Battlefield 3 krossar Bad Company 2:s förbokningsrekord
Redan nu har Battlefield 3 tio gånger så många förbokningar som Bad Company 2 hade när det släpptes. Även The Old Republic rekordbokas.
#nyhetstips, #battlefield-3, #battlefield-bad-company-2, #star-wars-the-old-republic
Tror att Mw3 har flera bokningar...
Det tvekar jag starkt på
Visserligen gillar jag MW seriens känsla på vapnen mer men tror att folk tröttnat lite på serien (Vet att jag använde en personlig åsikt med "folk" men vad jag menade var att folk troligtvis har börjat tröttna lite)
SW:ToR CE & BF3 förbokade sen ca 4-5 månader.
Både BF3 Limited Edition och ME3 Collectors Edition förbokade för någon månad sen.
Sugen dock på The Old Republic MMORPGt men vill veta hur bra det kommer bli så avvaktar lite.
Jag tror min dator skall klara av BF3 minst på high iaf i 1680x1050. Annars blir jag lite ledsen.
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
Ska boka snart helt klart!
Tror att Mw3 har flera bokningar...
Verkligen. Säljer som smör, alla spelar det även om det inte kommer vara bra... tragiskt men sant
typ som jag hörde en gång när en pöjk ville sitta lira CS men han "måste" spela wow för att det var allt hans polare snacka om i skolan. Så då tänker jag direkt på MW serien alla kiddisen springer omkring me blöja på lekplatsen och snackar K/D dom hadde i går kvälls när dom satt lira haahaha
Det enda som är bokat är semestern, köper BF3 när det är billigt och barnsjukdomarna är över...
Är fortfarande väldigt skeptisk.
Alla battlefield-spel har haft sådan otrolig potential men har samtidigt varit sladdriga och frustrerande.
Jag har alltid sett battlefield-serien som realistiska krigsspel med avsaknad av realism. I BF3 verkar de lagt ner mer detailarbete på vissa saker, t.ex. Förstörelse, ljud, grafik etc, viket är bra, men det finns dock andra saker i BF-spelen som är sååå mycket viktigare för att det ska bli en bra spelupplevelse.
(Tänker använda BC2 + BCV som grund för följande exempel)
Level design
BFs selling point är att banorna är stora och fria. Man kan gå lite var man än vill. (vilket är bra.) Mendet gör även spelet riktigt grötigt och icke relistiskt eftersom att enstaka spelare från båda lagen är helt utspridda över hela kartan.
Det finns ingen front där båda lagen möts och måste pressa varandra till att retrera. Det är folk överallt, hela tiden! Quake med "realistiska" soldater och vapen. Otroligt grisigt och frustrerande, speciellt när det är snipers överallt.
Vilket leder mig till nästa del:
Gameplay/ spelmekanik
Det som enligt mig förstör spelen mest är hur spelet spelas. Folk hoppar in i fordon och kör som galningar till de har kommit till sitt "gömställe" eller uppdraget. I 130km/h "hoppar" (snarare ploppar) spelaren ut och landar på fötterna och omedelbart börjar skjuta med sin granatkastare. Samma sak med flygplan och helikoptrar. Bara en sådan grej kan få mig att stänga av spelet direkt.
Hoppa fallskärm från 5 meters höjd. Ingen gravitation på kulor. Det krävs ingen skicklighet alls för att vara sniper, ingen distansberäkning, vind, inget alls. Folk hoppar runt som idioter och lyckas ändå skujta ihjäl folk som ligger i beredskap. Supressive fire är onödvändigt.
Listan kan göras oändlig.
Tro mig, jag har haft väligt kul när jag spelat BF-spelen (främst på lan) men det hade kunnat varit så mycket bättre.
BF3 har potential till att bli det bästa mp upplevelsen någonsin men det känns som att DICE annu en gång satsar på helt fel saker istället för att fixa det som gjorde de tidigare spelen dåliga.
Det återstår att se...
Är fortfarande väldigt skeptisk.
Alla battlefield-spel har haft sådan otrolig potential men har samtidigt varit sladdriga och frustrerande.
