Het information om Elder Scrolls V: Skyrim

Medlem

Länk till Bethesdas twittermeddelande om spelmotorn.

[http://twitter.com/Bethblog/statuses/14010984884604929]

Medlem

Hm, jag trodde de hade gjort en helt ny motor, men det verkar ju faktiskt mest vara en uppgradering av gamebryo, vilket är ett jävla skit om ni frågar mig.
att de säger att det är en helt ny motor är ju såklart en definitionsfråga. om de anser att de har ändrat om och pillat med en gammal motor nog mycket för att kunna säga att den är "ny", så kommer de såklart göra det, det betyder inte att vi andra kommer anse att den är ny.

Medlem

Bort med klasser, in med perks, färre skills, moddad gamebryo, level scaling, 5 "stora" städer..

Alltså, nej.

jag hatar fan Bethesda.

Medlem

Antar att folk kommer klaga på att spelet är "Fallout 3 without guns".


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

No shit sherlock, fortfarande från gamebryo motorn Tror jag iaf och även att vi kommer se likheter.. men vi får väl se

Att Gamebryo fortförande mer eller mindre ligger i grunden är inte omöjligt. Men denna generationen har utvecklats separat från tex den vidareutveckling av Gamebryo som används i Fallout 3/NV under 4-5 år. Det Todd syftar på är att enstaka system har tagits och modifierats från Fallout, som tex Radient AI (Som även fanns i Oblivion) och Perk-systemet. Detta innebär dock självklart inte att Skyrim varken kommer se ut eller upplevas som tidigare Gamebryo-spel, då det i övrigt kan vara helt nykodat.

Gamebryo är faktiskt en bra och mäktig motor. De begränsningar den hade i tidigare titlar är hårdkodade grejer som Bethesda nu uppenbarligen har jobbat vidare på. Det framgår tydligt på många punkter i den infon vi nu har, om man tänker efter lite.

Skrivet av Tommy_h:

Det där klippet ser ut att vara the real deal med, så vida det inte är ett väldigt moddat Oblivion, jo jag vet det är prealpha men ändå!

Lite kul att folk fortförande kan missta ett tungt moddat Oblivion för ett helt nytt kommande spel, särskillt dess uppföljare, 5 år senare

Medlem

Att klaga på 'fast travel' förstår jag inte. Det är ju bara att strunta i den funktionen. Själv använder jag den väldigt sällan i Oblivion.
Gillar systemet i Morrowind som ger lite mer inlevelse när man fick gå till ett visst ställe för att resa. I Daggerfall använder jag dock 'fast travel' hela tiden.

Hoppas de får till bra vädereffekter i Skyrim, sådant bidrar till inlevelsen!

Edit: Max von Sydow som en överlevande 'Blades'-mentor.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Ase
Medlem

Arrgh varför till konsollerna med ,gör ju att dom inte kan uppgradera varken grafiken särskilt mycket ,eller för den delen göra spelet bättre alls. Konsoller är för familjeunderhållning & barnspel att ytterligare en hardcore rpg serie dödas är inte kul men sånt e läget.
Är bara att hoppas att dom lyckas göra det spelbart & bättre än Oblivion & som dragon age gjorde sämmre grafik på konsollerna så kanske det kan bli hyfsat ändå

Medlem

blanda inte in fallout i eldar scrolls fan

Medlem
Skrivet av Shiro:

Märkte nu när jag läste igenom lite av det scannade materialet, att namnet Hrothgar dök upp. Inte för att jag tror att någon bryr sig, men Hrothgar är namnet på en Dvärg kung ifrån Eragon serien. Kollade upp det och det finns ingen skillnad, de är exakt lika.

Inte för att det spelar någon stor betydelse direkt, bara tänkte jag skulle yttra mig det.

Hrothgar är ursprungligen en dansk kung, och Bethesda har lånat mycket ifrån den gamla nordiska mytologin och historian.

Dessutom är Hrothgar i Elder Scrolls-serien bara en liten boplats längst upp på det högsta berget i Skyrim, "Throat of the World". Dit man kommer få klättra (7000 trappsteg) för att möta "Greybeards" som i sin tur är de som kan lära dig att skrika omkull folk...

Medlem

Bra att de tar bort klasser. Tycker det är fånigt att man annars måste bestämma sig tidigt innan man ens har spelat om man ska vara mage eller nåt. Hade jag gjort ett rollspel så hade jag definitivt designat det så att man blir bättre på det man gör helt enkelt. Likt Skyrim.

