Prestandasiffror från tidigt Battlefield 3

Robot
Prestandasiffror från tidigt Battlefield 3

Rysk sajt publicerar ful-siffror från alpha-testningen av Dices stekheta krigsspel.

#battlefield-3


Medlem
Prestandasiffror från tidigt Battlefield 3

Tur man har 580 då.

Medlem

Intressant! Verkligen behövligt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Edit: Kollade på fel siffra antar jag

Moderator | Testpilot

Själv har jag 2 st RADEON HD 4890 (kanske 4870, minns aldrig) och dom testar den inte.. MEH


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Själv har jag 2 st RADEON HD 4890 (kanske 4870, minns aldrig) och dom testar den inte.. MEH

Crossfire och SLI var avstängt i alfan.

Ta detta med en stor nypa salt.

Medlem

så när man sitter på ett 250gts så känner man sig lite utanför

Medlem

Ungefär var hamnar konsolernas prestanda då, undrar vän av ordning?

Köper GTX 580 som på annons kostar 4000 kr här vid sidan om så hänger man ju med 60 fps hyggligt då.
Standardkort som varit GeForce 3xx något på min i7 är ju 300 kronors kort är ju inte ens med på kartan.

Jag avundas inte PC-gänget som vill hänga med racet.

Medlem

Jag hoppas de har SLI stöd vid release
Vill ju se hur långt SLI 580 går.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Mitt kort fanns inte med...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Glad att mitt kort presterade bra i denna tidiga build. Då lär det bara bli bättre efter finslip och puts.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Ungefär var hamnar konsolernas prestanda då, undrar vän av ordning?

Köper GTX 580 som på annons kostar 4000 kr här vid sidan om så hänger man ju med 60 fps hyggligt då.
Standardkort som varit GeForce 3xx något på min i7 är ju 300 kronors kort är ju inte ens med på kartan.

Jag avundas inte PC-gänget som vill hänga med racet.

Ett 6950 eller 560 ti räcker långt.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av LariosoDog:

Ungefär var hamnar konsolernas prestanda då, undrar vän av ordning?

Köper GTX 580 som på annons kostar 4000 kr här vid sidan om så hänger man ju med 60 fps hyggligt då.
Standardkort som varit GeForce 3xx något på min i7 är ju 300 kronors kort är ju inte ens med på kartan.

Jag avundas inte PC-gänget som vill hänga med racet.

Ett 6950 eller 560 ti räcker långt.

jag har ett 560 ti oc kort + i5 2500k, kunde lirA crysis 2 med uber inställningar på fin fps så detta e nå inte ett problem ^^

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av LariosoDog:

Ungefär var hamnar konsolernas prestanda då, undrar vän av ordning?

Köper GTX 580 som på annons kostar 4000 kr här vid sidan om så hänger man ju med 60 fps hyggligt då.
Standardkort som varit GeForce 3xx något på min i7 är ju 300 kronors kort är ju inte ens med på kartan.

Jag avundas inte PC-gänget som vill hänga med racet.

Ett 6950 eller 560 ti räcker långt.

jag har ett 560 ti oc kort + i5 2500k, kunde lirA crysis 2 med uber inställningar på fin fps så detta e nå inte ett problem ^^

Absolut, kommer flyta på finfint. Detta är också en väldigt tidig alfa build, som jag sa, ta det med en nypa salt eftersom det kommer optimeras mycket. Dessutom presterar det ju redan bra!

Medlem

Länkar här till de andra testerna på sidan:

Äldre kort

CPU Test

Det var väl lite som väntat iof...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Vet någon hur länge slogan håller på?


signatur

Game long and prosper

Ish
Medlem

Typ som BC2 då.. Hoppas bara att jag inte har samma CF problem, för det skalar max 0% i BC2 för mig.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Ok, jag är inget statistiskt geni, jag kan läsa mig till vad siffrorna betyder, men vad betyder det röda och det gröna? Jag har ett hd 5850 som jag hoppas ska orka hanka sig fram genom bf3.

Medlem

Värdelösa siffror, kommer aldrig spela ett FPS där jag inte kan ha konstant 60 fps eller mer. Förvånar mig iofs inte att de inte kommer kunna optimera spelet ordentligt

Medlem

AMD Phenom II X4 945 (3Ghz Quadcore)
Windows 7 Home Premium 64-bit
8 GB Corsair Ram 1333mhz
Asus Geforce GTX 470 1280mb
PSU 550Watt

Det flöt på så jävla bra på alphan alltså. Jag är imponerad av Dice. Jag körde high i inställningar också. Aldrig nå fps drops eller lagg. Helt otroligt.

Hade säkert runt 60-90 fps och aldrig under 40 fps.

Jag kommer INTE uppgradera datorn något för det här spelet.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Oj jag har ju faktiskt 580 AMP ... gulligt!


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Kör med ett HD5850, fast lägre upplösning, så det bör räcka. Annars får jag väl försöka fixa fram en peng för en uppgradering.

Medlem

Då valde jag rätt grafikkort, för GTX 580 ligger i topp. * gnuggar händerna *

Medlem

Synd att de inte testade NVidia Geforce 9800 GT

Medlem

2st 570, borde ju räcka ^^

Medlem

borde då finnas gott om utrymme för Dice att lägga till extra godis, med tanke på att de flesta blev tvingade uppgradera både då bf 1942 kom samt bf2 för att köra allt på high och bra AA, men som det ser ut nu för BF3 så ser det ut som att nuvarande burkar för ganska många gamers duger bra.
en kompromiss för att matcha konsolerna eller nå till yngre spelare ?

kan man sammanfatta att om man idag har bra flyt i BC2 blir BF3 ingen jättestörre skillnad för burken att svettas med ?

Medlem
Skrivet av Ostbit:

2st 570, borde ju räcka ^^

"

Själv var jag när att välja två 580, men sen sa en del av mig att det nog var lite overkill.

Medlem
Skrivet av g4bb3h:

borde då finnas gott om utrymme för Dice att lägga till extra godis, med tanke på att de flesta blev tvingade uppgradera både då bf 1942 kom samt bf2 för att köra allt på high och bra AA, men som det ser ut nu för BF3 så ser det ut som att nuvarande burkar för ganska många gamers duger bra.
en kompromiss för att matcha konsolerna eller nå till yngre spelare ?

kan man sammanfatta att om man idag har bra flyt i BC2 blir BF3 ingen jättestörre skillnad för burken att svettas med ?

Tror knappast det är en kompromiss alls. Det är bara det att DX10 och 11 använder mindre resurser samtidigt som det ger mer. Och de har blivit bättre kodare.

Medlem

Ah min 480 klarar sig bra i alphan. Gött

Medlem

Jahapp då får man väl ta och lägga ut för ett nytt grafikkort. 460 Verkar inte alls hänga med om man ska tro dom där siffrorna.

123
Skriv svar