Jag har alltid sett battlefield-serien som realistiska krigsspel med avsaknad av realism. I BF3 verkar de lagt ner mer detailarbete på vissa saker, t.ex. Förstörelse, ljud, grafik etc, viket är bra, men det finns dock andra saker i BF-spelen som är sååå mycket viktigare för att det ska bli en bra spelupplevelse.
(Tänker använda BC2 + BCV som grund för följande exempel)
Level design
BFs selling point är att banorna är stora och fria. Man kan gå lite var man än vill. (vilket är bra.) Mendet gör även spelet riktigt grötigt och icke relistiskt eftersom att enstaka spelare från båda lagen är helt utspridda över hela kartan.
Det finns ingen front där båda lagen möts och måste pressa varandra till att retrera. Det är folk överallt, hela tiden! Quake med "realistiska" soldater och vapen. Otroligt grisigt och frustrerande, speciellt när det är snipers överallt.
Vilket leder mig till nästa del:
Gameplay/ spelmekanik
Det som enligt mig förstör spelen mest är hur spelet spelas. Folk hoppar in i fordon och kör som galningar till de har kommit till sitt "gömställe" eller uppdraget. I 130km/h "hoppar" (snarare ploppar) spelaren ut och landar på fötterna och omedelbart börjar skjuta med sin granatkastare. Samma sak med flygplan och helikoptrar. Bara en sådan grej kan få mig att stänga av spelet direkt.
Hoppa fallskärm från 5 meters höjd. Ingen gravitation på kulor. Det krävs ingen skicklighet alls för att vara sniper, ingen distansberäkning, vind, inget alls. Folk hoppar runt som idioter och lyckas ändå skujta ihjäl folk som ligger i beredskap. Supressive fire är onödvändigt.
Listan kan göras oändlig.
Tro mig, jag har haft väligt kul när jag spelat BF-spelen (främst på lan) men det hade kunnat varit så mycket bättre.
BF3 har potential till att bli det bästa mp upplevelsen någonsin men det känns som att DICE annu en gång satsar på helt fel saker istället för att fixa det som gjorde de tidigare spelen dåliga.
Det återstår att se...
BFBC2 multiplayer är underhållande, men som du skriver, det är inte realistiskt, men vad vet vi egentligen, jag har aldrig varit ute i strid. Tycker också kartorna är för stora i bland, baseraping hit och dit, en man kör en tank som om det vore en FIAT. Ibland upplevs spelet som väldigt obalanserat med, och man kan tömma ett magasin i en "soldat" som verkar gjord av stål...
Kanske skulle de skapat en speciell MP-del som var riktigt realistisk där det krävdes 4 man att manövrera en stridsvagn osv.
Skulle vara intressant och veta hur många som förbokat BF3 respektive MW3 till PC respektive konsol...
Ja, personligen tror jag det kommer vara fler pc spelare som bokar BF 3 medan det kommer vara fler som spelar på konsol som bokar MW 3. För mig råder det ingen tvekan om vilket format det kommer bli, pc är helt enkelt den starkare plattformen när det kommer till den här typen av spel.
Skall skaffa mig lite relation till krigsspelen både BFBC som jag precis börjat och något CoD för att jämföra. Dom ligger ju kring 200 numera så det är två biobiljetter - WTF.
Sedan "För sverige i tiden" gäller även för mig, inte bara kungen. Så köp blir det nog men när får vi se.
Inte konstigt att förhandsbokningarna blir många när man kör fultaktiker som: "Förhandsboka - eller betala extra för att låsa upp saker senare".
Skall skaffa mig lite relation till krigsspelen både BFBC som jag precis börjat och något CoD för att jämföra. Dom ligger ju kring 200 numera så det är två biobiljetter - WTF.
Sedan "För sverige i tiden" gäller även för mig, inte bara kungen. Så köp blir det nog men när får vi se.
Vet inte om du känner till detta redan, de första spelen i CoD serien är inte alls som spelen efter MW. Jag var själv ett fan av CoD men efter att ha testat ett demo på MW så märkte jag något som inget annat spel i serien hade haft innan (inte vad jag kan minnas iaf) och det var att fiender spwanar konstant tills man når vissa check points och så här håller det tydligen på igenom hela spelet (som jag förstått det). Nu menar jag inte att MW serien är dålig utan bara att man inte kan vara säker på att man kommer gilla den lika mycket som tidigare spel i serien.