E3 topp 30 - Xbox 720

Medlem

hade varit roligt om spel hade kommit på USB de hade fått en att känna av den gamla goda tiden när man blåste i sina spel
sitter man hemma och blåser i sina usbminnen när de inte startar som de ska....

Medlem

Jag vill helst inte se nån ny... har ju min fina box uppgraderad och allt. vill inte köpa en ny Men.. Om dom gör så att ALLA 360-spel går att köra på den maskinen då kanske man kan tänka på det.

Ase
Medlem

2014-15 är väl när nästa konsollgeneration kommer från dom båda. Bara att hoppas att fokus läggs på pc igen så folk slipper dessa anpassningar till urgammal hårdvara,var inte särskilt imponerande ens när dom var nya

Medlem

oh shit, nintendo annonserar wii 2, vi måste göra något snabbt!
microsoft på e3:
Eh, vi arbetar på en ny konsol, den släpps 2014

Medlem

Om två år kanske.

Inaktiv
Skrivet av Chilli88:

Den lär ju aldrig få heta Xbox 720, hoppas jag. för då får jag en känsla att den bara blir dubbelt så bra vilket säger inte så mycket inom prestanda..Xbox 360 har ju 3 core @ 3,2 Ghz, Ati 500 mhz 10 MB DRAM, 512 MB GDDR3, 48Khz bit Audio, ..hade önskat extremt mycket bättre grafikkort, minst 6 GB RAM Minne, gärna bättre processor typ ala Intel i9 och bakåtkompatibelt såklart. fast gärna större om de nu kunde få bluray eller komma på något eget i samma storlek elller större.

Nej, nej, nej.

Ska det vara så bra grejer i den, så skulle konsolen bli så jävla dyr att det är smartare att köpa dator istället

Inaktiv

Jag struntar totalt i vad det är för teknologi i en ny Xbox, så länge den fungerar och för guds skull... GÖR DEN BAKÅTKOMPATIBEL! Jag vill faktiskt kunna spela mina favoritspel utan att jaga konsoller på blocket och ebay ifall något händer med min.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Chilli88:

Den lär ju aldrig få heta Xbox 720, hoppas jag. för då får jag en känsla att den bara blir dubbelt så bra vilket säger inte så mycket inom prestanda..Xbox 360 har ju 3 core @ 3,2 Ghz, Ati 500 mhz 10 MB DRAM, 512 MB GDDR3, 48Khz bit Audio, ..hade önskat extremt mycket bättre grafikkort, minst 6 GB RAM Minne, gärna bättre processor typ ala Intel i9 och bakåtkompatibelt såklart. fast gärna större om de nu kunde få bluray eller komma på något eget i samma storlek elller större.

Nej, nej, nej.

Ska det vara så bra grejer i den, så skulle konsolen bli så jävla dyr att det är smartare att köpa dator istället

Om konsollen släpps om 2 år så är det ju antagligen inte överdrivet bra.....den bör ha hyffsad kapacitet för att vi PC gamers ska kunna få utnyttja våra datorers kraft(som givetvis utklassar konsollerna nu förtiden)t.ex ryktet om att wii2 skulle ha ett 5 år gammalt grafikkort får ju inte vara sant

Medlem

Om xbox 1080 utannonseras i år eller ej är tveksamt, Nintendos nya släpps ju inte förrän kring 2012 ändå vilket ger ett till E3 att utannonsera på.
Dock har MS varit väldigt bra på att utannonsera en konsol och släppa den snabbt efter, medan Sony gjort tvärt om. Hoppas starkt på att få se en i9 eller liknande processor, om nte 2-3st, samt 3d transistorerna och annan teknik som snart når PC, ger konsolerna ett övertag och längre livslängd.

Spenderar nog hellre mycket på en bra konsol då jag vet att jag får njuta av grymma spel i flera år, än samma summa på en PC där jag måste uppgradera efter ett år eller två. ^^

Medlem

Hoppas inte, i mina ögon har 360 mycket kvar att ge.

