BioShock släpps inte till Playstation 3

Robot
BioShock släpps inte till Playstation 3
Medlem
BioShock släpps inte till Playstation 3

Ahahahahahahahaha, hahahahahahahaha, AHAHAHAHAHAHA HOHOHOHO *host host*

Pwned.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag trodde inte att ps ägare tyckte om FPS o.o Dock så känns det som det kommer gå multiplat efter 360/pc releasen.

W2k
Medlem

Troligen beror detta på att det är väldigt lätt att utveckla multiplattform för PC/Xbox360, men väl känt att PS3 är en b*tch att programmera. Man lägger helt enkelt pengarna och utvecklingstiden där den gör störst nytta. Bra för alla, utom PS3-ägare och SCE...


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Ahahahahahahahaha, hahahahahahahaha, AHAHAHAHAHAHA HOHOHOHO *host host*

Pwned.

Word ^^


signatur

Submission is for the weak

Medlem

den kommer släppas till Pc och det är inga bekymmer om det inte släpps till ps3. PC ruls

Medlem

för varje nyhet om PS3 tappar man ju mer lusten för den..

Inaktiv

Bra , för då slipper vi vänta så länge


signatur

War never changes.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Ahahahahahahahaha, hahahahahahahaha, AHAHAHAHAHAHA HOHOHOHO *host host*

Pwned.

Vad är felet på dig? Njuter du av att storföretagen lurar dig på pengar och spel? För det är precis det de gör. Alla konsumenter förlorar på idiotiska exklusiva spel.

Inaktiv

nja inte dom konsumenter som väljer rätt maskin

Medlem

Blir fint med en Xbox 360 lagom till Bio Shock release. \o/

W2k
Medlem
Skrivet av Xent:

Vad är felet på dig? Njuter du av att storföretagen lurar dig på pengar och spel? För det är precis det de gör. Alla konsumenter förlorar på idiotiska exklusiva spel.

Det är inte ett exklusivt spel om det släpps till både Xbox360 och PC. Faktum är att jag inte skulle betrakta något som släpps till PC som exklusivt även om det bara släpps för PC, då de flesta har både PC och konsol...


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem
Skrivet av Xent:

Vad är felet på dig? Njuter du av att storföretagen lurar dig på pengar och spel? För det är precis det de gör. Alla konsumenter förlorar på idiotiska exklusiva spel.

Hellre ett exklusivt spel dedikerat och optimerat för en plattform än EA's jäkla dussinspel.


signatur

- r4z0r -

Medlem

Nåväl, ett FPS som är likvärdigt på PC ska väl ändå inte spelas på konsoll, om inte datorn är en hög skräp iaf :P..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Jeklar, ett rykte som inte stämde. Helvetet måste frysa idag.

Medlem
Skrivet av Wristwatch:

Jeklar, ett rykte som inte stämde. Helvetet måste frysa idag.

Hehe ja.

Medlem

Tycker mest synd om de som ville köpa det till PS3 eller kommer köpa det till 360.

FPS = PC, de som säger annat är bara vidriga fanboys som vägrar erkänna deras konsols svaget.

Medlem

Största nackdelen med FPS som släpps på mer plattformar än PC. Är att det oftast blir för lätt eller får någon annan konsol-sjuka på Pc.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Cane:

Tycker mest synd om de som ville köpa det till PS3 eller kommer köpa det till 360.

FPS = PC, de som säger annat är bara vidriga fanboys som vägrar erkänna deras konsols svaget.

Jag har haft PC sålänge ja kan minnas och gillar FPS så en konsol har inte varit att tänka på.

Men så körde jag Rainbow Six på xbox 360 och kontrollen är faktiskt väldigt bra. Det går utmärkt att spela och man sitter och inte och svär över kontrollen. Såklart man får mer konstroll vid PC, men det går utmärkt på 360.

Medlem
Skrivet av Cane:

Tycker mest synd om de som ville köpa det till PS3 eller kommer köpa det till 360.

FPS = PC, de som säger annat är bara vidriga fanboys som vägrar erkänna deras konsols svaget.

Öhm, dumf? Beror väl helt på spelet. Halo på Xbox är juh som handsken på handen. Bara skit att sitta och lira på pcn om du frågar mig, vissa spel ska man köra på konsol, och eftersom Bioshock inte är ett Quake 3 där man måste vrida på sig, hoppa runt och göra über moves tror jag det blir skit bra på Xbox 360.
Man kanske har större kontroll på en PC, men kör man på en konsoll så vänjer man sig och det går helfint att spela. Antikonsollist, där!

Medlem
Skrivet av Cane:

Tycker mest synd om de som ville köpa det till PS3 eller kommer köpa det till 360.

