Bethesda om Fallout 3
360.. ffz (ffs på fz:iska), vad tänker dom med?
Det finns en risk att gränsnittet och därmed spelet blir förenklat för att det ska funka bra på 360n. Vilket många ser som något negativt.
Med tanke på hur Bethesda har skött sig hittills så ser det ganska mörkt ut för ett Fallout 3 som är trogen dess föregångare.
Precis, de flesta som gränslöst älskade Oblivion hade nog inte spelat föregångarna. Själv så tröttnade jag på skiten när jag väl vant mig vid den flashiga grafiken och började leta efter djup som inte fanns.
Det är mer oroväckande att de skall använda Oblivion motorn till fallout.
De kommer ändra lite texturer, och sen blir oblivion fallout. Fy f*n säger jag. Det är ju f*n mer frihet i fallout 1 än i oblivion. *Grrr*
De hade säkert fallout helt planerat när de gjorde oblivion. All skit kommer säkert återanvändas i fallout. Bättre de gjort fallout tactics 2 ffs!
"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.
Bethesda kan ju göra lika tilltalande karaktärer som the Master, Sulik eller Cassidy titta bara på... vänta Bethesda kan inte göra djup om det kom och bet dem i arslet.
och kolla på fallout som har kommit till console, Fallout: POS körde interplay till graven(iallafall till någon slags zombie status)
Hoppas det floppar rejält så att de fattar att man ska göra ett fallout som är gjort för datorn så att fyran blir bra.
Portning är fel ord att använda. Spelet utvecklas antagligen med flera plattformar i åtanke redan från början. Och Ja; det är en nackdel för oss som vill se ett spel så likt originalen som möjligt. Face it, västerländska konsollspel har alltid blivit nerpolerade för att de ska falla så många som möjligt i smaken. Menyer och text anpassade för TV-apparater, viktig spelmekanik som förenklas och fördummas, att totalt hoppa över funktioner som skulle bli svåra att anpassa till en konsoll.
Etablerade spelserier har gång på gång fått smaka på strömlinjeformningen som en flerplattformslösning innebär: Deus Ex, Rainbow Six, Thief, Serious Sam m.fl. Alla spelen utvecklades med konsoller i åtanke och det slutade i de flesta fall i katastrof.
Och gud förbjude om man skulle ge spelet sitt riktiga nummer i serien. Nej nej nej, för att inte skrämma konsollspelarna måste spelet ha någon klichéaktig undertitel istället; Invisible War, Deadly Shadows, Lockdown.. urk..
Jag ser fram emot dagen då Fallout: Lethal Radiation släpps, men är det så konstigt att man blir rädd så fort ordet multiplattform nämns?
Stönar varje gång jag får se detta om ett spel men är inte överraskad..
Bethesda har inte gjort en hyfsad story sedan Redguard så det är ju lite olycksbådande, men kan dom få till det och göra ett freeform-spel med lite djup så ska jag försöka stå ut med det förmodligen urkassa interface som kommer av ett spel som också utvecklas för consoles.
Vem vet vi kanske blir positivt överraskade.
Det blir det inte ... vafan skulle bethestehstesta med den här licensen till? Mycket av det som gör Fallout bra är turn-based striderna och perspektivet. Fuckar man med innehållet i ett Fallout-spel går det som för FOT och FOT:BOS.
Enbart namnet räcker liksom inte
Med tanke på hur "duktiga" Bethesta är på att göra ansikten till sina karaktärer, kanske man iaf kan skapa en sexig goul.
Hoppas fan att det åtmindstånde blir turbaserat, annars får man fan ta och åka dit och demonstrera utanför deras kontor! (eller vad det nu heter)
Vi får hålla tummarna, och hoppas att de åtmindstånde försöker göra det likt de gamla. Iofs så har man ju läst att de har tagit in några som arbetade med de gamla spelen för att hjälpa dem återskapa klassikern.
Här är första bilden från spelet!