Trackmania 2: Canyon

Robot
Trackmania 2: Canyon

Kungen av arkadracing får ännu en uppföljare, våra gaspedalsskavsår avslöjar om den är värd dina pengar.

#trackmania-2-canyon, #ubisoft


Medlem
Trackmania 2: Canyon

Anledningen varför denna modell är ofantligt smart är att man får bestämma själv vad man vill köpa. Grundspelet kostar ju ändå bara 20 euro eller något, så det är ofantligt billigt för ett spel med så hög kvalitet och oändligt med roligt i multiplayer med spelarskapta banor. Men om nya saker kommer som jag gillar så köper jag dem, men om jag inte gillar konceptet så kan jag välja att inte köpa det.

Så, glöm inte det billiga priset.

Medlem

Man saknar Puzzle Mode på det individuella läget.
Annars awsome spel.


signatur

- PiDuT

Medlem

hrm, kommer man kunna spela på andras banor även om man inte har de andra miljöpaketen?

Medlem

Nä, det blir inget. Jag pallar inte.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ser ju nice ut, men tyvärr så har jag tappat intresset för bilspel sen länge.

Medlem

Mikrotransaktioner. :,(

Ser ut att vara jättekul spel i alla fall.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Risk för pedalpommac!


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

Inte hört nåt om att resterande delar kommer kosta extra, dom har till och med sagt att det kommer komma fler lägen gratis, även om det inte är med från början

Medlem

Ska skaffa denna senare. TM: United är ju oerhört kul. Håller dock med om att "Trackmania 2" är ett efterblivet namn då det är typ det elfte spelet.

Medlem

Förstår inte riktigt hur man kan sätta minus snålt med innehåll och mikrotransaktioner. Hela idén med maniaplanet ( om jag förstår det rätt efter sett trailern ) att innehållet ska skapas av spelet. Anledningen till att det är få nu är ju pga. att det är nytt. Sen är det också att priset är mindre än hälften av ett spel kostar och affärsmodellen är också smart och man betalar för det man vill som Daerken säger. Men om det blir för mycket mikrotransaktioner så kommer jag ändra min uppfattning, men i nu läget tycker jag affärsmodellen ser bra ut.


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Inaktiv

Går i samma klass som världsmästaren! lite stolt får man väl allt vara

Medlem
Skrivet av showerguy:

Går i samma klass som världsmästaren! lite stolt får man väl allt vara

Finns ingen världsmästare i Trackmania2, sorry.

Såg min bror sitta och spela spelet och blev tvungen att köpa det bara för att äga honom. Blir dock tråkigt tack vare att banorna är extremt jävla dåliga.
Och nya banor ska väl ändå inte kosta?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av showerguy:

Går i samma klass som världsmästaren! lite stolt får man väl allt vara

Finns ingen världsmästare i Trackmania2, sorry.

Var väll inte riktigt det han menade heller hu du nu fick fram det.

Usch på detta spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

TrackMania (1) var ju ett racing-spel som snabbt fick många fans pga att spelarna själva fick göra sina egna banor och dela med det till andra.
TrackManiaNations fick ännu fler att vara med för att det var gratis, och Multiplayer, och man kunde fortfarande bygga banor själv o dela med sig.
TrackMania 2 är tja, allt det där, fast mycket mycket bättre. Om 1an gav mig 1 år av lycka, så kan nog 2an ge mig... varför inte ett år till Klart värt 200kr.
Av recencionen kan man få intrycket av att du måste betala mycket mer allteftersom. Så är det inte. 200 kr spelet download. Mer är det inte.
DÄREMOT är det så att mer o fler miljöer, bilar, tracksdelar kommer att tillkomma TILL spelet om ca 9 månader, och DÅ kommer det att kosta förmodligen 200kr igen. Men det är ett nytt racing då..

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av showerguy:

Går i samma klass som världsmästaren! lite stolt får man väl allt vara

Finns ingen världsmästare i Trackmania2, sorry.

Var väll inte riktigt det han menade heller hu du nu fick fram det.

Usch på detta spel.

Menar han världsmästaren i sc2 då?
Förstår inte vart du vill komma...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av showerguy:

Går i samma klass som världsmästaren! lite stolt får man väl allt vara

Finns ingen världsmästare i Trackmania2, sorry.

Var väll inte riktigt det han menade heller hu du nu fick fram det.

Usch på detta spel.

Menar han världsmästaren i sc2 då?
Förstår inte vart du vill komma...

Vad jag får ut av det är att Trackmania är "världsmästaren" och tvåan går i dess fotspår.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Och nya banor ska väl ändå inte kosta?

