Torchlight II försenas

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Hannu87:

massa citerande

1. Läs om, läs rätt. Jag pratade inte om huruvida dom kan bygga en dator eller ej.

2. Ja med din griniga och allmänt otrevliga attityd har du väl inga kompisar som vill umgås IRL med dig. Så jag kan förstå att du föredrar o gömma dig bakom en datorskärm istället för att dra ihop ett gäng kompisar o sitta o umgås med.

3. Va bra, då kan du ju försöka spela det kommande Battlefield 3 på en PC från 2006 o se hur bra det går, med ditt resonemang ska det ju funka fint för att konsolerna har ju hållt tillbaka utvecklingen i grafik PÅ PC också.

4. Det är vad DU tycker, inte vad miljontals andra fans av serierna anser. BTW, det är inget d i "Gran Turismo"

"Min son"? Pfft, jag gick i småskolan då dina päron vart lite heta på gröten.

Otroligt....

Återigen:

"Säg något positivt konsolerna nånsin kommit med?"

Ett flertal spelserier som Mario, Castlevania, shining force m.m. kan du nämna var jag kan hitta spel i samma genre och klass på PC?

Antar att du försöker undvika allt relevant stoft?

Helt meninglöst att sitta och diskutera med någon som är så djupt sjunken i konsolträsket och inte inser fakta.

Men som sagt, kan du nämna några spel i samma genre och klass som de jag nämnde tidigare till PCn? För jag är och har alltid varit i huvudsakligen PC spelare, och för mig är det spel som är det viktigaste. Inväntar PM eller ett svar i denna tråd.

Medlem

Shit, var man än går så är det fanboy snack mellan PC vs konsoll, iPhone4 vs SGS eller Win7 Phone..

Det är synd att PC delen förflyttas men det är inte hela världen, bara de fixar det som behöver fixas så är det lugnt. Jag ser fram emot multiplayer en hel del, någon som vet hur många man kommer kunna vara? 6 till 10 spelare vore ljuvligt

Medlem
Skrivet av Hannu87:

1. Inget behov att vara "hemma" på datorer, de flesta butiker har bra lösning på en färdig dator till ett bra pris.

2. Internet.

3. Varför behöva uppgradera hårdvara när spelutvecklingen inte går frammåt i just grafik, etc. eftersom konsolerna drar ner på utvecklingen med deras teknik från 2006.

4. Enda titeln i den lista du nämnde är troligen Grand Turismo. Det är också troligen det enda konsol spelet som är värt att spela, annars pumpar dom på med skit titlar och ofärdiga spel exklusivt till konsol bara för att tjäna pengar.

Nej du min son, det finns inget positivt med konsolmarknaden. Den drar ner allt och alla.

Och nej, jag trollar inte...jag är bara så fruktansvärt less på hur mkt konsolerna förstör spelutvecklingen.

1. Ja du, påstår du att de flesta butiker har förslag på "bra datorer" så säger det ju en hel del om vem som är ute och cyklar, rejält.
de datorer som butikerna erbjuder är alltid gamla budgetdelar till grova överpriser, men det är säkert fina grejer åt en "äkta Pc gamer" som ska maxa farmville och WoW
En gamer-Pc värd namnet är hemmabyggd och ligger aldrig under 10k

2. Precis, väldigt smidigt att spela på internet när man ska spela co-op med en polare.
Nej just ja, alla som lirar på bor i morsans källare och träffar inte folk irl? har absolut ingen partner?
Själv så uppskattar jag då att kunna spela co-op på en konsol, med en flickvän eller polare, vi har som har sådant alltså...
Gamla Pc-spel stödde det också, det var på den gamla goda Pc-tiden ^^

3. Precis, lirar man på medium-low så duger säkert hårvara från 2006. Farmvilel, WoW, kanske rent att du vågar testa Sims 3?
Att lira på Pc med högsta grafikinställningar är ju bara för n00bs?
Testa lira lite Crysis med bra fps, så ser du vad Pc gaming gäller. ska du lira med skitgrafik och dålig hårdvara kan du lika gärna sitta på en konsol. Då slipper du plågas av ständigt sämre grafik iaf ^^

4. Ja, Pc exklusiva släpp de senaste åren har ju varit så grymma (sarkasm). WoW expansioner, Farmville och dess kloner, Star Craft 2 som saknar AA helt, Crysis med sin "imponerande" AI.
Tacka vet jag de konsolexklusiva spelen, de erbjuder bra AI, innovativt gameplay, fungerar alltid bra.
Exklusiva spel på konsol möter helt enkelt högre krav, spelarna är varken pirater eller svältfödda så de har lite att välja bland. Hur många Pc exklusiva släpp har du att se fram emot i år?
Finns många konsolexklusiva som ser tunga ut

Alltid lika kul med inbitna och bittra Pc-fanboys, som PC-spelare är den enda orsaken jag kan se till denna bitterhet brist på social interaktion IRL och bristande hårdvara.
Det enda "exklusiva" du får på PC är just möjligheten till bättre grafik som regel, och saknar man hårdvaran kan det nog svida...
Ser fram emot att kunna maxa Crysis 2 på min PC, sen lira på konsol för att spela med polarna, och för den sköna kontrollen.

Medlem

Hade ingen aning om att det skulle komma ut till Xbox så det var en glad nyhet, även om det blir några månader senare.

Skoj å läsa om PC vs Konsol, det är som västfronten under 1:a världskriget. Båda sidor sitter i sina skyttegravar och trycker. Som gammal PC-nörd hade jag svårt å gå över till konsol men jag är glad att jag vågade mej ur min PC-garderob. Så res er upp, dela en jolt-cola och inse att ni är nördbröder oavsett vilken sorts burk ni tillber.


signatur

/Landstream

Medlem

Bumpar tråden med en glad nyhet: Runic games har satt en prislapp på 20$ för Torchlight II, dvs. samma pris som 1:an. Bra grejer!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar