Flakmonkey
Hata CC!

Nu kanske någon tänker "Hur kan han hata Command & Conquer?!!" men då behöver ni inte oroa er för det är inte C&C jag hatar utan CC som i Carbon Copy i mailhantering. Nu är jag den förste att erkänna att det har sin plats i många situationer, men jag stör mig något fruktansvärt när det utnyttjas för att få mer uppmärksamhet och för att någon vill sätta vikt bakom det dom mailar om genom att CC:a någon "viktig" person. Då kommer ju personen som får mailet att hoppa till och svara fort som fan eller göra det som avsändaren vill bara för att chefen eller någon annan får en kopia. Jag förstår självklart varför det används, det fungerar ju ofta, men jag tycker det är respektlöst mot både personen som får mailet och den som blir CC:ad. Jag kan ju slå vad om att den som blir CC:ad i de allra flesta fallen inte har något som helst intresse av det som står där. Speciellt störigt är det om det är första gången man mailar om någonting, då är det verkligen som att man inte på något sätt eller vis tror att personen man mailar till har någon arbetsmoral utan bara kan tänka sig att göra något om någon "viktig" person blir CC:ad.

Gah! Det är verkligen en löjlig grej att störa sig på men ibland måste man få bli irriterad på småsaker som stör en också

#blogg

Medlem
Hata CC!

Å andra sidan är det rätt kul när någon använder CC (och inte Blind CC) för att skicka till hela sin "hemliga" mailinglista. Insta-fail!

Medlem

Crowd control kan också vara ett helvete.

Medlem

Funkar as bra när man mailat 5ggr innan och bett någon fixa nått problem utan resultat eller förklaring.

Flakmonkey
Skrivet av Mats Nylund:

Å andra sidan är det rätt kul när någon använder CC (och inte Blind CC) för att skicka till hela sin "hemliga" mailinglista. Insta-fail!

Även kul när folk kommer och frågar hur man kunde maila dem utan att skriva in deras adress någonstans. Magi!

Skrivet av fibnot:

Funkar as bra när man mailat 5ggr innan och bett någon fixa nått problem utan resultat eller förklaring.

Jo det är klart det är effektivt och i vissa fall helt befogat, det jag stör mig på är när folk gör det direkt utan att ge personen man mailar chansen att svara, lösa eller vad de nu förväntas göra. Också löjligt när folk gör det för att de vill uppmärksamma den "viktiga" personen om sin egen förträfflighet...

1
Skriv svar