Robot
FIFA 07

Höst igen, och som vanligt landar drivor av nya spel. Många är årliga nyversioner från EA Sports, med färre överraskningar än en riktigt dålig julafton. Men årets fotbollslir är bättre än väntat. Vi har testat på pc, Xbox och Xbox 360.


Medlem
Vi trippeltestar FIFA 07

Kul med trippelrecension och bra skrivet.

Stör mig dock ganska mycket på den 'uber' blooming, eller vad man ska kalla det, som finns på PC versionen och att alla repriser hackar. Känt problem?

Medlem

Once Pro Evolution, you will never go back!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Gneiss:

Kul med trippelrecension och bra skrivet.

Stör mig dock ganska mycket på den 'uber' blooming, eller vad man ska kalla det, som finns på PC versionen och att alla repriser hackar. Känt problem?

hmm känner verkligen inte till något som hackar vid repriserna, men kan hålla med att repriserna är "konstigare" med de nya effekterna , vet verkligen inte vad ea ville få ut av dem?!?!?!?!
annars så tycker jag att fifa 07 är en fullträff

Medlem
Skrivet av Chewie:
Skrivet av Gneiss:

Kul med trippelrecension och bra skrivet.

Stör mig dock ganska mycket på den 'uber' blooming, eller vad man ska kalla det, som finns på PC versionen och att alla repriser hackar. Känt problem?

hmm känner verkligen inte till något som hackar vid repriserna, men kan hålla med att repriserna är "konstigare" med de nya effekterna , vet verkligen inte vad ea ville få ut av dem?!?!?!?!
annars så tycker jag att fifa 07 är en fullträff

Spelet ser lika skit ut som för flera år sen därför känner de att de måste lägga till bloomskit...

Inaktiv

Kunde inte se en enda informationsmening om ljud under grafik och ljud eller är det bara jag som är stringulf?

Medlem

Alla spel ser likadana ut som för 2år sen, de har bara kört lite mer bloom och skuggor


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

PES6


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Fan, trodde FZ tog spelkänsla i första hand. Var finns spelkänslan i Fifa..? Inte realistiskt för 5 öre.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem
Skrivet av Meller:

PES6

vad han sa..

till er som har lirat både fifa07 o pes-serien: hur långt efter ligger fifa?


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Inaktiv
Skrivet av SkruMp:

Fan, trodde FZ tog spelkänsla i första hand. Var finns spelkänslan i Fifa..? Inte realistiskt för 5 öre.

haha tvivlar på att du ens har testat fifa 07

Det är så många ggr bättre än alla tidigare fifa.

Och med den nya bollfysiken så har det blivit väldigt mer realistiskt

Inaktiv
Skrivet av 4skin:
Skrivet av Meller:

PES6

vad han sa..

till er som har lirat både fifa07 o pes-serien: hur långt efter ligger fifa?

pro 6 är tydligen mycket sämre än föregångarna.. söligare tempo osv. Är massor av pro-fans som gillar fifa betydligt bättre

Flakmonkey
Skrivet av bleak:
Skrivet av 4skin:
Skrivet av Meller:

PES6

vad han sa..

till er som har lirat både fifa07 o pes-serien: hur långt efter ligger fifa?

pro 6 är tydligen mycket sämre än föregångarna.. söligare tempo osv. Är massor av pro-fans som gillar fifa betydligt bättre

Sanning med modifikation verkar det som. PES6 till Xbox 360 är många besvikna på då den saknar en massa features som finns i Playstation 2-versionen. Det verkar som om Konami inte lagt ner något arbete alls på 360-versionen, förutom att bättra på grafiken litegrann, kanske väntar de på att få utveckla till PS3? Playstation 2-versionen ska dock vara riktigt bra. Den versionen jag kommer lira iaf ^^

Medlem

Har spelat pes6 (xbox360) en del och jag kan inte klaga på gameplayet. Däremot gör det mig galen att dom har struntat i features så som att spara repriser, möjlighet att flytta spelare mellan lag mm. Om nu EA är på väg att göra fifaserien lite bättre än vad den tidigare har varit så kanske det är värt att ge det en ärlig chans..


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Inaktiv
Skrivet av bleak:
Skrivet av SkruMp:

Fan, trodde FZ tog spelkänsla i första hand. Var finns spelkänslan i Fifa..? Inte realistiskt för 5 öre.

haha tvivlar på att du ens har testat fifa 07

Det är så många ggr bättre än alla tidigare fifa.

Och med den nya bollfysiken så har det blivit väldigt mer realistiskt

Bara för det är bättre än de föregående spelen gör väll inte det detta realistiskt? De föregående är ju katastrof och detta är bara dåligt.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Redaktör
Skrivet av Tigersharkswe:

Kunde inte se en enda informationsmening om ljud under grafik och ljud

Lite står det allt... Men varken jag eller Simon skrev så mycket där. Låter helt okej, varken mer eller mindre.

Skrivet av SkruMp:

Fan, trodde FZ tog spelkänsla i första hand. Var finns spelkänslan i Fifa..? Inte realistiskt för 5 öre.

Vad är "spelkänsla"...? Vissa föredrar lättillgänglighet, andra (t.ex. du) realism. Vi tar alla spel på allvar, särskilt de bra. Däremot låser vi oss inte vid en viss speltyp - bra spel förtjänar bra betyg, och förhoppningsvis lyckas vi motivera varför i våra recensioner.

Skrivet av SkruMp:

Bara för det är bättre än de föregående spelen gör väll inte det detta realistiskt? De föregående är ju katastrof och detta är bara dåligt.

Realism innebär inte per automatik att ett spel är bra. FIFA-serien har brister som EA verkar totalt ovilliga att fixa, men trots dem är detta ljusår bättre än åtminstone förra årets version. De är på rätt väg.


signatur
1
Skriv svar