Inaktiv

360´n är ju äldst av dom nya maskinerna, 6 år på nacken nu ? så jag tycker iaf inte det är fel att släppa en ny maskin vid 2012-2013.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

@LariosDog
Personligen tror jag inte att Microsoft eller Sony vill tävla om samma publik som Nintendo gör. Jag tror nog de håller sig till sina planer och väntar innan de släpper nästa plattformar.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv
Skrivet av Proximately:

@LariosDog
Personligen tror jag inte att Microsoft eller Sony vill tävla om samma publik som Nintendo gör. Jag tror nog de håller sig till sina planer och väntar innan de släpper nästa plattformar.

Det är ju precis de de vill. Wii dominerade storleksmässigt denna generation, så både Sony och Microsoft försöker komma in på casualmarknaden. Själv tror jag casual-konsollmarknaden är mättad och Microsoft kommer åka på en rejäl baksmälla om de går all-out Kinect utan att tänka på den mer dedikerade gamer-marknaden.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Proximately:

@LariosDog
Personligen tror jag inte att Microsoft eller Sony vill tävla om samma publik som Nintendo gör. Jag tror nog de håller sig till sina planer och väntar innan de släpper nästa plattformar.

Det är ju precis de de vill. Wii dominerade storleksmässigt denna generation, så både Sony och Microsoft försöker komma in på casualmarknaden. Själv tror jag casual-konsollmarknaden är mättad och Microsoft kommer åka på en rejäl baksmälla om de går all-out Kinect utan att tänka på den mer dedikerade gamer-marknaden.

Vi får väl se. Grejen är att de inte ens skulle sticka ut om de kommer ut med hårdvara som är jämförbar med Café, därför tror jag inte de är intresserade att agera just nu. Det beror så klart på hur bra Café faktiskt visar sig vara. :-/ Jag kan ju säga att jag själv inte skulle vara så intresserade av någon konsol om alla tre visar sig vara lika varandra.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Tror inte den annonseras førræn næsta år.

Men enligt vad jag læst så arbetar de redan på ett så kallat utvecklings-kit, och experimenterar med hårdvara. Får bara hoppas det skøts smidigare æn då 360 skulle stressas ut.

Jag tror rent hårdvarumæssigt på en stor økning i RAM-minne, minst 4GB. Grafikkort minst 2GB dedikerat, førmodligen något som motsvarar Radeonet som finns i 360'n och hur bra det var 2005 - dvs high-end.
Processorn kommer førmodligen utøkas till minst 6 kærnor, precis som 3 kærnor var ganska high-end -05.
Microsoft ær duktiga på att gøra system som ær lætta att utveckla till och lætt att få mycket kræm per krona ur.

Mjukvarumæssigt tror jag vi får se ænnu mer utveckling av total entertainment; ænnu mer internet-vænligt, facebook/skype(som numera ægs av MS)/twitter/youtube, filmhyrning, ænnu mer fokus på nætverksdelning som den trend vi ser på SMART-TV med DLNA. Kort och gott en medie-hub, hemmets underhållningscentrum.

Jag har høga førvæntningar!

Inaktiv
Skrivet av Proximately:

Vi får väl se. Grejen är att de inte ens skulle sticka ut om de kommer ut med hårdvara som är jämförbar med Café, därför tror jag inte de är intresserade att agera just nu. Det beror så klart på hur bra Café faktiskt visar sig vara. :-/ Jag kan ju säga att jag själv inte skulle vara så intresserade av någon konsol om alla tre visar sig vara lika varandra.

Jo, det är bara vänta och se vad de kommer med. Om Nintendo gör en mer kraftfull konsoll som är inriktad på dedikerade gamers så kanske det är för att de känner att de inte är del av den med Wii och kanske kan ta marknad där. Om hårdvaran är liknande och enkel att programmera för är det inte svårt att göra konvertering till en tredje konsoll.

12
Skriv svar