Mängder med läckt Battlefield 3-gameplay

Medlem
Skrivet av Tanstoms:

Tråkigt och se så många personer bryta mot den NDA de godkänt. Skapar lätt rykten och en felaktig bild av en produkt som inte är färdig ännu. De borde lägga tiden på att felsöka och meddela Dice om buggar och problem istället för att lägga upp videos.

Många använder detta för att klaga på spelet för att de tycker att demot (!) som de har spelat är dåligt. Folk skriver sedan nedlåtande kommentarer om hur dåligt spelet verkar vara, dålig grafik, lag osv. När jag spelade BFBC2 betan så vet jag att grafiken var cappad till medium (dvs. det gick inte att ändra öht).


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

hehe låter ju som lilla al fadji sitter och spelar BF3 i några klipp :3

Medlem

Ser kul ut, tråkigt att folk inte verkar fatta att det är alpha test och inte någon slutgiltig produkt.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Proud Gamer:

Ser riktigt riktigt kul ut. Givetvis några småmissar men det är ju trots allt ingen färdig produkt.
Är en aning oroad för "släng dig över hinder med benen" animationen dock. Är lite rädd för att det kommer vara svårt för spelet att "förstå" om jag vill hoppa upp på ett hinder eller förbi?
Fast jag tvivlar dock inte på att det kommer vara helt underbart.

(Snubben var ju tvungen att täcka sitt namn, suck, så som vanligt blir det ju "challange accepted". HoundofOrigin borde vara hans alias eller? Syns på film #3 vid några tillfällen nere vid squad.För vad jag förstår är han den ende som inte är Medic i sin grupp? (Ja, jag har brist på annan underhållning))

Jag blev jävkligt taggad att få fram namnen med, och såg också HoundOfOrigin, sedan fick vi se folk han spelade ihop med,
en han spelade med i första snacka han med via något voip "thechildsnatcher" kallade sig den killen, sedan har vi en snubbe till som är en av dessa: "TangoOscarMike", "MrDude850" eller "monkeysusu"

Medlem

Tror de som dragit upp förväntningarna som mest på BF3 kommer att bli besvikna.
Som att man tror det är ny generation spel, helt olikt allt annat eller något ditåt.

Och sedan dra slutsatser om crappig grafik utifrån dessa komprimerade format som youtube m.fl erbjuder?

Tänkte fortsätta min BF-debut med BFBC och sedan jämföra vad som erbjuds i 3an.

Medlem
Skrivet av Idono:

Är det bara jag som tycker att den riktigt jobbiga delayen från BC2 är med i BF3?

Nee, och den enda skillnaden jag ser är prone, annars ser det ut som samma mög.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

meh!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

så är fordonen lika idiotiskt gjorda som i BC ?

Ex en APC som bara skan skjuta en salva (typ 10 skott) sen måste ladda om, vilket gör att om du skytter 7 skott mot en fiende, har du bara 3 kvar till nästa.
Eller funkar det som det borde göra a lá BF2?
Du har X antal skott och enda gången du inte kan skytta är när kanonen blir överhättad

ursäkta stavningen, min skriv förmåga är inte på topp känner jag


signatur

Rwa?

Medlem

De spelar alltså A L P H A-versionen. I Betan på Bad Company 2 var grafikinställningarna cappade till Medium. HDR m.m. var disabled. Dra inte förhastade slutsatser av en fraps-inspelning från en alphaversion av ett spel inspelad på en laptop.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

gillar itne färgerna. kontrasterna är helt åt helvete för extrema.

Medlem

väldigt höga kontraster och skuggorna är ganska mörka, är detta vissa spelare kommer få för mycket fördelar av att stänga av ?

Medlem

Tycker synd om er grabbar som måste försvara allt med att säga att det är Alpha och att spelet inte kommer se ut såhär. Svar Nej. Kom igen, spelet är snyggt men ljug inte för dig själv. Den minimala destruktiva miljön kommer att se ut såhär, man kan inte både ha det ena och det andra. Den är begränsad. Att spelet påminner mycket om Bad Company 2 är inte heller någon nyhet om man tänker till lite. Det enda du kommer få ut av Battlefield 3 är nya och större kartor. Jag skulle inte köpa det.

