OutRun 2006: Coast 2 Coast

Robot
OutRun 2006: Coast 2 Coast

Rockstar Games visade med Vice City att 80-talet funkar utmärkt som spel. Men hur är det med 80-talsspel tillverkade i vår tid? Har 2006 års upplaga av det klassiska OutRun någon chans mot spelutvecklingens hektiska tempo?


Medlem
Testat - OutRun 2006: Coast 2 Coast

Ahhh.... outrun i spelhallen på grönan, nostalgi av stora mått.
Tillsammans med operation wolf, och operation thunderbolt nåt år senare så är det väl spelen som man minns därifrån.

Inaktiv

Den här spelet sög! Inte värt o testa.

Medlem

Provade, höll på spy av hur värdelöst det var, avinstallerade... Nostalgi i all ära, men detta var bara att förstöra de fina minnen man hade av OutRun.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Redaktör

Det är bra många år sedan jag körde originalet (arkad, C64 och Amiga), men nog tycker jag detta känns ganska likt. På gott och ont, som sagt, gamla spel gör sig för det mesta bäst i minnet.


signatur
Medlem

Missledande bild på startsidan, ser ju faktiskt bra ut där


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

finns det något grymt bilspel till pc utom need for speed serien? vill gärna ha ett ridge racer aktigt spel med drift och sånt tufft


signatur

/_\_/_\
/_\

JB
Medlem

Värt att nämna är att grafiken är sämre än ett bilspel gjort 1997.

Screenshots gör spelet snyggare än vad det är. Jag kanske gjorde fel. Men jag kört settings på max, och det såg lika fult ut ändå.

Shit, det fanns ju flera guldkorn av coola bil spel runt 1997, dock tyvärr kräver de windows 95.

Kan man ordna det på nåt sätt i Windows XP? Har provat stoppa in en gammal skiva, men det står nåt felmeddelande.

Medlem

Enda jag vill veta är om dom har gjort nån remix på outrun låten till det här spelet. Den är så het!

Medlem
Skrivet av Mack:

Enda jag vill veta är om dom har gjort nån remix på outrun låten till det här spelet. Den är så het!

Inte spelat orginalet, men det finns en del remixar, flesta är väl helt ok.

Medlem
Skrivet av Mack:

Enda jag vill veta är om dom har gjort nån remix på outrun låten till det här spelet. Den är så het!

Finns mer än bara en "outrun låt", alla låtarna finns i flera olika versioner inklusive 1986-versioner.
Jag har inte testat PC-versionen men OutRun2 (båda varianterna) är bland dom bästa spelen som finns till krysslådan. Helt underbara som partyspel, dock märker man rätt snabbt varför man inte ska köra när man druckit alkohol...

Inaktiv
Skrivet av snyft:

finns det något grymt bilspel till pc utom need for speed serien? vill gärna ha ett ridge racer aktigt spel med drift och sånt tufft

du kan ju alltid kolla in på racing forumet här.
Jag rekomenderar LFS men det är inte direkt arkad utan en bil simulator.

Medlem
Skrivet av snyft:

finns det något grymt bilspel till pc utom need for speed serien? vill gärna ha ett ridge racer aktigt spel med drift och sånt tufft

Det är lite klent utbud av "arkad-racers" tycker jag, men Flatout är bra.
Jag hade verkligen velat se en uppföljare till Motorhead för övrigt


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

1
Skriv svar