Veckans fråga: Ska du köpa Battlefield 2142?

Medlem

Ni som bara sitter och säger att alla gnäller på EA/Dice utan orsak kan ju bara hålla tyst.
Många av oss som "spyr galla" på dom har spelat bf-serien från "början" och vi vet minsan vad EA/Dice gör för communityt, eller snarare, vad de inte gör för communityt.

De har betett sig som skitstövlar om man jämför med vissa andra utvecklare som står upp för sitt spel som de släppt, och slänger fram lite nytt material GRATIS då och då för att hålla kunderna glada. Något sånt la dice ner med när de träffade på EA, för då började allt handla om pengar, pengar, och åter pengar..

Patchningen behöver jag nog inte ens dra upp, för hur den (inte) har funkat känner väl alla till, kanske även dom som aldrig ens spelat bf?

När jag betalar 500kr för ett spel så förväntar jag mig att det ska hållas i trim och inte glömmas bort av utvecklarna. Det känns som att förut gjorde spelutvecklarna sina spel för kunderna, för spelarna, för de som älskade ett härlict actionlir/whatever. Idag gör de spelen för sig själva, för att de ska kunna pumpa in så mycket pengar så de kan klämma fram ytterligare ett spel så de kan pumpa fram ännu mer pengar, osv.. vart ska detta sluta, kommer vi så småningom att få betala för patchar?

Medlem
Skrivet av Katana:

..//.. vart ska detta sluta, kommer vi så småningom att få betala för patchar?

Indirekt så betalar du redan för ~2-3 patchar när du köper ett PC-spel idag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Ett äkta Battlefield-fan köper INTE det här spelet. Punkt.

Medlem

Jag kommer köpa det. Verkar som ett lika bra spel som bf2. Krångligare än så behöver det inte vara.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av Artorius:

Ett äkta Battlefield-fan köper INTE det här spelet. Punkt.

Snarare tvärt om...ett äkta fan gnäller inte om EA/Dice utan han köper spelet för att han har resten i serien


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Never!, blir Dark Messiah of Might and Magic ist


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Jag tyckte de va ett skönt spel. Ljuden tyckte jag mycket om (ljudfreak eller va man nu ska säga), förutom dom svaga konstiga ljuden till vissa gevär eller till pistolerna. Sen kändes de mycket bättre än BF2, och äntligen kan man sikta på någon och träffa, så himmla störande att träffa bredvid motståndaren i BF2 hela tiden, även fast man skjöt i enkelskottsläge.

Laddningstiderna är ju också helt jävla underbara jämfört med BF2

Så, kanske ett köp för mig, gillar iallafall demot. Lite störande bara att behöva betala fullpris då de ser ut som en mod eller en expansion.

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Laddningstiderna är ju också helt jävla underbara jämfört med BF2

Ja det var kanon laddningstider!

Hell Satan förresten..min post nummer 666! <börjar rota fram smink och sånt skit som death/black metal folk använder..ska det göras så ska det göras rätt!>


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Påminnde mig om Galactic Conquest, som jag gillar mer, BF2142 är ok, men jag föredrar BF2.


signatur
Medlem
Skrivet av Artorius:

Ett äkta Battlefield-fan köper INTE det här spelet. Punkt.

Jorå, jag anser mig vara det iom att jag fortförande gillar bf1942 ... men ett äkta bf fan verkar å andra sidan gnälla nåt så ini h*lvete, och om det är ett kriterium så är jag väl inte det.

Inaktiv

jag börja spela BF1942 vid 1.3 och har spelat alla BF spelen efter det på PC, och inte fan whinar jag som en snorunge bara för att dom gör saker som jag itne tycker är rätt!

Det är deras spel, dom bestämer vad som ska göras i det i slutendan, vi kan ge råd och förslag, men dom har inga som hellst plikt att följa det.

och till alla er som snackar skit om oss som tycker om spelen och "håller käft" som gör att dom bara släpper "skit", om dom släppte skit så skulle vi inte spela det, om det inte är kul skulle vi inte spela det.

jag tror dom flesta som gnäller vill att BF serien ska gå åt ett annat håll än va utväcklarna vill, och därför skriker dom så mycket för att utväcklarna "lyssnar inte" och följer sin egen design filosofi.

Det är inte ert spel, det är DICE´s spel, om ni inte tycker om det, splela det inte och sluta hacka ner på oss som faktiskt tycker om spelet för va det är!!

Medlem
Skrivet av xealman:

Hade köpt det om det inte vore för priset, blir nog inget för min del-
Lägger pengarna på Gears Of War och Rainbow6 vegas till 360istället, bara hopas att QW blir bra och inte kräver DX10kort eller Vista.

QW använder Doom 3/Quake 4-motorn, så det kommer inte kräva nånting som inte Doom 3/Quake 4 kräver.