"gillar itne färgerna. kontrasterna är helt åt helvete för extrema."
Instämmer helt.

Samt att banan ser tråkig ut.

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av Newplayerpro:
Skrivet av Fuidama:

Så länge som jag får valuta för pengarna för MoH så blir jag glad.
Typ.. BF3 beta opens:
For MoH-Tier1 buyers: 20 Aug
Open Beta: 10 Sept.
Men de lär dra oss vid näsan som vanligt och låta alla få tillgång samtidigt.

Hoppas de arbetar mer med destruction. Flera skott mot fönster/väggar och inget händer???

Så eftersom jag köpt tier1 och aktiverat den koden så börjar betan 20 augusti för mig? SWEET!

Nä jag vet inte när betan börjar.
Vad jag menar, är att vi som köpt MoH för att få tillgång till BF3 betan borde få börja spela ett tag innan spelet blir öppen beta. Speciellt när de i princip använde "Access to BF3 beta 12 months..." som argument för att köpa MoH.
http://www.medalofhonor.com/battlefield3

Men om de ska hålla sig till vad de säger på sidan, så ska vi som har MoH-T1 få tillgång till betan innan den blir öppen för alla.
Jag vill inte ha en ynklig liten vecka på mig utan snarare 10-20 dagar. Därför skrev jag att betan för MoH borde börja mot slutet av Augusti om nu betan ska öppnas i september och spelet släppas i oktober. Betan lär ju inte vara igång under oktober då de måste snabbt fixa buggar och skräp som folk hittar och ändringar brukar ofta framställa nya buggar och att börja fixa allt sånt en eller två veckor innan release är knappast smart.

Är det säkert att Betan kommer vara tillgänglig för alla? Gears of War 3 hade också en till namnet Open beta men man var ändå tvungen att ha förbeställt Bulletstorm för att få vara med

Medlem

Benen såg skumma ut när han sprang, de verkade inte hänga ihop med kroppen alls. Det folk egentligen vill ha är ju typ ett mer arkadigt ArmA 3 bara.

http://www.youtube.com/watch?v=bz9mIgaBmU8 <-- gameplayet börjar vid 0:35


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Wraaaaah!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Benen såg skumma ut när han sprang, de verkade inte hänga ihop med kroppen alls. Det folk egentligen vill ha är ju typ ett mer arkadigt ArmA 3 bara.

http://www.youtube.com/watch?v=bz9mIgaBmU8 <-- gameplayet börjar vid 0:35

Ett spel som passar mig bättre. Att benen ser ut som dom gör brukar se ut så med tanke på att själva Vapnet och kropp modellen inte riktigt sitter i ett. Det kunde sett värre ut, dom har ändå gjort det bra, men jag är förvånad att dom valde att ta med det i huvudtaget, kanske var det gjort speciellt för situationer där man blir dragen av en medic i singleplayer.

Medlem

Ser för flashigt ut. Mycket påminner om bfbc2. Tacka vet jag RO2.

Medlem

Vad alla en säger så lär ju bredbands opperatörerna få sig en chock när deras nät blir överbelastat på BF3 Release dag.

*POFF!*...." Vem var det som kasta!?"

Medlem

Ok då är det inte bara jag som stör mig på färgerna. De har tintat färgskalan på tok för mycket och det ser färglöst och utfrätt ut, något som jag stör mig på i BC2. Förutom då och då när jag ibland glömmer bort de felaktiga färgerna i stridens hetta.

Meningen är ju att det ska ge inlevelse med en viss färgton, något som är väldigt vanligt på film. Men det måste göras subtilt och smart, annars ser det bara konstigt ut. Överdriver man som det görs här så ser det bara ut som en TV där någon dragit ner färgen till 20% och maxat kontrasten.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Benen såg skumma ut när han sprang, de verkade inte hänga ihop med kroppen alls. Det folk egentligen vill ha är ju typ ett mer arkadigt ArmA 3 bara.

http://www.youtube.com/watch?v=bz9mIgaBmU8 <-- gameplayet börjar vid 0:35

Det där såg verkligen skitbra ut. Håller med om att BF-serien gärna skulle kunna få vara ett arkadigare ARMA än ett lite mer realistiskt COD, om det nu ens är mer realistiskt.

