The Elder Scrolls V officiellt

Robot
The Elder Scrolls V officiellt

Se den första trailern från Skyrim som släpps redan nästa år.

#nyhetstips, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
The Elder Scrolls V officiellt

Bara de inte använder Gamebryo motorn igen. Dock har jag hört rykten att de använder nya Id motorn "Id Tech5" får hoppas att det är sant.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

ÄNTLIGEN! Har längtat till denna dag!

OML
Medlem
Medlem

"Skyrim" var inte oväntat. Första ryktet jag någonsin hörde var just Skyrim. Angående grafikmotor så har det bekräftats av Todd att det inte är ID 5, iaf inte helt och fullt, eftersom den inte klarar så stora områden som Elder Scrolls kräver. Detta betyder ju dock inte att Carmack inte haft ett finger med i spelet.

Medlem

Underbart


signatur

"Never go to bed mad. Stay up and fight."

Medlem
Medlem

Sweet! Det här har jag väntat på!

Inaktiv

JA! Har väntat sedan Oblivion släpptes. Skyrim kan bli riktigt bra, det borde ju vara ett ganska hårt, kargt och bittert landskap

Medlem

skyrim, vad kan det betyda tro? städer i höga berg och i molnen? flygande bestar som man kan rida på?
http://www.alpha-shade.com/0Comics/pages.php?AS_page=212

hyped

Medlem

De använder säkert ID tech 5 pga de har tillgång till den och de har sagt dom själv att de skulle använda den till deras framtida spel so, hypad som satan nu


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem
Skrivet av TruB:

skyrim, vad kan det betyda tro? städer i höga berg och i molnen? flygande bestar som man kan rida på?
http://www.alpha-shade.com/0Comics/pages.php?AS_page=212

hyped

Nä. Skyrim är bara vad rasen Nords kallar sitt hemland.

Medlem

Så Uncharted 3 den 1 november, TES V den 11 november och Mass Effect 3 fråmåt jul. Sista två månaderna nästa år ser hyfsat packade ut på stora releaser redan, i o m dagens kungörelser....

Medlem

Jaaaaaaaaaa!!!

Medlem

Max von Sydow ftw!!!

Medlem
Medlem

Som vi har väntat. Det här spelet tänker jag köpa om det så avfärdas som sämre än skit. Jag SKA ha det. GE MIG DET!!!!

Medlem

Grabbar vi kom ju fram till att det var den gamla motorn de skulle använda igen?
Det var ju en som länka till en sida där de gick ut med detta, stod något i stil med "vi kommer fortsätta med den förbättrade motorn som driver fallout bla bla.."

SADFACE om det är sant! Vill ha något galet nytt och fräscht som Oblivion såg ut på bilderna när det kom!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ofattbart! Bästa nyheten i år. Oblivion är världens bästa spel genom tiderna så en uppföljare har man ju längtat efter ett bra tag.


signatur

Memento Mori

Medlem

Haha, äntligen! Fan vad skönt.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Nej fyfan om det ser ut som Oblivion! :;(


signatur

Have a good time!

Medlem

Har inte kört Oblivion, men kombinationen av Max von Sydow och den där grymt episka musiken gör mig jävligt taggad för Skyrim. Får nog köpa/köra Oblivion när/om det reas ut nu i jul på Steam.

Moderator | Testpilot

Detta räddar min nästa jul alltså. "TUR" man är arbetslös under den tiden


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kan ju inte undgå att bli hypad, men fan drakar nu igen? Är dom verkligen så populära och det är bara jag som tycker dom är urlöjliga och framför allt fullständigt uttjatade?

Det sagt, bryr mig inte så mycket om vilken grafik motor dom använder, däremot skulle jag vilja ser mer engagerande strider... mer spelmekanik för i huvudtaget, kanske låna perks från fallout osv. (save your rage kxhbai)

Tänker inte spekulera om vilken motor de kommer använda så här tidigt i avslöjandet, eller ska vi säga officiella avtäckandet istället då vi istort redan visste att det var på väg.
Riktigt nice med Skyrim settingen denna gång runt, senast var väll i daggerfall.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Helt underbart!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

jaaaaaaa!!!!! fy fan va bra !!

Hmm, mer drakar...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Grabbar vi kom ju fram till att det var den gamla motorn de skulle använda igen?
Det var ju en som länka till en sida där de gick ut med detta, stod något i stil med "vi kommer fortsätta med den förbättrade motorn som driver fallout bla bla.."

Precis Och som använde ju samma grafikmotor i både Morrowind och Oblivion, och ändå så lyckades dom snygga till det rejält.

Half-Life 2 Source bygger ju på GoldSrc som Half-Life 1 använde, som bygger på Quake 1-motorn så meh. Förstår inte folk som klagar att det kan finnas en gnutta gammal kod i ett spel, för det har alla spel.

Och det finns inte en chans att spelet använder sig av id Tech 5. Inte en gnutta chans alls, detta är ett spel som varit under utveckling sedan Bethesda blev klara med Fallout 3 2008, och Zenimax köpte id långt senare. Och man byter inte grafikmotor mitt under utvecklingen, förutsatt att man inte vill ha längre utvecklingstider än Duke Nukem Forever.

Medlem

Vågar man gissa på att detta kommer vara lika (eller mer?) konsolanpassat som Oblivion? Dvs man startar med healingmagi från början oavsett om man är magiker eller ej och fienderna anpassar sig efter din level osv osv. Det får ju inte vara för svårt, för då kan de stackars barnens sköra egon ta skada.

123
Skriv svar