Inaktiva EA Origin-konton kan raderas *

Robot
Inaktiva EA Origin-konton kan raderas *

Enligt licensavtalet kan köpta spel försvinna för inaktiva användare.

#ea, #valve


Medlem
Inaktiva EA Origin-konton kan raderas *

What the..?

Medlem

Det är ju ändå 2 år. Likväl känns det lite.. krasst.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Suucks... Jag var inaktiv på mitt steam konto i ungefär 3 år. Under dessa åren så hade jag massa studier samt hade precis börjat spela wow så tröttnade/hade inte tid att spela steam spel. Efter 3 år så loggade jag in igen, köpte ett par nya spel och nu loggar jag in dagligen på steam.

Tänk om alla mina spel jag hade, hade försvunnit under den tid jag va offline.

Medlem

Då kan de lika gärna göra Origin till en prenumerationstjänst där månadskostnaden beror på hur många spel man prenumererar på per månad. Det är inte klokt hur snabba EA är med att älska sina kunder i stjärten så fort tillfälle ges.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Medlem

WHOA WHOA WHOA what the fuck! Det där låter riktigt fult. Ofta man vill spela EA-spel varje dag också dessutom.
Aja, två år iaf... men ändå

Medlem
Medlem

Frågan jag ställer mig är innebär det att jag måste logga in på just Origin. Eller räcker det att jag startar ex. Shift 2, BC2 osv som använder mina kontouppgifter till EA kontot?

Medlem

tänk om alla läste licensavtalen som man i regel bara ignorerar och accepterar hahaha bra gjort FZ!

Medlem

EA älskar att skjuta sig själva i foten.

Medlem

EA har redan svarat på frågan, långt före denna nyhet enns dök upp här

http://www.rockpapershotgun.com/2011/08/04/eas-comment-on-ori...

Medlem

Bör inte påverka många och det är ju inte säkert att kontot kommer att raderas. "Kan" var nyckelordet.

EDIT_FZ bör nog ge fan i att posta såna här nyheter. Det är luddigt och felaktigt och inget positivt kan komma från det. Läs gärna länken som killen ovan postade.

Medlem

Bäst att hålla sig borta från detta med andra ord

Medlem

Haters gonna hate liksom. Det är surt när man läser det såhär, men TVÅ ÅR? Det är rätt länge. Särskilt med tanka på hur mycket alla sitter vid datorer nu för tiden. Nog kan man kosta på sig att logga in VARTANNAT ÅR!

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

EA har redan svarat på frågan, långt före denna nyhet enns dök upp här

http://www.rockpapershotgun.com/2011/08/04/eas-comment-on-ori...

Låter mer som att de tar sig rätten att sudda ut konton som t ex skapats men inte har några spel på sig om ingen loggat in på det efter två år. Det är legalt mumbo jumbo som de skriver in för att täcka sin rygg och det är inte så jäkla konstigt. Datorspelsvärlden har gjort en höna av en fjäder av detta.

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av MugiMugi:

EA har redan svarat på frågan, långt före denna nyhet enns dök upp här

http://www.rockpapershotgun.com/2011/08/04/eas-comment-on-ori...

Låter mer som att de tar sig rätten att sudda ut konton som t ex skapats men inte har några spel på sig om ingen loggat in på det efter två år. Det är legalt mumbo jumbo som de skriver in för att täcka sin rygg och det är inte så jäkla konstigt. Datorspelsvärlden har gjort en höna av en fjäder av detta.

Precis. Det är enbart konton utan någon form av verksamhet länkat till sig som raderas. Med andra ord, vill du inte förlora ditt konto? Köp dig ett spel.

Varför skapar man sig ett konto och sedan inte använder det till något mer än att det bara finns?


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Låter lite tokigt men kan ha skiten på autostart om man är skraj, antar man har internetlina åtminstone 1 gång på 2 år. Själv startar jag klienterna minst en gång i veckan för uppdatering, av gammal vana...

Medlem

Hallå! Det är EA... Är du förvånad är jag förvånad över att du är förvånad.
Girigast, slugast och helt enkelt ondast i branchen sedan 90-talets början.