Medlem

APC'n i första videon får alltså skjuta 20 (?) skott alternativt 5 (?) granater (HE?) för att döda en gubbe på 5 meters avstånd.

Det är någonting med vapnen eller hälsan på gubbarna som känns konstigt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Frux:

Ok då är det inte bara jag som stör mig på färgerna. De har tintat färgskalan på tok för mycket och det ser färglöst och utfrätt ut, något som jag stör mig på i BC2. Förutom då och då när jag ibland glömmer bort de felaktiga färgerna i stridens hetta.

Meningen är ju att det ska ge inlevelse med en viss färgton, något som är väldigt vanligt på film. Men det måste göras subtilt och smart, annars ser det bara konstigt ut. Överdriver man som det görs här så ser det bara ut som en TV där någon dragit ner färgen till 20% och maxat kontrasten.

Det är inget vidare stort problem att lägga energi att störa sig på dock. Tycker man att kontrasten, gamma eller brightness är för högt ställt så är det väl bara att minska på sagda inställningar.
Nä det som störde mig mest var att man kunde lägga sig ner, visst man har kunnat det i både 1942, BF2 och 2142 men jag gillar det inte. Samtidigt som det är en najs feature för Snipers (likt mig), men problemet är att jag tror att folk kommer exploita detta precis som dom gör i COD.

Medlem

Synd de gör en ny BFC2 mod när alla ville ha ett nytt BF2 dvs BF3... allt för att ta folk från cod istället för göra ett bf3 med kartor/fordon i större skala

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Remus:

Alpha fortfarande och det är max 3 månader kvar innan spelet skall finnas ute i butik??

Detta är oroväckande! Undrar hur mycket dom har kvar på singleplayer och vilka multiplayer banor som är 100% klara!

Hmm...osäker men Beta perioden brukar inte hålla så värst länge om jag inte har helt fel. Betan drar igång snart. Men jo, det låter lite konstigt om det vore Alpha, såvida det inte är så att personen som spelat in det valt att inte lägga ut videon förren nu. Dvs att videon är inspelad sen ett bra tag sen, bara fördröjt det.

Who knows...

Det pågår en alpha nu, började den 20:e juli - 31 juli har jag för mig. Tänk på att just alfan kan vara bara för multiplayer. Single-player kanske är 100 % klart och nu kör dom bara en sista koll med några inbjudade till alfan för att ha en så buggfri beta som möjligt.

Medlem
Skrivet av nils45:

Tycker synd om er grabbar som måste försvara allt med att säga att det är Alpha och att spelet inte kommer se ut såhär. Svar Nej. Kom igen, spelet är snyggt men ljug inte för dig själv. Den minimala destruktiva miljön kommer att se ut såhär, man kan inte både ha det ena och det andra. Den är begränsad. Att spelet påminner mycket om Bad Company 2 är inte heller någon nyhet om man tänker till lite. Det enda du kommer få ut av Battlefield 3 är nya och större kartor. Jag skulle inte köpa det.

"gillar itne färgerna. kontrasterna är helt åt helvete för extrema."
Instämmer helt.

Samt att banan ser tråkig ut.

Det enda? Nyanserat där, speciellt när du säger "kommer få ut av det", för det är ju inte alls subjektivt, inte alls..

Jag kommer köpa det hur som haver. Ljudet i spelet verkar för övrigt vara riktigt bra. Me like.

Medlem
Skrivet av Nertip:
Skrivet av Proud Gamer:

Ser riktigt riktigt kul ut. Givetvis några småmissar men det är ju trots allt ingen färdig produkt.
Är en aning oroad för "släng dig över hinder med benen" animationen dock. Är lite rädd för att det kommer vara svårt för spelet att "förstå" om jag vill hoppa upp på ett hinder eller förbi?
Fast jag tvivlar dock inte på att det kommer vara helt underbart.

