Modern Warfare 3 – en rekordslaktare

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Jag har hört att PC versionen bara har 60 i FOV, nån som kan bekräfta det?

Jorå, FOV ligger på 60-65 någonting,. Går inte ändra det heller. Har för mig man kunde det i förra versionen. Kanske minns fel där? Kändes iaf som det fanns mindre grafiska inställningar.

Sedan tycktre jag det kändes stelt, kanske är det bristen på fysikmotor och att det var många scriptade åk med mig scener? Grafikmotorn klarar kanske inte att man gör en bred korridor shooter med den tekniken den bygger på.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av WaXsMoKe:

Jag har hört att PC versionen bara har 60 i FOV, nån som kan bekräfta det?

Jorå, FOV ligger på 60-65 någonting,. Går inte ändra det heller. Har för mig man kunde det i förra versionen. Kanske minns fel där? Kändes iaf som det fanns mindre grafiska inställningar.

Sedan tycktre jag det kändes stelt, kanske är det bristen på fysikmotor och att det var många scriptade åk med mig scener? Grafikmotorn klarar kanske inte att man gör en bred korridor shooter med den tekniken den bygger på.

Ett FPS låst till 60 FOV är mer eller mindre en "game breaker" för mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Förstår inte varför folk inte kan hålla sig till MW3 under nyheter som enbart handlar om det, varför klanka ner på BF3 i den här tråden? Eller hylla det som bättre för den delen? Har ni nåt att bevisa eller? Och i så fall vad och för vem?

MW3 säljer bättre än något spel någonsin gjort första dagen, knappast en överraskning.. Ogillar du det så ignorera det, tycker ni om det så var glada, förstår inte varför man alltid måste jämföra med nåt liknande, ta det för vad det är istället.. Är väl bara bra att det finns spel som passar olika smaker?

Medlem

Vänd på steken nu och sluta med moderna krigsspel, andra världskriget vore skönt, blir lite mindre stress i spelen då dessutom...får fan huvudvärk av såna här spel! Och vad fan hände med demon, vill pröva detta innan jag köper!

MFZ
Medlem

signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Att inte kunna ändra FOV och sen använda P2P i mp, om man vill ranka upp det vill säga.

Medlem

Borde släppts som patch till MW2. Ingenting nytt i princip, bara samma gamla run n gun och kniva lite som de tidigare släppen.

Medlem

COD4 MW = Episkt
MW2 = Hmm spelbart
MW BO = Dyr expansion
MW3 = En till dyr expansion

Efter COD4 gick spelet utför rejält men det säljer som smör endå
Jag tycker dom skulle gjort BO och MW3 som DLC! det är bara nya mappar och lite som är ändrat. Typ samma grafik som COD4 och det är gammalt

Medlem
Skrivet av Saftnisse:

COD4 MW = Episkt
MW2 = Hmm spelbart
MW BO = Dyr expansion
MW3 = En till dyr expansion

Efter COD4 gick spelet utför rejält men det säljer som smör endå
Jag tycker dom skulle gjort BO och MW3 som DLC! det är bara nya mappar och lite som är ändrat. Typ samma grafik som COD4 och det är gammalt

Unlock-systemet i BLOPS är väl i alla fall bättre än det klassiska som de har nu i MW3. I övrigt, samma spel som MW.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Zax
Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Jag förstår inte vad folk ser i COD och BF. Speciellt inte COD, fan så man blir illamående av att se att det säljer så jävla bra.

Alla gillar inte den typ av spel.. det är ett extremt tempo så av den anledningen kan jag förstå att folk mår illa.

Medlem

Ganska skönt....behöver inte känns sig skyldig till att ett sådant spel kom med på rekord listor (förhandsbokade ej och tänker inte köpa det). Som vanligt är le campain säkert nice men multiplayer.......... Jag citerar (okänd person på fz): "Ha så kul med erat fullpris expansion pack".


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Jag har hört att PC versionen bara har 60 i FOV, nån som kan bekräfta det?

Totalbisquit klagar ofantligt mycket på detta så det stämmer nog ganska väl, MW3 kan bara spelas i 60 FOV.

Och för er som undrar lite över MW3 så ger TB ett ganska bra första intryck. http://www.youtube.com/watch?v=4tPNUhtOVLM&feature=feedu

Medlem
Skrivet av Zax:

Jag säger det igen, bf3 har en yngre målgrupp. MW3 är väldigt bra, Jag är nog ensam om att tycka att mutiplayer grafiken är bättre än bf3. I mitt tycke betydligt bättre multiplayer än bf3. Det som gör att jag sätter 4.4/5 är att banorna är lite wimsy jämfört med mw2 men det kanske ändrar sig. Kittlande action med skönt aim skulle jag beskriva det.

