Dreamhack intar Kinnarps Arena

Robot
Dreamhack intar Kinnarps Arena

Bygger en gigantisk e-sportsarena med 4000 platser i samband med Dreamhack Winter.

#starcraft-ii-wings-of-liberty, #street-fighter-iv-arcade-edition, #quake-live


Medlem
Dreamhack intar Kinnarps Arena

Har E-Sport SM varit redan..?

Finns det/kommer det finnas inspelat någonstans?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Har E-Sport SM varit redan..?

Finns det/kommer det finnas inspelat någonstans?

Vart i helgen. CS, HoN, SC2 och SF4 tror jag det var som spelades.

Medlem

Fett nice med Quake Live, lite hederlig Q3A acation är aldrig fel, kommer de livesända det någonstans tro?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Skägg.
10 Chambers

Newklear, uppdaterade nyheten med länk till VODS. Dock bara SC2 än så länge.


signatur
Medlem

Konstigt att dom inte nämner CS?

Medlem

Ljudet verkar tyvärr ur synk på många eller alla matcher. Sen har jag svårt för när dom vilt blandar svenska, engelska och svengelska...


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av fegis:

Ljudet verkar tyvärr ur synk på många eller alla matcher. Sen har jag svårt för när dom vilt blandar svenska, engelska och svengelska...

De ligger heller inte på samma nivå man blivit bortskämd med på MLG, IEM, GSL osv.


signatur
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Fett nice med Quake Live, lite hederlig Q3A acation är aldrig fel, kommer de livesända det någonstans tro?

Om inte annat har väll SVT livestreamat en del från Dreamhack tidigare, om jag minns rätt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Newklear, uppdaterade nyheten med länk till VODS. Dock bara SC2 än så länge.

Det tackar vi för!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Konstigt att dom inte nämner CS?

citerar från greykarn(en av de ansvariga)
"Inga 5on5-spel tyvärr pga logistik. HV71 spelar hemmamatch dagen innan och vi har bara ett fåtal timmar på oss för att sätta upp hela arenan. Nästa gång hoppas jag att vi kan köra både DotA 2 och CS 1.6 i arenan "

Medlem
Medlem

E-sport är tiktigt jäkla trist tycker jag.


signatur

Memento Mori

Medlem

Nu har jag köpt en biljett och bokat plats! Någon som har varit på någonting liknande förut och kan ge tips om var bästa platserna brukar vara?

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Nu har jag köpt en biljett och bokat plats! Någon som har varit på någonting liknande förut och kan ge tips om var bästa platserna brukar vara?

Beror på hur du vill ha det i din omgivning:

D-hallen: Scenen(tävlingar, livekonserter etc.), en hel del ljud, störst.
B(?)-hallen: Lite mindre och liiiite mindre ljud, nära till expo:n
Esport-hallen: Mycket lugnare, nära till esport montrar

Medlem
Skrivet av sandah:

Beror på hur du vill ha det i din omgivning:

D-hallen: Scenen(tävlingar, livekonserter etc.), en hel del ljud, störst.
B(?)-hallen: Lite mindre och liiiite mindre ljud, nära till expo:n
Esport-hallen: Mycket lugnare, nära till esport montrar

Tack för svaret, men nu tänkte jag mer på E-Sport eventet där SC2-finalerna går.
Det finns en platskarta på http://bokning.dreamhack.se/index.php?p=seatmap&curevent=23

Medlem
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av sandah:

Beror på hur du vill ha det i din omgivning:

D-hallen: Scenen(tävlingar, livekonserter etc.), en hel del ljud, störst.
B(?)-hallen: Lite mindre och liiiite mindre ljud, nära till expo:n
Esport-hallen: Mycket lugnare, nära till esport montrar

Tack för svaret, men nu tänkte jag mer på E-Sport eventet där SC2-finalerna går.
Det finns en platskarta på http://bokning.dreamhack.se/index.php?p=seatmap&curevent=23

ahaaaa ..!.... mybad :>

1
Skriv svar