FPS = PC, de som säger annat är bara vidriga fanboys som vägrar erkänna deras konsols svaget.

Man kan väl säga ungefär samma sak om de personer som säger att FPS på konsol är skit.

"Jävla missfoster, klarar du inte av att spel med en kontroll? Är du helt jävla förståndshandikappad eller?"

Visst är det bättre precision med mus/tangentbord men utvecklarna anpassar oftast kontrollen så man inte behöver ha den där precisionen på en konsolkontroll. I vissa fall är det skönare att lira FPS-spel på konsol.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av Cane:

Tycker mest synd om de som ville köpa det till PS3 eller kommer köpa det till 360.

FPS = PC, de som säger annat är bara vidriga fanboys som vägrar erkänna deras konsols svaget.

Öhm, dumf? Beror väl helt på spelet. Halo på Xbox är juh som handsken på handen. Bara skit att sitta och lira på pcn om du frågar mig, vissa spel ska man köra på konsol, och eftersom Bioshock inte är ett Quake 3 där man måste vrida på sig, hoppa runt och göra über moves tror jag det blir skit bra på Xbox 360.
Man kanske har större kontroll på en PC, men kör man på en konsoll så vänjer man sig och det går helfint att spela. Antikonsollist, där!

Antikonsollist? Har X antal konsoller och jag köper fortfarande spel till de men inte fan sitter jag och skyddar folk som skriver att det ej går att spela FPS spel på konsoller som jag äger. Hur kul är det att köra spel med "auto-aim" och liknande funktioner för ingen kan påstå att man enbart med hjälp av sina tummar kan ha bättre precision än med en mus.
Jag antar också att bioshock har någorlunda liknande inventorysystem som i system shock och hur har du tänkt navigera i ditt inventory på lika bra sätt som med en mus? Antagligen förenklas systemet men annars säger jag bara GLHF.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

nja inte dom konsumenter som väljer rätt maskin

Vad tror du MS fått betala för att få ett exklusivt spel? En STOR kostnad som dom på något sätt måste lura på sina kunder. Slutsats: Du får på något sätt betala mer pengar för spelet.

Så vad måste Sony (och till viss del Nintendo) göra om MS har köpt rätten till ett bra exklusivt spel? Fixa åt sig ett eget bra exklusivt spel. Slutsats: Du förlorar en viss tillgång till bra spel.

Exklusiva spel är bara dåligt, varför skulle det vara bra att ha tillgång till färre spel till dessutom högre priser?

@W2k: Jag pratar rent allmänt om exklusivitet - inte om BioShock specifikt.

@r4z0r: Det portade spelet må vara något sämre, men vad är bäst, en portning eller ingenting alls?

Inaktiv

Hehe när man läser diskussioner på FZ så inser man en sak -- det finns en hel del finniga, hormonsprudlande småpojkar som inte har en blekaste om hur det verkligen ligger till..

Medlem
Skrivet av iramirion:

Hehe när man läser diskussioner på FZ så inser man en sak -- det finns en hel del finniga, hormonsprudlande småpojkar som inte har en blekaste om hur det verkligen ligger till..

Nån gång måste vi lära oss ju, därför vi är här


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av iramirion:

Hehe när man läser diskussioner på FZ så inser man en sak -- det finns en hel del finniga, hormonsprudlande småpojkar som inte har en blekaste om hur det verkligen ligger till..

Hur ligger det till då?

Medlem

Så länge jag får det till PC så är jag nöjd

Medlem
Skrivet av iramirion:

Hehe när man läser diskussioner på FZ så inser man en sak -- det finns en hel del finniga, hormonsprudlande småpojkar som inte har en blekaste om hur det verkligen ligger till..

Och så finns det en hel del Stofiler här på FZ också.

Inaktiv
Skrivet av Fardion:
Skrivet av iramirion:

Hehe när man läser diskussioner på FZ så inser man en sak -- det finns en hel del finniga, hormonsprudlande småpojkar som inte har en blekaste om hur det verkligen ligger till..

Hur ligger det till då?

Pratar inte de här quotesen för sig själva?

Skrivet av KlosterKatten:

Ahahahahahahahaha, hahahahahahahaha, AHAHAHAHAHAHA HOHOHOHO *host host*

Pwned.

Skrivet av Cane:

Tycker mest synd om de som ville köpa det till PS3 eller kommer köpa det till 360.

FPS = PC, de som säger annat är bara vidriga fanboys som vägrar erkänna deras konsols svaget.

Inaktiv

Verkar som att det kommer bli en Xbox 360 för min del om det blir någon konsol överhuvudtaget.

1
Skriv svar