Skyrims menysystem inspireras av Apple

Medlem

Alltid lika kul när trådar som nämner Apple urartar i öppet krig mellan fanboys av båda lägren. Har i princip aldrig rört vid en apple produkt men vad jag har förstått så är det hur låst man är när man använder en appleprodukt, och definitivt priset som är det negativa.

OT så tycker jag det låter lovande med tanke på röran som var oblivion. Vi får väl se hur det blir i praktiken dock.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Menysystemet ser fasansfullt ut, och inte alls anpassat till musen.

Skrivet av Typh00n:

"Apple = Dåligt"

Jupp, Apple är dåligt. Detta är helt klart den sämsta nyheten angående Skyrim. Allt annat har varit bra nyheter.

jag måste säga att det blir mindre "skills" i skyrim envad oblivion hadde, komm inte i håg sifran rätt men morrowind har jag för mig hadde 27st "skills" oblivion 25 och skyrim skulle ha 21, och det måste vell vara sämre nyhet en hur som vill designa menyerna, kommer ju säkert modade menyer till pc endå.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av ixon:
Skrivet av Typh00n:

Om man associerar någonting med "Apple = Dåligt" Så borde man få en känga långt upp någonstans. Finns ingen logik i det.

Haha, typisk applefanboy som blir så upprörd när folk "har fel"... Vad apple gör är att "dumifiera" allting. Det är jättebra för barn och teknikhandikappade, men precis som Wow dumifierade mmorpg och har fått alla andra mmo-tillverkare att inte våga göra annat så kan det till och med vara dåligt för en hel marknad om folk börjar tro att det är "den enda vägen".

Jag säger inte att apples produkter inte har någon marknad, min 10 åriga dotter älskar sin. Men sluta bete er som att det är en religion som alltid har rätt.

Att du kallar mig fanboy som inte ens äger en apple-produkt, utom en Ipod 30GB som ligger och dammar sen ett bra tag tillbaks visar bara hur jäkla trångsynt du är.

Så du tror att apple är skitdåliga? Dom har ändå lyckats bilda ett företag som har lika stor vinst och omsättning som microsoft. Genom en sådan enkel sak som användarvänlighet. Visst det är dåligt av dom det håller jag med dig om... *suck*

Detta bevisar bara att du inte har utvecklat logik, men det är lugnt. Det kommer med åldern.

Medlem

Noooooooooo inte mer AppleJunk.. det räcker väl att FZ numera ser ut som en jävla Iphone


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av Typh00n:

Att du kallar mig fanboy som inte ens äger en apple-produkt, utom en Ipod 30GB som ligger och dammar sen ett bra tag tillbaks visar bara hur jäkla trångsynt du är.

Så du tror att apple är skitdåliga? Dom har ändå lyckats bilda ett företag som har lika stor vinst och omsättning som microsoft. Genom en sådan enkel sak som användarvänlighet. Visst det är dåligt av dom det håller jag med dig om... *suck*

Detta bevisar bara att du inte har utvecklat logik, men det är lugnt. Det kommer med åldern.

Att du har en Ipod som ligger och dammar bevisar ju verkligen att jag har fel

Och att dom tjänar mycket pengar är ju samma sak som att ha kvalitetsprodukter...? *suck*

Medlem
Skrivet av ixon:

Att du har en Ipod som ligger och dammar bevisar ju verkligen att jag har fel

Och att dom tjänar mycket pengar är ju samma sak som att ha kvalitetsprodukter...? *suck*

Nej men att dom har dom nöjdaste kunderna gör det.
fast det går ju skylla bort med genom att folk är så blind och tror att steve jobs är frälsaren själv bla bla.

Jag har kört windows hela mitt liv, och tänkt gå över till linux många gånger, men det är lika mycket pill där.
Nu är jag såklart en dum lat användare, även om det faktiskt är så att varenda dator jag har haft så har jag beställt delarna och satt ihop det själv. det är mig mina svågrar min föräldrar och andra släktingar ringer om dom behöver hjälp. och jo vänner och arbetskamrater går ofta till mig först med.

Jag är bara trött på allt pillande, jag hjälper gärna folk om dom har problem, men blir det strul så plockar jag hellre upp nåt som bara fungerar, så nu kör jag mac. var inte så svår övergång som jag trodde och är nöjd. kalla mig gärna fanboy, så länge jag inte är så skygglappad som dig så är jag glad.

btw, pc kör jag fortfarande, men nästan bara till spel och surf.

Medlem

Bara de inte menar att användarvänligt är gigantisk text, dold information och oöverskådliga menyer.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av ixon:

Att du har en Ipod som ligger och dammar bevisar ju verkligen att jag har fel

Och att dom tjänar mycket pengar är ju samma sak som att ha kvalitetsprodukter...? *suck*

Så bara för att jag inte valt att köpa en Iphone så betyder det att Apple suger? Det är mitt val att avstå från det dom har gjort på grund av att jag inte känner behovet av det, hadde det det funnits hade jag köpt det.

Kvalitén och användarvänligheten finns inte bättre någon annan stans i datorvärlden och det vet du mycket väl, men det kostar därefter.

Medlem

låter ju fantastiskt bra! apple gör inte mycket dåligt nu för tiden så detta kan endast ses som ett enormt plus!

Medlem

ganska vanligt btw att folk bashar på apple eftersom alla som använder apple produker älskar dem och de som inte har en hatar dem. det underlättar faktiskt suget att skaffa något genom att försöka övertala sig själv att man hatar det.

Medlem

Strunt samma om de härmar Apple eller vemsomhelst.
Detta är skräp.
Det kom en massa kritik (främst från oss PC spelare antar jag)
om att typsnittet och UIt i Oblivion var enormt och visade för få grejer i inventoryt till exempel.
Nu väljer de att låta oss visa endast en åt gången?
Hur kan det vara en förbättring?

Kan tänka mig att det passar en handkontroll men vi som spelar på PC skulle endast känna att detta är en klumpig lösning när vi måste klicka oss förbi mängder av grejer tills vi hittar det vi vill ha när vi med en lista enkelt skulle komma åt det vi vill ha.

Anpassa UIt efter varje format så att alla blir nöjda

Medlem
Skrivet av Andaril:

Strunt samma om de härmar Apple eller vemsomhelst.
Detta är skräp.
Det kom en massa kritik (främst från oss PC spelare antar jag)
om att typsnittet och UIt i Oblivion var enormt och visade för få grejer i inventoryt till exempel.
Nu väljer de att låta oss visa endast en åt gången?
Hur kan det vara en förbättring?

Kan tänka mig att det passar en handkontroll men vi som spelar på PC skulle endast känna att detta är en klumpig lösning när vi måste klicka oss förbi mängder av grejer tills vi hittar det vi vill ha när vi med en lista enkelt skulle komma åt det vi vill ha.

Anpassa UIt efter varje format så att alla blir nöjda

Minimalism säljer.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vilket bråk. Linux med gnome 3 slår ju båda windows OCH apple så.

Vet inte vad ni tycker men skulle varit riktigt grymt med ps3 ui. Lätt att använda tycker iaf jag. Lite ändringar på det sen skulle det nog funka.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

12
Skriv svar