Och vad man får och vad man gör är inte alltid samma sak. Och speciellt inte vad man säger att man kommer göra. Lita på EA om ni vågar. Som att spela på lotto.

Medlem

Men svårt att logga in en gång under 2år? Vad är problemet..

Medlem

Öh va? Är de dumma i huvet? Även om sannolikheten att man inte skulle logga in en enda gång under en två-årsperiod är ganska liten så vill man väl ändå känna att ett köp är permanent!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Vad ska man klaga på? Man accepterar ju avtalen när man godkänner registreringen.. gillar man inte avtalet.. fine.. skit it bara!

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Låter lite tokigt men kan ha skiten på autostart om man är skraj, antar man har internetlina åtminstone 1 gång på 2 år. Själv startar jag klienterna minst en gång i veckan för uppdatering, av gammal vana...

Skrivet av Manqs:

Hallå! Det är EA... Är du förvånad är jag förvånad över att du är förvånad.
Girigast, slugast och helt enkelt ondast i branchen sedan 90-talets början.

Och vad man får och vad man gör är inte alltid samma sak. Och speciellt inte vad man säger att man kommer göra. Lita på EA om ni vågar. Som att spela på lotto.

Skrivet av Blavita:

Men svårt att logga in en gång under 2år? Vad är problemet..

Skrivet av jonis:

Öh va? Är de dumma i huvet? Även om sannolikheten att man inte skulle logga in en enda gång under en två-årsperiod är ganska liten så vill man väl ändå känna att ett köp är permanent!

Läs inlägget ovanför era


signatur

Aj, dina ögon!

Redaktör
Skrivet av MugiMugi:

EA har redan svarat på frågan, långt före denna nyhet enns dök upp här

http://www.rockpapershotgun.com/2011/08/04/eas-comment-on-ori...

Jag såg inte det innan jag skrev. Nyheten uppdaterad nu, tack för upplysningen!


signatur
Medlem

noaxark: Jumped the gun a lil bit, tack.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det jag gjorde ju. Bara för att de säger så betyder det inte att det är så. Vem tusan köper ett spel om det kan bli borttaget? Klart som tusan de säger motsatsen.

Det viktiga är inte vad de säger utan vad som står i avtalet... De kan fortfarande lagligt ta dina spel ifrån dig.

Men lite på EA. Om inte annat ger det spänning.

Skrivet av noaxark:
Skrivet av Dalton Sleeper:

Låter lite tokigt men kan ha skiten på autostart om man är skraj, antar man har internetlina åtminstone 1 gång på 2 år. Själv startar jag klienterna minst en gång i veckan för uppdatering, av gammal vana...

Skrivet av Manqs:

Hallå! Det är EA... Är du förvånad är jag förvånad över att du är förvånad.
Girigast, slugast och helt enkelt ondast i branchen sedan 90-talets början.

Och vad man får och vad man gör är inte alltid samma sak. Och speciellt inte vad man säger att man kommer göra. Lita på EA om ni vågar. Som att spela på lotto.

Skrivet av Blavita:

Men svårt att logga in en gång under 2år? Vad är problemet..

Skrivet av jonis:

Öh va? Är de dumma i huvet? Även om sannolikheten att man inte skulle logga in en enda gång under en två-årsperiod är ganska liten så vill man väl ändå känna att ett köp är permanent!

Läs inlägget ovanför era

Medlem

Detta är rätt sjukt ja, men ea i ett nötskal. Vad som förvånar mig är att ingen av er kände till detta sedan tidigare. Detta postades på flera forum för ett par veckor sedan..

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Detta är rätt sjukt ja, men ea i ett nötskal. Vad som förvånar mig är att ingen av er kände till detta sedan tidigare. Detta postades på flera forum för ett par veckor sedan..

Läs nyheten innan du kommenterar.

Medlem
Skrivet av White Moose:
Skrivet av raefzm88:

Detta är rätt sjukt ja, men ea i ett nötskal. Vad som förvånar mig är att ingen av er kände till detta sedan tidigare. Detta postades på flera forum för ett par veckor sedan..

Läs nyheten innan du kommenterar.

Ja? Detta är ingen nyhet.

Medlem

Uppdatering: Då är det chill.

12
Skriv svar