Call of Duty: Black Ops

Medlem

Hoppas ni är snälla och släpper en multiplayer PC recension med info som vi PC multiplayer nördar behöver, dedikerade servrar mm.

Medlem

multiplayer är riktigt jävla nice alltså!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Detta spel är påväg hem till mig. Hoppas det kommer innan helgen.

Men kan man spela splitscreen offline eller måste det vara online?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

ser seriöst ut o ta skribentens bild när han precis dragit i en heroinspruta eller är nyvaken eller va de nu e..

Medlem

När ni gör recensioner så gör det på rätt ställe detta är Pc sektionen och inte Xbox 360 sektionen. helt menings löst att ha olika sektioner annars.

Medlem

Hmm, här skriver Mats att man spelar till mestadels som en karaktär, medan en del andra recensioner säger att man lirar så många olika karaktärer så att man blir förvirrad... Vilket stämmer?

EN PC-recension vore bra!

Inaktiv

jag har gillat singleplayer-delen i alla cod-spel utom 2 och 3 .. multiplayern brukar va rolig i en vecka, när spelet är nytt och inte alla är fast i ett visst mönster.
Sen blir det fullt av dryga 7åringar som skriver i mikrofonen, hackers, bunnyjumpers och personer som är under kartan eller står mitt i himlen .. och mp i alla codspel sen ettan har varit förpestade av dolphindivers.

och dedikerade servrar etc ger jag inte fem öre för .. dom plågas ofta av en admin som inte fick ta egna beslut som barn, och tar ut det över alla andra .. och dryga script som gör att man inte kan stå still mer än fem sekunder .. eller tjafs om "no nade spamming or ban" .. eller så blir man ändå kickad från servern för nån dryg jävla klanmedlem ska komma in

Medlem

För er som laggar ingame / disconntas osv. skriv in cl_maxppf 1 i consolen!

Medlem

Lär väl skaffa spelet vet inte när bara, mp verkar mest "meh" för min del.

Skrivet av Tompa:

Det är utgivarna som beslutar sånt. Vill vi släppa snabba recensioner (och det vill vi, liksom de flesta av er läsare) får vi ta det som bjuds, i detta fall recension av konsolversionen. Det har överhuvudtaget inte släppts någon pc-recensionskod (vad jag känner till), så ingen har kunnat testa på pc innan release.

Förstår att ni vill ha ut recensionen så fort som möjligt men är det inte fult att skriva "Testplattform: PC, Xbox360, PS3 " när ni inte testat PC versionen?

Inaktiv

Yay, här skall spelas!

Redaktör

Tankare - att pc står med är på grund av en teknisk begränsning. Går man in i databasen och läser nyheter om #Black Ops ska recensionen synas i nyhetslistan, då måste den plattformen finnas med i recensionen. Det framgår ju ganska klart av recensionen att den gäller konsolversionen.


signatur
Medlem

Ge oss en PC-recension. Vem fan lirar sånt här på XBOX? Man får ju kruppanfall när man läser "styrspak" och "autoaim" i samma mening. Sen att recensenten inte gillar "Nu gillar jag inte att spela online med slumpmässiga motståndare" - det blir ju lite pannkaka när han säger så. Eftersom MW2 i princip bara handlade om det, jag vill ju veta om det är värt en uppdatering eller om jag ska fortsätta lira MW2!

Nej nej nej

Inaktiv
Skrivet av Sn4rk:

här kommer den lilla partypoopern

http://forums.steampowered.com/forums/forumdisplay.php?f=997

där har ni läsmaterial om hur härligt spelet laggar

tack .. den länken borde va på framsidan av new york times .. av inläggen i det forumet framgår att pc-verisionen av blackops är en trasig och ospelbar buggfest . Många som har problem med extrem lagg .. grafiken hackar
Sen läste jag i ett annat forum att AI:n i spelet är totalt urblåst, både fiende som vän, och vägrar följa efter dig ibland så man får börja om från början ..

Snygg grafik osv ..cinematiska sekvenser .. bra story .. i all ära ..är mkt viktiga faktorer.. men det ska gå att spela skiten också .
Det kommer säkert en tom patch snart, som inte gör ett skit, bara för att folk ska hålla klaffen ..
..och den riktiga om 1-1½ månad

Medlem

PC gaming visst är det bra...men måste folk gnälla så förbannat? Vill folk spela på konsol så är det deras val så snälla skippa gnället det är bara patetiskt!!!

