Saitek Cyborg F.L.Y. 5

Robot
Saitek Cyborg F.L.Y. 5

Letar du efter en joystick som anpassar sig till din hand? Då kan Cyborg Fly 5 vara något för dig.

#saitek, #microsoft-flight-simulator-x


Medlem
Saitek Cyborg F.L.Y. 5

Bra artikel! Fungerar den för vänsterhänta som tidigare Cyborg 3D?

Medlem
Medlem

Inte för att vara bitter på något vis, men tänkte bara påpeka att på förstasidan:

Recension
Saitek Cyborg Fly 5
Vi tar höjd med Saiteks extrent anpassningsbara joystick

Redaktör
Skrivet av Vippe:

Inte för att vara bitter på något vis, men tänkte bara påpeka att på förstasidan:

Recension
Saitek Cyborg Fly 5
Vi tar höjd med Saiteks extrent anpassningsbara joystick

Oops! Tack.


signatur
Medlem

Själva spaken funkar nog bra för vänsterhänta, den är i stort sett symmetrisk. Men gasreglaget och alla extraknappat sitter på basens högra sida, så nä, det är nog ingen bra idé.

Kan dessutom meddela att sedan detta skrevs så har jag provat den även i IL-2 Cliffs of Dover, och fann där att vekheten gjorde det lite svårt att sikta, särskilt med lägre framerate. Det ÄR nog ingen större risk att spaken går av, men det känns hela tiden lite så... Något att tänka på om man gillar dogfighting, i en modern simulator hade man nog inte märkt det lika mycket (provade mest A-10 och FSX inför texten ovan) då man inte behöver vifta lika mycket med spaken.

Medlem

...och givetvis justerar man inte den blåa lampans läge med skruven på huvudet, det är knapparnas position som justeras. Men skillnaden är extremt liten, några millimeter bara, så den skruven hade de kunnat slopa. Jag såg inte ens vad som hände när jag vred på den!

Medlem

Är den lika slapp som Saitek X-52? För den kan man ju nästan blåsa på så att den rör sig. Tror dock att X-52 Pro är lite trögare. Vad gäller gasreglaget så ser jag tröghet som ett plus, men de där är väl sen smaksak

Medlem

jag har bara haft X-45, och den här känns rätt mycket som den, fast kanske aningen mjukare i fjädringen.

Medlem

Schnögg stol

Inaktiv

har haft denna stick ett bra tag och jag tycker inte den är vek o vinglig. däremot håller jag med om resten. sen finns det en sak till som inte är bra sak tycker jag o det är att spaken som man håller i har tungt motstånd. så kör man länge med den blir det riktigt jobbigt jag ger sticken 6/10.

Inaktiv

verkar plastig.

å andra sidan så har jag en TM. Cougar -- den enda joysticken som är kababel att slå in pannbenet på någon.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Schnögg stol

Haha. En fliströja från -93 som någon klätt stolen i?

Medlem

bra artikel, men saknar en detalj.

Går den att anpassas för vänsterhänta ?

Medlem

Själv undrar jag om det ingår force feedback? Tack för recensionen förresten. Ser gärna att ni testar fler tillbehör.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Känns som det fortfarande inte kommit nåt som kan matcha Microsofts gamla Sidewinder Force Feedback 2


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Redaktör
Skrivet av Fyazquo:

bra artikel, men saknar en detalj.

Går den att anpassas för vänsterhänta ?

Så här sa den gode Mats:

Skrivet av Mats Nylund:

Själva spaken funkar nog bra för vänsterhänta, den är i stort sett symmetrisk. Men gasreglaget och alla extraknappat sitter på basens högra sida, så nä, det är nog ingen bra idé.

Skrivet av Ravenknight:

Själv undrar jag om det ingår force feedback? Tack för recensionen förresten. Ser gärna att ni testar fler tillbehör.

Ingen force feedback i denna sticka.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Fyazquo:

bra artikel, men saknar en detalj.
Går den att anpassas för vänsterhänta ?

nej! spaken är inte symmetrisk, inte ens nära som mats skrev. det är en flygsticka för högerhanden...

Medlem

är det samma som saitek cyborg x?


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

1
Skriv svar