Hur kan du tro något sådant? http://tm.mania-exchange.com/tracksearch där kan du gratis ladda ner för tillfället 3925 banor... men varför ladda ner dom när de bästa hela tiden dyker upp online? Verkar vara en del missförstånd här! Betalar du 200kr för TM2 Canyon så kommer du inte behöva stå för något "mikrotjafs" för att få spela och hålla dig på topp. När TM2 Valley / Shotmania kommer ut... och du bestämt vill ha dom spelen, kommer du få pröjsa en mindre summa pengar (förutsatt att du redan äger ett av spelen). Alla kommande uppdateringar till (endast) TM2 Canyon kommer vara gratis (så har jag uppfattat det iaf).


signatur

Hej! jag är ny här.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av showerguy:

Går i samma klass som världsmästaren! lite stolt får man väl allt vara

Finns ingen världsmästare i Trackmania2, sorry.

Var väll inte riktigt det han menade heller hu du nu fick fram det.

Usch på detta spel.

Menar han världsmästaren i sc2 då?
Förstår inte vart du vill komma...

Vad jag får ut av det är att Trackmania är "världsmästaren" och tvåan går i dess fotspår.

Precis du har rätt, är man världsmästare i första spelet så är man det i andra också.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Går i samma klass som världsmästaren! lite stolt får man väl allt vara

Skrivet av showerguy:

Precis du har rätt, är man världsmästare i första spelet så är man det i andra också.

Vem är världsmästare och varför blir man automatisk världsmästare i tvåan om man är det i ettan?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

När släpps TM2 i butik, finns det bara online? Jag ska köpa det direkt, men jag vill helst ha det på box trots allt!

Medlem

Har recensenten spelat spelet mer än 20 min? Eller läst på på om spelet, alla mikrotransaktioner sker i spelets valuta, den valutan kan inte köpas för riktiga pengar. Dessutom är där redan en hel del moddar som får spelet att se helt annorlunda och ger stor variation. Det är alltid online för att synca tider och annat, som plus är där inget DRM skydd. För 190 kr får du väldigt mycket!!

Medlem

Är det lika snabbt, stabilt och smidigt som de tidigare spelen? Laddningstiderna i sunrise är i princip obefinitliga och det går få ganska bra framerate även med bra grafik på gammal hårdvara. Tror också trackmania-serien är ett av få spel där jag aldrig varit med om en enda bug. Allting bara funkar helt enkelt.
Älskar de gamla trackmania spelen, är lika enkelt att hinna slänga ett race när man har 10 minuter att döda som det är roligt att sitta timmatal och nöta.

Medlem

Ja, det är en smart affärsmodell, jag är bara lite orolig för att det kan bli dyrt i längden. Men som sagt, det är så här det kommer att bli i framtiden.

Sedan kan jag ju tycka att möjligheten att sladda är lite blek, som enda nyhet i uppföljaren efter alla dessa år...

Medlem
Skrivet av woho:

Är det lika snabbt, stabilt och smidigt som de tidigare spelen? Laddningstiderna i sunrise är i princip obefinitliga och det går få ganska bra framerate även med bra grafik på gammal hårdvara. Tror också trackmania-serien är ett av få spel där jag aldrig varit med om en enda bug. Allting bara funkar helt enkelt.
Älskar de gamla trackmania spelen, är lika enkelt att hinna slänga ett race när man har 10 minuter att döda som det är roligt att sitta timmatal och nöta.

Det ÄR snabbt, stabilt och smidigt, men laddningstiderna är kanske en aning långa, åtminstone första gången. När man väl laddat och kört en bana verkar det gå fortare att köra om den en andra gång. Några buggar såg jag inte heller till, det hade väl varit ganska skamligt med ett så pass enkelt spel :).

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av showerguy:

Går i samma klass som världsmästaren! lite stolt får man väl allt vara

Skrivet av showerguy:

Precis du har rätt, är man världsmästare i första spelet så är man det i andra också.

http://www.cdjapan.co.jp/jpop/essentials/WaT/img/main.jpg

Vem är världsmästare och varför blir man automatisk världsmästare i tvåan om man är det i ettan?

haha, det här är ju bara för roligt!

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av showerguy:

Går i samma klass som världsmästaren! lite stolt får man väl allt vara

Skrivet av showerguy:

Precis du har rätt, är man världsmästare i första spelet så är man det i andra också.

http://troll.me/images/grandma-finds-the-internet/wat-wat-dat...

Vem är världsmästare och varför blir man automatisk världsmästare i tvåan om man är det i ettan?

Jesper Karjalainen (karjen)

1
Skriv svar