EA: Mirror's Edge, Dead Space motsvarade inte förväntningarna

Medlem

Dead Space verkar vara ett bra spel. Dock sög kontrollerna något fruktansvärt på PC att jag slutade spela efter en timme. Det blev alldeles för frustrerande.

Medlem

Jag minns för något år sedan att det dök upp en första video typ på ett spel här på FZ. En karaktär som blev jagad av folk som ville ha ihjäl honom/henne. Han/hon klättrade upp för en lyktstolpe in i ett hus och fortsatte i en trappa upp till taket. Väl på taket dök det upp en helikopter eller något liknande och klippet avslutades med att karaktären tog sats och hoppade ut från taket och lyckades ta tag i helikoptern och flyga därifrån. Allt detta var parkour. Någon som känner igen spelet/videon?? Ledsen för min kassa beskrivning spelet verkade ballt iaf.

Inaktiv
Skrivet av båtsman:

Jag tyckte inte heller Dead space var läskigt, men stämningen var riktigt mysig ändå. Jag hade stor behållning av spelet!

Jag ser dock att ditt problem med det spelet nog beror på att du lirade det på pc. Jag försökte göra det men gav upp, när jag sedan testade det på konsol: vilken skillnad! Aimet fungerade som det skulle, segheten var som bortblåst. Det led verkligen av en dålig portning till pc.

Har hört att konsol versionerna var mycket bättre, men blev grinig på små saker som buggen i Dead Space som gör att man inte kan fortsätta förbi chapter 10 vid militär skeppet där man behöver ett batteri. EA har fortfarande inga planer på att fixa detta vilket gör mig lite sur.

Dead Space var ett helt okej spel tycker jag, såg väldigt bra ut, bra ljud, storyn var bra ochså.
Men "musiken" som kom varje gång en fiende flög upp blev väldigt repetetiv.

Har sagt det förut men vägrar köpa fler EA titlar pga mina andra 4-5 gamla spel de vägrar fixa.

Medlem

Personligen älskar jag Mirror's Edge


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

mirror = fanastikt spel och saknar ike ette flerspels läge samma sak med dead.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

ni som säger att dead space är ospelbart för att det är på pc har ganska fel för om det bara är att siktet inte rör sig perfekt viket gör en ganska bra skräk efeckt så finss det en fix för detta annarss så kan ju bara slå av v-sync som suger


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Mirror's edge är ju underbart, jag vill ha ett till

Testpilot

Mirrors Edge var verkligen ett stilbildande spel , just miljöerna och hur de såg ut var verkligen nytt o fräsht , det var skitkul i början att spela tills man kom till de ställen där det var bara ren trial o error för att komma vidare.

Då tröttnade jag på spelet och lade ner spelandet helt då det bara blev frusturerande , kanske har med åldern o göra då en del moves var trixiga att sätta

Men dåligt var det definitivt inte!

Inaktiv

Mirror's Edge var ju en av dom intressantaste titlar EA släppt på länge... Var ett väldigt kul spel! Spelar det fortfarande då och då. Dead Space var också ett trevligt spel, betydligt ett av dom bättre survival horror spelen som gjorts. Mycket som gjorde dom bra var ju att dom fokuserat på en bra singleplayer del och skippat multiplayer.

Varför måste alla spel har MP? Tycker spel blir bättre om dom fokuserar helt på MP eller helt på SP. När dom ska ha SP och MP så kommer det bara sluta med att antingen SP eller MP känns kort, tråkigt och som att det inte var det spelet var menat för.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Har hört att konsol versionerna var mycket bättre, men blev grinig på små saker som buggen i Dead Space som gör att man inte kan fortsätta förbi chapter 10 vid militär skeppet där man behöver ett batteri. EA har fortfarande inga planer på att fixa detta vilket gör mig lite sur.

Jag kan inte riktigt komma på vilket ställe det är och jag hade inga problem när jag spelade det. Men sånt drabbar inte alltid alla, jag kanske hade tur.

Citat:

Dead Space var ett helt okej spel tycker jag, såg väldigt bra ut, bra ljud, storyn var bra ochså.
Men "musiken" som kom varje gång en fiende flög upp blev väldigt repetetiv.

Det är fint att man glömmer bort de saker man säkert störde sig på när man spelade spelet. Jag har inget minne av till exempel musiken, men skulle jag spela det igen kanske jag skulle få spader.

Inaktiv

Saknar inget flerspelarläge i varken ME eller DS. Förstår inte hur karln tänker när han vill proppa in det i alla titlar. :S
ME med multiplayer... Hur skulle det egentligen vara. Deathmatch? Co-op? Inget känns som om det skulle funka.

Och ni som klagar på DS på pc. Jag spelade själv genom hela spelet på pc och kände aldrig av att kontrollerna skulle vara konstiga.

Medlem

Mirror's Edge kan vara ett av de vackraste spelen som gjorts med sin grafik och sin känsla för att verkligen vara personen som springer och hoppar runt. Hoppas bara de tar och gör en tvåa som kan bli ännu bättre.

Medlem

Mirrors Edge är ett av få spel som jag spelat igenom mer än fem gånger, och jag tvekar inte att utnämna det till ett av de bästa spelen jag äger (till både PC och PS3...)

Men EA har ju aldrig vart känt för att ha något perspektiv på andra saker än det som genererar mest pengar, och oftast betyder det att man försöker kränga en undermålig produkt till så många som möjligt. Tyvärr verkar alla andra publicenter ha börjat följa EAs exempel, istället för tvärtom (here's looking at you, Ubisoft.)


signatur

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat.

12
Skriv svar