Medlem

som truppo sa på irc nyss,
"BF1942: 7 armeer, ~50 fordon, 18 kartor
BF2: 3 armeer, 30 fordon, 12 kartor
BF2142: 2 armeer, 12 fordon, 10 kartor"

Så nog går det åt fel håll allt, i mina ögon..

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av xealman:

Hade köpt det om det inte vore för priset, blir nog inget för min del-
Lägger pengarna på Gears Of War och Rainbow6 vegas till 360istället, bara hopas att QW blir bra och inte kräver DX10kort eller Vista.

QW använder Doom 3/Quake 4-motorn, så det kommer inte kräva nånting som inte Doom 3/Quake 4 kräver.

Wheel of Time och Bioshock använder båda Unrealmotorn...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Katana:

som truppo sa på irc nyss,
"BF1942: 7 armeer, ~50 fordon, 18 kartor
BF2: 3 armeer, 30 fordon, 12 kartor
BF2142: 2 armeer, 12 fordon, 10 kartor"

Så nog går det åt fel håll allt, i mina ögon..

Mer är bättre not!

BF2142 är fan helt perfekt spel.


signatur

---
Boo!

URK
Medlem
Skrivet av Phosphor:
Skrivet av Katana:

som truppo sa på irc nyss,
"BF1942: 7 armeer, ~50 fordon, 18 kartor
BF2: 3 armeer, 30 fordon, 12 kartor
BF2142: 2 armeer, 12 fordon, 10 kartor"

Så nog går det åt fel håll allt, i mina ögon..

Mer är bättre not!

BF2142 är fan helt perfekt spel.

inget är perfekt allt kan bli bättre och i bf2142 mycket bättre.

bf kan bli bra fast man fruktar att det inte blir det i händer på EA


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Mer är bättre not!

Har inte sagt att mer alltid är bättre, bara att EA snålar mer och mer, men kräver ändå mer pengar än förut.

Medlem

Nej!

Kunden har alltid rätt.

Medlem
Skrivet av kanianbe:

Nej!

Kunden har alltid rätt.

Beror på situationen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Såklart. Syftade på mantrat man lär sig när man studerar ekonomi. Det är kunden som köper dina grejjer, så det är kunden som har rätt.

EA är självklart k**a på att tjäna pengar. Dom borde lägga om sin strategi. Åtminstone gällandes PC-spel där patchar och annan eftersläppssupport är viktig.

Medlem
Skrivet av kanianbe:

Såklart. Syftade på mantrat man lär sig när man studerar ekonomi. Det är kunden som köper dina grejjer, så det är kunden som har rätt.

EA är självklart k**a på att tjäna pengar. Dom borde lägga om sin strategi. Åtminstone gällandes PC-spel där patchar och annan eftersläppssupport är viktig.

Ah, fair enough


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

skulle spela demot men då kom det upp en sån där "bli medlem så du kan spela" rutan, då blev jag lite lätt irriterad och avinstallerade spelet, så mitt svar är ett självklart nej, har aldrig gillat BF serierna

då e du tjockaste nabben...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av derpious:
Skrivet av xealman:

Hade köpt det om det inte vore för priset, blir nog inget för min del-
Lägger pengarna på Gears Of War och Rainbow6 vegas till 360istället, bara hopas att QW blir bra och inte kräver DX10kort eller Vista.

QW använder Doom 3/Quake 4-motorn, så det kommer inte kräva nånting som inte Doom 3/Quake 4 kräver.

Wheel of Time och Bioshock använder båda Unrealmotorn...

Bara hoppas inget ändras.

esn
Medlem

Självklart ska jag köpa det. Är ett Battlefield-fan, ett äkta oxå


signatur

| ASUS Z170-E | Corsair RMX 750x 750W | Intel Core i7-6700K @ 4,5Ghz OC | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666MHz CL16 | Razer Naga Chroma | Razer BlackWidow Chroma | Corsair Void | BenQ 24" LCD | BenQ 22'' LED | Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass | 2TB HDD | 250 GB SSD |

Medlem

har aldrig gillat battlefield så mycket.... men det här verkade intressant.... men det blir ett nej, eftersom att jag är utomlands utan min dator...

Medlem

Nah, inte än ialla fall. Precis börjat lira bf2 så ..... om ett tag, lagom tills bf3142 släpps ;p

Medlem

nej jag kommer verkligen inte köpa spelet, det är endast blinda snorungar som inte ser igenom fasaden, 450 spänn för en rutten mod, visst kan jag hålla med om att spelet är måttligt underhållande men det är oxå det enda det är. Detta är BF2 i ny kostym, något som tar ett veckor att fixa. Detta är det värsta försök till inkassering jag har sett, denna serien har EA kört i botten och det är deras eget fel, orkar inte bry mig mer om den här skiten.

Medlem
Skrivet av Verity:

Första BF-spelet som jag inte köper.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

ÄSch, alla bara gnäller. QW är ju bara ett moddat Doom 3


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

ÄSch, alla bara gnäller. QW är ju bara ett moddat Doom 3

Moddat quake 4!!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skriv svar