Medlem
Skrivet av Saarela81:

PC gaming visst är det bra...

Nej, tydligen inte.

Skrivet av Sn4rk:

här kommer den lilla partypoopern

http://forums.steampowered.com/forums/forumdisplay.php?f=997

där har ni läsmaterial om hur härligt spelet laggar

Skrivet av sturish:

För er som laggar ingame / disconntas osv. skriv in cl_maxppf 1 i consolen!

O s v...

Jag har inga problem med att spela på PC, men är hjärtligt trött på alla som gråter och beter sig som om alla FPS var Quake3/UT.

Medlem
Skrivet av Fajri*:

Tråkigt att ni aldrig testar FPS-spel på PC. Ett sånt här test ger ju nada. Fina bilder, men det är allt... Helt värdelöst att lira FPS på konsoler. Som att påstå att man testkört en bil, men bara lagt i backen och åkt ur garaget. Visst, du har suttit bakom ratt och åkt några meter, men har du verkligen testat ordentligt. Knappast.

I dags läget är det lika värdelöst att spela fps på PC ( så länge man inte spelar dem gamla klassikerna såklart) tråkigt nog


signatur

Rwa?

Medlem

PC versionen i singel är ganska bra av vad jag spelade. Multi verkar solid och kul men dras ner som in i helvete just nu pga CP lagget. Inte alls kul o få fryslagg var o varannan gång man siktar på någon. Spelet funkar bra mot botar, inget lagg eller frysningar alls.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

ett spel till pc kan vara väldig anorlunda ett spel till konsolerna även om utgivaren anser att dom är i stortsätt identiska ...

En del som dom släpper lider av Konsol portnings syndrom vilket ger massor med minus direkt samt ner dummat ... vilket är ennu mer minus

Medlem

Gott, håller just på installera.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Fajri*:

Tråkigt att ni aldrig testar FPS-spel på PC. Ett sånt här test ger ju nada. Fina bilder, men det är allt... Helt värdelöst att lira FPS på konsoler. Som att påstå att man testkört en bil, men bara lagt i backen och åkt ur garaget. Visst, du har suttit bakom ratt och åkt några meter, men har du verkligen testat ordentligt. Knappast.

I dags läget är det lika värdelöst att spela fps på PC ( så länge man inte spelar dem gamla klassikerna såklart) tråkigt nog

Why?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kostade bara 299:- på Mediamarkt, så blev ett köp iaf.

Medlem

Sjuk video ifrån webhallens release inatt!
http://www.youtube.com/watch?v=prLbItX11pg

Medlem

Sjuk video ifrån webhallens release inatt!
http://www.youtube.com/watch?v=prLbItX11pg

Medlem

Jag har spelat PC-versionen och måste säga att Singleplayer är rätt kul

EDIT: För att undvika buggen i SP där man ska "press F repeatedly to hmhmhm" men det hände inget hur mycket man än spammade, så räckte det med att bara byta vapen.

OML
Medlem

Är det någon som vet om Nazi-Zombies är tillbaka?

Medlem
Skrivet av OML:

Är det någon som vet om Nazi-Zombies är tillbaka?

Vet inte om är nazister, men de är zombies iaf.

Medlem
Skrivet av OML:

Är det någon som vet om Nazi-Zombies är tillbaka?

När jag spelade igår på PS3 (spelade bara online TDM) så fans det i alla fall ett menyval som hette Zombies nått.

Så nått sådant finns i alla fall.

/mvh soyd

Medlem

har fått setup error på pc versionen "failed to run install script".någon annan som råkat ut för detta??
någon som vet vad som är fel och hur man löser det..please hjälp mej måste få spela aaargh

Medlem

ni som får error script grejen, starta om datorn, de fungerade för mig.

Spelet var kasst, sjukt dåligt att de i stort sett bara är en ny singelplayer och en annan typ av multiplayer, tragiskt nog så är de samma COD känsla = suger.....

min granne älskar de då han nördar sig framför modernwarfare2 fortfarande


signatur

Sim-Racing

Medlem

har startatom datorn flera gånger hjälper inte

Skriv svar