Info om World of Warcraft 2.0
Items items items, farma farma, raida...zzz. Nä, WAR med PvP-systemet i DAoC, tack.
Items items items, farma farma, raida...zzz. Nä, WAR med PvP-systemet i DAoC, tack.
Words of truth!
Svenska tack trodde nästan jag var på en annan sajt!
Eller att man fick loot från döda players. Looten skulle bero på hur bra gear/rank den döda spelaren hade.
Ett flumigt exempel:
En lvl60 rank10 spelare med blå/grön gear ger chans att få 5% green item, 1% blå, 0,1% epic.(som loot-table till mobs just nu)
Sen höjer man % jo högre rank och bättre gear han har när han dör.
World PvP skulle garanterat komma tillbaks.
“Too weird to live, too rare to die”
Det var ett jävla whine här då!
Men jag tycker iofs också att pvp kan vara lite mer som i Lineage 2.
Xp loss (alltid), Item loss (sällan+beror på karma), Karma (får man när man dödat en person som inte gjort motstånd/pvp flaggad)
Item loss kan wow glömma.. durability kanske
(det finns ju sätt idag för att sänka fiendens durability på gear)
Quest item loss?
XP loss kan ju vara om man blir dödad av en person som är runt samma level, (gul level) och den bör vara ganska låg ändå.
Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.
Naxx kommer ju bli EZ Mode = ON efter denna patch. Varje klass kommer ju kunna välja mer skills som boostar dmg/healing, vilket kan vara roligt iofs så man hinner få Tier 3 innan TBC Bara rensat Spider Wing än, men efter patchen så j-lar
Och decursive kommer inte fungera och många andra addon så decursing kommer ta "mycket" längre tid.
Horde kommer tappa en del healers också, shamaner kommer gå som support DPS, en del druider också.
[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]
Jag kan erkänna att jag själv var en sånn som var anti-wow utan någon direkt anledning. Vart nog till och med rädd för det också.
Spelade faktist wow i 2-3 dagar på någon trial. Körde en horde warlock (iom kompisarna sa att Rogue inte får grupper i endgame) tills jag kom till hillsbrad foothills och blev sönder gankad av 60s, skitspel sa jag och la ner det.
Jag trodde ett bra tag att WoW endast var ett fjortislir med oändlig grinding utan innehåll. Jag trodde också att det var tråkig pvp iom att det inte fanns några slott att ta över eller dylikt...
Men senare gav brorsan mig WoW i julklapp...
o.o .. Jag startade en rogue... och nu har jobbar jag på min tredje 60 rogue.
Jag lärde mig nog att inte ha någon åsikt om något som jag aldrig prövat iaf. Det finns en anledning till att det är ~6M aktiva spelare (eller var det är).
Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.
RPGens McDonalds i ny utter päls skrud.
fick konstiga bilder i huvudet igår som nog var bland det vackraste jag sett i spelväg, WoW med grafik i samma känsla som WC2 upphottad som fan istället för random terrain generator utbajsat av en zombie och hur vackert dun morogh skulle vara sommartid.
Är wow så bra att det inte finns någon som köpt det, installerat det och tyckt att det var ett riktigt tråkigt skitspel?
Alla som inte köper hela wow-grejen är oftast som jag, aldrig ens testat. Jag vågar inte.
Anledningen till att WoW är så stort är att det finns så många svaga människor som inte kan kontrollera sina ha-begär. Jag har testat det både en och två gånger, ett par level 60 gubbar och testat på hela den så kallade "end-game"-biten, och den är totalt skit om man har någonting att jämföra med, vilket inte många i WoW-kretsen har eftersom det finns enormt många first timers i WoW.