Låter lovande.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Kazutoyo:

Tycker det är rätt dålig stil med att skapa nyheter angående scannade artiklar och länka till dom. Trodde inte fz.se skulle göra något sådant.

Tråkigt för tidningen kanske men det här är väl ändå något som hela världen gör?

Knappast. Har tex aldrig sett Expressen skanna en artikel från Aftonbladet och skrivit om den.

Medlem
Skrivet av herminator:
Skrivet av Shiro:

Märkte nu när jag läste igenom lite av det scannade materialet, att namnet Hrothgar dök upp. Inte för att jag tror att någon bryr sig, men Hrothgar är namnet på en Dvärg kung ifrån Eragon serien. Kollade upp det och det finns ingen skillnad, de är exakt lika.

Inte för att det spelar någon stor betydelse direkt, bara tänkte jag skulle yttra mig det.

Hrothgar är ursprungligen en dansk kung, och Bethesda har lånat mycket ifrån den gamla nordiska mytologin och historian.

Dessutom är Hrothgar i Elder Scrolls-serien bara en liten boplats längst upp på det högsta berget i Skyrim, "Throat of the World". Dit man kommer få klättra (7000 trappsteg) för att möta "Greybeards" som i sin tur är de som kan lära dig att skrika omkull folk...

Christopher Paolini (som skrivit Eragon) har ju "lånat" från allt och alla, så det förvånar mig inte så mycket. Hrothgar finns även med i Beowulf t.ex.

Inaktiv
Skrivet av rudeboystig:

Christopher Paolini (som skrivit Eragon) har ju "lånat" från allt och alla, så det förvånar mig inte så mycket. Hrothgar finns även med i Beowulf t.ex.

Men mest från Star Wars

Detta spel kommer att bli episkt
- The Hero has a mentor: His name is Esbern and Voiced by Max Von Sydow (Surviving Blade)
- Very unique landscapes! Also unique dungeons! In other words, lots of uniqueness!
- Beards.
- Mammoths

Undrar om Hardcore-mode liknande det i fallout New Vegas kommer att ingå?

Det är f.ö. väldigt mycket klagomål på fast-travel, använd det inte om ni hatar det så mycket, dessutom kommer man att kunna stänga av waypointern.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Kazutoyo:

Tycker det är rätt dålig stil med att skapa nyheter angående scannade artiklar och länka till dom. Trodde inte fz.se skulle göra något sådant.

Tråkigt för tidningen kanske men det här är väl ändå något som hela världen gör?

Knappast. Har tex aldrig sett Expressen skanna en artikel från Aftonbladet och skrivit om den.

Ganska dåligt exempel men iaf, tidningar snor ju nyheter från varandra hela tiden?!
Sen om det är snott från scannade bilder av tidning spelar det någon roll? Förklara gärna varför för jag ser inte vad som är så illa med det :s


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Aaron97-360:

Hej Jag har hittat en gameplay video på The elder scrolls V Skyrim

http://www.youtube.com/watch?v=IbgyUSIPkTA

Tss, det där är inget annat än ett moddat oblivion.

Medlem

jag längtas stölp till detta å de ser rätt likt oblivion ut <3 hoppas dom inte tar bort oblivion känslan bara å ersätter med fallout.. ok fallout e bra men hör inte hemma i skyrim har levt med oblivion tills nu typ moddat å allt och detta e de bästa jag vet

Medlem

Att "de flesta" skulle vara missnöjda med fast travel vet jag inte hur man kommer fram till. De som är missnöjda med saker i spel klagar på forum, medan de flesta som är nöjda är tysta och spelar istället (som jag). Detta gör ju att "de flesta" helt enkelt blir de som klagar, inte de flesta av alla som spelar spelet.

Jag har inget problem med fast travel, och att klaga på en sådan funktion är enligt mig snarast ett tecken på brist på självdisciplin från spelaren ifråga, om man inte kan hålla sig ifrån funktionen om den finns där.

Håller för övrigt med om att det är bra att de tar bort klasser. Jag vill gå upp i saker jag använder, inte tvingas välja innan jag ens vet vad jag kommer behöva i spelet (vilket ofta händer när man ska välja en klass i början av spelet).

