet av Jokkocze:

Måste erkänna att jag blir lite sugen på en ps3'a när jag ser det här. Dock så tycker jag fortf att 7000kr är för mycket pengar..

Så köp den för 6200?
http://www.webhallen.com/list_group.php?avd=1&group=752

Medlem

Hoppas att det här blir riktigt bra.

And it's free!

Ah, det här borde Nintendo redan ha fixat till Wii. Särskilt eftersom de redan har grundmodellen för hur Sony har det med sitt Animal Crossing

Men nu ska vi inte rationalisera bort det här. Att Sony erbjuder det här gratis till sina användare är fantastiskt och det kommer säkert, om kanske inte den mest välanvända funktionen på konsolen, vara en trevlig upplevelse. Animal Crossing kommer man antagligen att måsta betala för eftersom Nintendo är snåla, nog för att man får ett spel på köpet, men ändå.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Jokkocze:

Så köp den för 6200?

eller så byter du in 10 spel och PS2 och få 3500:- att dra av på PS3! Tycker det är en bättre deal...:) 3000:- för en ps3 är inte fel!

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Jokkocze:

Så köp den för 6200?

eller så byter du in 10 spel och PS2 och få 3500:- att dra av på PS3! Tycker det är en bättre deal...:) 3000:- för en ps3 är inte fel!

Såg nåt liknande på GAME fast med 5 spel och 2000 kr avdrag. Rätt lockande.

Medlem

Föresten, folk som betalar för att ha hörlurar, eller en fin jacka på sig i HOME borde söka psykiskhjälp.

Medlem

Känns lite onödigt om de lägger ner mycket tid på att skapa stora miljöer osv som man kan gå runt i, hade räckt med personens egna profil kanske och hans egna lilla rum samt att chatrummen hade någon lokal eller liknande.

Återstår att se hur det bli, får hoppas att det blir en vettig onlinetjänst (snabbinvite, chat osv) med personlig profil (achivements, avatar, kompislista osv) och inte något mmo.

signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Jokkocze:

Så köp den för 6200?

Hade varit en bra deal om nu inte game alltid ska ha så dyra priser jämfört med webhallen t.ex. antar att det ps3 som kostar 6.2k på webhallen kostar 6.8k-7k på game utan några extra tillägg.

Medlem

skiter i om iden är en rippoff eller om det är anti-social, den är ju skitgrym! är ju nästan som ett mmorpg utan våld hehe och gratis. som dessutom blir realiserad.

+ på sony

/ser lite ut som The Island (filmen)

Inaktiv
Medlem

Det här är fan den coolaste idén på länge, kanon att det blir gratis också

Medlem
Skrivet av PsyX:

Föresten, folk som betalar för att ha hörlurar, eller en fin jacka på sig i HOME borde söka psykiskhjälp.

Folk som klagar på folk som har roligt för sina pengar borde söka psykiskhjälp.

Helt allvarligt, hur kan du sitta och klaga på något sådant? Bara för något inte faller dig i smaken betyder det inte att det är skit eller ett helt onödigt nöje för andra.

Medlem

^-- Så du ser inte hellre att de pengarna skulle t ex kunna gå till rädda barnen eller whatever?

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Så du ser inte hellre att de pengarna skulle t ex kunna gå till rädda barnen eller whatever?

Visste inte att detta var en politiskt debatt...

För övrigt tycker jag att tjänsten verkar vara bra. Jag tycker inte att det spelar någon roll om Sony snor från andra eller vice versa, så länge de förbättrar den generella idén.

Medlem

Schyrre att det är gratis iaf till skillnad från Microsoft som måste suga ut varenda öre ur alla som vill använda sin konsoll som den är tänkt med Live-abonnemang och Microsoft-poäng hit och dit :(.

signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Inaktiv
Skrivet av sauna:

Schyrre att det är gratis iaf till skillnad från Microsoft som måste suga ut varenda öre ur alla som vill använda sin konsoll som den är tänkt med Live-abonnemang och Microsoft-poäng hit och dit :(.

Det är bra med konkurrens, så det kanske betyder att MS kommer göra Live gratis alternativt hittar på ngt mervärde

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ok, om du resonerar så, då kan du ge bort ditt överskott av månadslönen till räddabarnen eller något då?

Detta går rätt in i avdelningen dåligt resonemang.

signatur

f-n va shysst!
..jag kommer att stå o hänga vid arkad spelen ..eller hoopsen .. vi syns där!

signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

1. Interfacet lär suga som fasen om man inte har valet att enbart köra normalt UI (orkar kanske inte alltid springa runt i "Sony Life" enbart för att sätta igång ett lir med vänner)
2. Det här är en microtransaction mardröm, med folk som betalar dyrt för låtsastillgångar.
3. Jag undrar hur det ser ut då man är fullt med karaktärer on screen samtidigt. Ser alltid ordnat ut och flyter bra i kontrollerad miljö med begränsat antal "spelare" på visning.

mm

Allt detta till trots: Idén är skitcool och lär gå hem hos "massan". Hoppas bara dom kan köpa ett hagelgevär och köra en grafisk "mute" av folk dom stör sig på.

Sims och Second Life spelare komemr att flippa ut av det här. Normala "Gamers" lär väkl tröttna rätt fort.

signatur

1338 - One Step Above

Flakmonkey
Skrivet av cpBillen:

Allt detta till trots: Idén är skitcool och lär gå hem hos "massan". Hoppas bara dom kan köpa ett hagelgevär och köra en grafisk "mute" av folk dom stör sig på.

Alltså du har ju fortfarande den vanliga XMB... med playstation store, vännerlista, etc etc... det här ger ju bara en extra dimension till de som vill ha den.

Medlem

Då är det en oerhört lysande idé. Komersiellt kommer detta att slå riktigt jävla hårt. Min flickvän, som exempel, blev eld och lågor då hon såg den. Speciellt tror jag på idén i ljuset av WOW, då väldigt många av det täcka könets skara fått upp ögonen för MMO idén.

Dom ger dig ett val att använda produkten, och sedan så kan du, om du nu gillade den, köpa tillval. Kassako deluxe

signatur

1338 - One Step Above

Flakmonkey
Skrivet av cpBillen:

Då är det en oerhört lysande idé. Komersiellt kommer detta att slå riktigt jävla hårt. Min flickvän, som exempel, blev eld och lågor då hon såg den.

Dom ger dig ett val att använda produkten, och sedan så kan du, om du nu gillade den, köpa tillval. Kassako deluxe

Jo helt klart, jag hade inte heller gillat det om man var tvungen att använda det... men alternativ är alltid bra imo... ska bli skoj att se hur det fungerar med att utgivare kan köpa egna hus där de kan promota sina saker också... gå in till Epics skyskrapa spela något minispel... typ jazzy jackrabbit

Medlem

Då får editera din text och föra in det jag lagt till

Nu får dom bara släppa en PS3 utan Blue Ray så jag slipper betala extra för en medialäsare som jag inte vill ha

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

En sak man ska tänka på, detta påminner väldigt mkt om sims, och hur stort är inte sims då? Sålt i enorma mängder, och varenda jäkla expansion går ju upp på topplistan i försäljning.

Detta kommer tilltala en helt annan publik än "hardcore" gamers.

signatur

Medlem

Ser mycket coolt ut. Synd att PS3 kostar på tok för mycket nu, får vänta ett bra tag innan jag skaffar en (om jag gör det). Får hoppas att dom har många saker som är gratis så att det inte blir så att man kan välja mellan typ 3 par byxor och sen måste köpa till en massa själv.

Det är iaf ett steg i rätt riktning tycker jag.

123
Skriv svar