Lär dig slåss i Gothic 3
Ser väl snyggt ut men filmen var ju knappast imponerande i hur fighterna såg ut och spelades. Såg mest ut som dem bara bankade lite på mouse 1... låter ju som det kan vara ett bra fighting system på vad dem säger men inte på vad dem visar... sen verkade man tåla lite för mycket kändes det som, när man kan ta ett par fullträffar utan att förlora särskilt mycket hälsa försvinner liksom lite av taktiken osv när man slåss. Att man t.ex. måste vara beredd att blocka närsomhelst för att man verkligen inte vill bli träffad... men men den som spelar får se
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Om jag vore utvecklarna hade jag hållt mig borta från att visa fightingen i spelet, för det där var inte imponerande.
Inget spel, och då menar jag INGET spel, har kommit i närheten av Severance Blade of Darkness i svärd-fighting och det är väl snart 6 år gammalt.
Pinsamt ......
Die by the Sword var grymt, med modern teknik skulle det kunna bli riktigt riktigt bra för då var det lite klumpigt. och Severance Blade of Darkness, mmmmm riktigt bra och ruggigt snyggt när det kom, ett av de första spel jag spelade med "riktiga" skuggor från facklor och dylikt. Båda spelen hadde klart väl gjorda fighting system, Severence med klassiska kombos ala beat em up spel som gjorde fightingen riktigt intressant och interaktiv. Die by the Sword med sin mus = svärd styrning och liknande.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Gothic1-2's fightingsystem var svinbra.. mycket bättre än i något annat RPG/actionRPG jag provat, väldigt arkadliknande och krävde mer än bara att klicka på musen, mycket olika moves osv..
Har hört, ryktesvägen, att stridssysemet i G3 vara förenklat mot de tidigare, det vore verkligen synd.
... sen verkade man tåla lite för mycket kändes det som, när man kan ta ett par fullträffar utan att förlora särskilt mycket hälsa försvinner liksom lite av taktiken osv när man slåss. Att man t.ex. måste vara beredd att blocka närsomhelst för att man verkligen inte vill bli träffad...
Verkade i och för sig som att de körde i något "developer mode" med maxad karaktär bara för att illustrera fighterna. Tror knappast de körde med någon "legit" gubbe.
Gah, vilken stört irriterande dialekt han hade då. Urgh...
Spelet såg hyfsat imponerande ut, men verkade vara stelt och gammalt f.ö
Distansvapen?
Ja, vart är pilbågen?
Håller med andra att själva fightingen såg ganska ointressant ut. När han slogs med facklan i ena handen, oj vad jobbigt med de konstant ändrade skuggorna.
Bästa fps fightingen med svärd o dyl verkar vara Dark messiah annars håller jag med om Blade of darkness och Die by the sword (går de få tag i fortfarande?).
Riktigt bra miljöer annars, vet inte om bättre än oblivion men allt verkade flyta ihop mer naturligt.
... sen verkade man tåla lite för mycket kändes det som, när man kan ta ett par fullträffar utan att förlora särskilt mycket hälsa försvinner liksom lite av taktiken osv när man slåss. Att man t.ex. måste vara beredd att blocka närsomhelst för att man verkligen inte vill bli träffad...
Verkade i och för sig som att de körde i något "developer mode" med maxad karaktär bara för att illustrera fighterna. Tror knappast de körde med någon "legit" gubbe.
Jo, för dom som har spelat dom andra spelen vet att man inte bråkar med Thorus bara sådär Om jag inte blandar ihop namnen, men jag tror det stämmer.
Skönt att man känner igen sig från Gothic I och II.
Jag var rädd för att de skulle ändra lite för mycket på själva spelet.
Håller med om att filmen inte imponerade så mycket. I 2:an fick jag till bra mycket mer underhållande strider med blockeringar och sånt skoj. Klingade skönt i svärden när man fick till en snygg block.
Och var tog pilbågen, armborst och magi vägen?
Kommer kanske en film till med ranged istället för melee.
hmm vet inte va jag ska säga.. sätt fram emot gothic 3, men efter den här filmen så verkar de bara vara hack n slash. hoppas de bara såg ut att va så trist o hack n slashigt för dom ville visa upp saker o ting.. aja vi får väl se när dom släpper demot =). demot kommer nog inte förän nästa vecka, kanske senare. Dom vill nog släppa spelet och få alla hypisar att köpa det istället för att bli besvikna i demot.. hehe
Papabera vad menar du med hack n' slash? Tror inte du riktigt har samma uppfattning av det som jag. Hack n' Slash har inte med striderna i sig att göra utan vad spelet is stort går ut på. Dvs går spelet som bara ut på att slakta monster, gå upp i level och hitta prylar, som t.ex. diablo så är det ett hack n' slash. Gothic har ju så mycket mycket mer än det och 1:an och 2:an kan knappast kallas hack n' slash
Denna video var ju till för att visa de olika sätten man kan slåss i melee på, därför visades bara strider och hur du kan dra paralellen till hack n slash vet jag inte. Men visst han som visade striderna gjorde det riktigt riktigt dåligt, kändes mest som han bara bankade på utan koll, men de tidigare gothic spelet har krävt mycket mer i fighterna så tänker vänta på demo innan jag säger för mycket.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Denna video var ju till för att visa de olika sätten man kan slåss i melee på, därför visades bara strider och hur du kan dra paralellen till hack n slash vet jag inte. Men visst han som visade striderna gjorde det riktigt riktigt dåligt, kändes mest som han bara bankade på utan koll, men de tidigare gothic spelet har krävt mycket mer i fighterna så tänker vänta på demo innan jag säger för mycket.
Håller med. I 1:an & 2:an gällde det att verkligen att tajma attackerna och inte som i demot bara ösa på för då var man snabbt död. Han i demot behövde antagligen inte bry sig om sin hälsa.
När man väl hade fått kläm på de olika attackerna och när de skulle uföras samt lärt sig att blockera i tid, då kunde man med lite tålamod t.om döda fiender långt över sin egen lvl.
när man spelar in demos så brukar man ju iofs ofta använda godmode eller något liknande så att man inte riskerar att dö. Tror nog att det är betydligt mer riskabelt att fightas när man spelar på riktigt...