MW3-multiplayer inspireras av Call of Duty 4
Multiplayer-kartorna i Modern Warfare 3 designas med en "Call of Duty 4"-mentalitet, ska bli enklare och mer lättillgängliga.
#call-of-duty-modern-warfare-3, #call-of-duty-modern-warfare-2
Hur kan man göra ett spel som Cod mer tillgängligt? Det är ju redan så simpelt så man tappar intresset. Och ska dom göra ännu snabbare strider? Tycker dom är för snabba som det är nu, känns bara som ett in-ut skjutande som är över på 5 minuter.
Jag tycker dom borde rikta in sig på Cod 1 multiplayern, den var riktigt nice i United Offensive. Få ranker efter var tionde kill, och få mer ammo när man spawnade, sen när man nådde de högre rankerna fick man tillgång till artilleri..aningen skönare än t ex MW2 där det skjöts en predator missile var tionde sekund^^
Game long and prosper
Gnäll gnäll gnäll, spela först och klaga sedan.
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch
Det klart alla ska kunna va bra på spelet! 4 åringar måste också kunna känna på hur det är att ligga i topplacering.
Precis det resonemanget som är så irriterande, de förutsätter att varenda jävla ska kunna spela spelet och få ta del av precis allt utan någon som helst skill, samma gällde BC2 när jag frågade Demize99 ang varför dem har auto knife.
Han sa nåt in the lines of "Well everyone must be able to get a knife kill, otherwise where is the fun in it?"
Sikka idioter.
Ni som inte fattar vad de skriver, läs igen.
"Vi gick ifrån det en aning med Modern Warfare 2 och förlitade oss mycket på luftsupport, killstreaks, perks och såna saker."
Dvs, mindre av allt från MW2 och mer åt COD4, dvs mer man mot man strider och inte "han med mest perks vinner". Det var det som i min mening sög med MW2, så jävla många campers som låg och tryckte i deras lilla hideout och pumpade ut airstrikers, helis, flygplan, osv, osv. Det om nått var noobvänligt.
Vad de vill återskapa är ett steg på rätt väg, mindre skit saker som tar bort skills och mer gameplay alá Counter strike där man mot man aim är viktigast. Dock, personligen så gillar jag inte airstrike/heli alls i COD4, men man kan inte få allt, hoppas BF3 leverar och (om det nu implementeras) att ENDAST Generalen (1 per lag) kan kalla in airsupport, osv.
Ordet lättillgängligt används alldeles för ofta imo och generaliserar ideér och i detta fall gameplay alldeles för mycket.
Om man jämför dagens cod med första tex så kan man säga att båda är lättillgängliga men på olika sätt.
I vanilla/UO så anser jag att dessa va lättillgängliga för alla pga att det fanns få vapen som alla kunde lära sig efter en kort stund och banorna va relativt simpla men ändock balanserade. Lite som poker, "it takes 5 min to learn but a lifetime to master".
Cod 4 och framåt.. lättillgängligt för att du har massa perks och killstreaks mm som gör att du kan hoppa in och ha "kul" även om du suger.
För mig så gäller enkelhet, jag vill ha dedikerade servrar (läs egna) och pro-mod för både public och tävling. Helst en som kommer med spelet så alla spelar med samma mod vilket skulle bidra till en enad community och gynnar även spelet när det gäller e-sport.
Tills ovanstående händer så tänker jag lira lite Red Orchestra 2.
Hoj!
äldre än dig!
Förenkla förenkla förenkla... Hur ska "de mindre duktiga spelarna" någonsin kunna utvecklas och bli bättre om varenda spel dummas ner och håller en i handen hela tiden?
Det handlar inte om att utvecklas och bli duktig sedan mååånga år, utan du ska som nybörjare tydligen känna att "åhh, fan vad jag är bra! Måste köpa nästa spel också och äga fett!".
"Casual gaming, anyone?"
Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.