(Snubben var ju tvungen att täcka sitt namn, suck, så som vanligt blir det ju "challange accepted". HoundofOrigin borde vara hans alias eller? Syns på film #3 vid några tillfällen nere vid squad.För vad jag förstår är han den ende som inte är Medic i sin grupp? (Ja, jag har brist på annan underhållning))

Jag blev jävkligt taggad att få fram namnen med, och såg också HoundOfOrigin, sedan fick vi se folk han spelade ihop med,
en han spelade med i första snacka han med via något voip "thechildsnatcher" kallade sig den killen, sedan har vi en snubbe till som är en av dessa: "TangoOscarMike", "MrDude850" eller "monkeysusu"

Killens nick är Kylen008. Man såg det när han dödade en med kniven i första filmen.

Medlem

E de egentligen så bra av FZ att lägga upp dessa som nyheter om de vill fortsätta sin goda relation med DICE?
Inte för jag klagar, men tror inte Dice blir så lyckliga av detta å de som läckt det har de ju namn på så de lär bli bannade så långt det går och säkert stämde med.
Ser för övrigt grymt najs ut Rädd min dator inte klarar det dock å har inte råd att köpa nytt

Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av Frux:

Ok då är det inte bara jag som stör mig på färgerna. De har tintat färgskalan på tok för mycket och det ser färglöst och utfrätt ut, något som jag stör mig på i BC2. Förutom då och då när jag ibland glömmer bort de felaktiga färgerna i stridens hetta.

Meningen är ju att det ska ge inlevelse med en viss färgton, något som är väldigt vanligt på film. Men det måste göras subtilt och smart, annars ser det bara konstigt ut. Överdriver man som det görs här så ser det bara ut som en TV där någon dragit ner färgen till 20% och maxat kontrasten.

Det är inget vidare stort problem att lägga energi att störa sig på dock. Tycker man att kontrasten, gamma eller brightness är för högt ställt så är det väl bara att minska på sagda inställningar.

Om det nu är likadant som i BC2 så går det inte att korrigera särskilt effektivt med egna inställningar nej, eftersom färger och kontrast är så överdrivet tillskruvade i grunden. Jag har provat.

Antar att detta "problemet" är som med bra eller dåligt ljud i spel. En del hör ingen skillnad eller bryr sig helt enkelt inte så mycket. För andra förstör det en del av upplevelsen. De overkliga och utfrätta färgerna stör mig rätt mycket helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Improved:
Skrivet av MarkusWolf:

Varför blir jag inte sugen på BF 3?

Kan det vara för att soundet samt UI:n liknar (kanske rent utav samma) BF:BC2 för mycket? Det gör att jag personligen tappar suget enormt, vill fan inte ha ett till BC spel. Det ända som håller mitt hopp uppe är att i BF3 lovas det mycket större kartor samt mer/olika fordon/flygplan, osv, som gör att det inte kommer att kännas likadant. Vet ifan, jag kanske snackar i "nattmössan", inte sovit än.

Kan vara det.

Så är det nog ja. Jävligt less på BC grejen, man har ju inte fått sett alla fordon mm så förhoppnings väger de upp den sura smaken av BC.

Medlem
Skrivet av Typhor:

Är det säkert att Betan kommer vara tillgänglig för alla? Gears of War 3 hade också en till namnet Open beta men man var ändå tvungen att ha förbeställt Bulletstorm för att få vara med

Visst, det kanske inte ens blir en öppen beta och endast de som köpte MoH-T1 får tillgång (plus några som valts ut för att de har Origin?).

Men Dice led ju knappast av att fler som kunde ge synpunkter på hur BC2 var, samt att testa hur bra servrarna pallade antalet spelare i en mer verklig situation och alla möjliga sorters hårdvara som kunde felsökas.
Det återstår ju att se hur det blir.

Men om du t.ex. köper Star Wars Old Republic Collectors som säger att man får early access men det visar sig att även alla andra får det som köper vanliga versionen också (nu ÄR det så men du förstår skillnaden hoppas jag) så känns det som en fet lögn för att kunna sälja fler ex till de som värdesätter försprånget mer än t.ex. lite musik eller en bok med bilder som man typ skummar igenom på en minut och aldrig mer öppnar.

Jag köpte i princip MoH för att garanteras en plats i BF3 betan, spelet var inte så mycket bättre än CoD och MP har jag spelat till rank 3 med varje klass... det var något med MP som bara kändes så konstigt att jag inte pallade spelet.

Skriv svar