In Flames - Deliver Us

Medlem
In Flames - Deliver Us

Jag tycker att det är lite synd att In Flames har gått ifrån det jag gillade med dom förut, tungt Peavysound och Anders highpitchade skrik. Därmed inte sagt att dom är dåliga nu, bara mindre i min stil. Metalveteranerna från Göteborg släpper sitt tionde album den 15:e Juni, och denna gång utan Jesper Strömblad, som slutade av hälso- och personliga skäl. Han startar istället bandet The Resistance med före detta vokalisten i The Haunted, Marco Aro.

In Flames var med och startade upp en global metalgenre kallad "Gothenburg Metal" eller Melodisk dödsmusik från Göte'la'borg om man så vill. Det är en väldigt etablerad stil världen över, och förknippas kanske mest med just In Flames. Den nya singeln är okej tycker jag, men som jag sa förut så saknar jag den äldre energin lite.

#blogg

Medlem
In Flames - Deliver Us

Själv tycker jag nästan bättre om deras nya stil. Visst, de har gjort riktigt bra metal förut, men det är alltid bra för att band att få tänja på gränserna. Spelar man för mycket av samma så tröttnar man till slut.

Medlem

Jag har aldrig varit en stor lyssnare av In Flames, men de har alltid varit bra låtskrivare. Sen är väl den här låten kanske den lugnaste på albumet också, men som du säger så måste man prova nya marker som band och självklart. Det kunde vara mycket värre

Medlem

Längtar, 3 dagar kvar!

signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Oh, me like!
Jag kan säga att jag gillar deras nyare stil men samtidigt var ja rätt sen med att börja lyssna på dom...
men ett givet köp att glänsa i hyllan!

Medlem

Jag började lyssna på Clayman (2000), och den låter ganska annorlunda om man jämför. Dom är kvar i gamet i alla fall!

Visst är det annorlunda från förr, men de har hela tiden sökt sig mot andra marker, med små, små steg har de blivit mer och mer melodiska och blandar keyboard och feta riff på ett bra och icke amerikanskt sätt man faktiskt kan stå ut med.

Vad är det för prylar Björn använder?

signatur
Medlem

Förut var det enbart Gibson (LP och Explorer) och Peavy 5150 förstärkare. Numera har jag hört att han kör Mesa Boogie, och ESP-guror.

1
Skriv svar