Tidningsscanningen är problematisk som koncept, då den förtar det exklusiva Game Informer i det här fallet hade med historien - vilket i sin tur är vad de har att argumentera för eventuella prenumeranter. Om alla kan komma åt deras artiklar online finns inget skäl att köpa tidningen, vilket kan leda till färre som prenumererar, viiilket i sin tur kan leda till att dessa artiklar inte görs.
Dock gör de flesta större tidningar detta. FZ hade ju iaf anständigheten att nämna tidningen och länka till faktiska bilder från den, och inte bara sno infon därifrån och skriva om den som sin egen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tommy_h:

No shit sherlock, fortfarande från gamebryo motorn Tror jag iaf och även att vi kommer se likheter.. men vi får väl se

Det där klippet ser ut att vara the real deal med, så vida det inte är ett väldigt moddat Oblivion, jo jag vet det är prealpha men ändå!

P.S med tanke på att jag suttit här i 5 år så kommenterar du bra mycket mer än mig

Spelar ju ingen roll vad du tror utan adom säger ju att det är en helt ny, och jag har mest skrivit på forumen för den delen pysen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tommy_h:

No shit sherlock, fortfarande från gamebryo motorn Tror jag iaf och även att vi kommer se likheter.. men vi får väl se

Det där klippet ser ut att vara the real deal med, så vida det inte är ett väldigt moddat Oblivion, jo jag vet det är prealpha men ändå!

P.S med tanke på att jag suttit här i 5 år så kommenterar du bra mycket mer än mig

Spelar ju ingen roll vad du tror utan adom säger ju att det är en helt ny, och jag har mest skrivit på forumen för den delen pysen.

Men jösses människa du ser ju väl själv på bilderna hur gamebryo-aktigt det är? Det är inte en ny motor, sitt du och gnäll och skrik, ingen lyssnar.

Medlem

Nu blev jag hypad! Måste fråga min kompis ifall jag får låna hans GOTY version av Oblivion^^ Måste ju spela ut det någon gång, jag har spelat 40 timmar i somras...men började inte ens med main Quest. Det finns på tok för mycket att göra i spelet för att hinna bry sig om story uppdragen xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

10 olika raser, 5 olika voice-actors för alla "generic" gubbar...
Klarade aldrig Morrowind, inte heller Oblivion då det blev för enformigt att springa igenom alla gates.

Inaktiv

Fast travel.. är det arkad inriktning eller för mongolid hamstrar hmhmhm...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tommy_h:

No shit sherlock, fortfarande från gamebryo motorn Tror jag iaf och även att vi kommer se likheter.. men vi får väl se

Det där klippet ser ut att vara the real deal med, så vida det inte är ett väldigt moddat Oblivion, jo jag vet det är prealpha men ändå!

P.S med tanke på att jag suttit här i 5 år så kommenterar du bra mycket mer än mig

Spelar ju ingen roll vad du tror utan adom säger ju att det är en helt ny, och jag har mest skrivit på forumen för den delen pysen.

Men jösses människa du ser ju väl själv på bilderna hur gamebryo-aktigt det är? Det är inte en ny motor, sitt du och gnäll och skrik, ingen lyssnar.

Men jösses människa, säger dom att spelet ska vara byggt och fulländad på en ny motor så ska det antagligen vara det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nu hakade jag upp mig på en liten detalj här i slutet av artikeln bara:

"Annat är duellsystem, att du kan springa, fast-travel är tillbaka, fem större städer..."

Eh, nu kanske jag är trög och har missat något vitalt i informationen här men - "att du kan springa"? Vad är det för en nyhet? Vadå berättar ni att man kommer att kunna springa med sin karaktär? Till skillnad från de tidigare spelen där man, eh, också kunde springa.. eller vadå? Eller bara att man i största allmänhet som människa irl kan gå ut springa? Haha... Nä jag hänger inte med...

Medlem
Skrivet av Raycore:

Nu hakade jag upp mig på en liten detalj här i slutet av artikeln bara:

"Annat är duellsystem, att du kan springa, fast-travel är tillbaka, fem större städer..."

Eh, nu kanske jag är trög och har missat något vitalt i informationen här men - "att du kan springa"? Vad är det för en nyhet? Vadå berättar ni att man kommer att kunna springa med sin karaktär? Till skillnad från de tidigare spelen där man, eh, också kunde springa.. eller vadå? Eller bara att man i största allmänhet som människa irl kan gå ut springa? Haha... Nä jag hänger inte med...

Du kommer kunna göra extra snabba rusher, utöver att bara jogga runt, men de kommer såklart vara krävande för uthålligheten.

Medlem

längtar .. har alltid älskat The Elder Scrolls Spelen har Morrowind + alla expansionerna + Oblivion + expansionerna .. så nu väntas det på det nya .. längtar

12
Skriv svar