Skulle nog ändå säga att MW3 har en yngre målgrupp. p12or...


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem
Skrivet av KoP:

Fascinerande.. får alltid intryck av att 90% utav alla som kommenterar i MW relaterade trådar ogillar/hatar spelet. Ändock säljer det som nykärnat smör. Så var är alla non-haters?

Sitter och väntar på att mina polare ska laga klart mat och äta den, sen fortsätter vi och lira. Vad annars ska en 29-åring hitta på än och göra något roligt med sina vänner 21:00 en onsdagskväll?


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av znokker:
Skrivet av PluToMaN:

Jag äventyrar i Skyrim istället

Dagens sanning, vem bryr sig om BF3 och MW3 när Skyrim kommer om 2 små dagar!

folk över 12 år ?

Medlem

BF3, Skyrim och Saints row the third... jag behöver då inte nåt mw2

Jag gillade grafiken i "Black Ops." bättre, nu är vi tillbaka till den mer dystra färgskalan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av movo94:
Skrivet av znokker:
Skrivet av PluToMaN:

Jag äventyrar i Skyrim istället

Dagens sanning, vem bryr sig om BF3 och MW3 när Skyrim kommer om 2 små dagar!

folk över 12 år ?

Du menar folk under 12 år ;)?

Medlem

bf3 spelare så jävla omogna p12 dom kallar oss COD fan-boys för p12 så är det dom som går in och spammar alla MW trådar ....
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xAosx1... här vid 0.38 är bf3 P12orna .......................

vi VANN så är det bara !

Medlem
Skrivet av znokker:
Skrivet av movo94:
Skrivet av znokker:
Skrivet av PluToMaN:

Jag äventyrar i Skyrim istället

Dagens sanning, vem bryr sig om BF3 och MW3 när Skyrim kommer om 2 små dagar!

folk över 12 år ?

Du menar folk under 12 år ;)?

nej?

Medlem

Får en stadig 3:a av mig. Spelet är skit kul, men det känns ändå en del copy paste från mw2. men en stadig 3:a

Medlem
Skrivet av znokker:
Skrivet av WaXsMoKe:

Jag har hört att PC versionen bara har 60 i FOV, nån som kan bekräfta det?

Totalbisquit klagar ofantligt mycket på detta så det stämmer nog ganska väl, MW3 kan bara spelas i 60 FOV.

Och för er som undrar lite över MW3 så ger TB ett ganska bra första intryck. http://www.youtube.com/watch?v=4tPNUhtOVLM&feature=feedu

hat inte köpt bf eller mv3 min ekonomi är för tillfället i fritt fall...värt att notera är at tb nämner att bf3 har änne sämre fov än mv3...men det är ju än anna historia....kommer köpa mv3 på nån rea. enbart för sp....

och sen var fan är problemet att man inte får tycka om cod utan att vara en snorunge? jag är 30plus och har hittills gillat alla min cod spel jag köpt. blir så trött...peace out

Medlem
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av znokker:
Skrivet av WaXsMoKe:

Jag har hört att PC versionen bara har 60 i FOV, nån som kan bekräfta det?

Totalbisquit klagar ofantligt mycket på detta så det stämmer nog ganska väl, MW3 kan bara spelas i 60 FOV.

Och för er som undrar lite över MW3 så ger TB ett ganska bra första intryck. http://www.youtube.com/watch?v=4tPNUhtOVLM&feature=feedu

hat inte köpt bf eller mv3 min ekonomi är för tillfället i fritt fall...värt att notera är at tb nämner att bf3 har änne sämre fov än mv3...men det är ju än anna historia....kommer köpa mv3 på nån rea. enbart för sp....

och sen var fan är problemet att man inte får tycka om cod utan att vara en snorunge? jag är 30plus och har hittills gillat alla min cod spel jag köpt. blir så trött...peace out

Oj nu har du ju lite fel där tyvär, i BF3 kan man ändra FOV upp till 90, så FOV i BF3 är knappast sämre än den i MW3.

Edit: Detta är dock om man spelar på PC, vilket man borde göra om man spelar BF3.

Medlem

Blir inget Cod-köp för min del i år, känns bara som en direkt kopia av MW2.. :/ Kan EVENTUELLT tänka mig att köpa Treyarch's nästa Cod, då jag faktiskt inte hade så mycket emot Black Ops.. Spelet var inte perfekt, men flera gånger bättre än Modern Warfare 2 enligt mig. Men håller mig till Battlefield 3 i år!

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Varför skulle ett spel vara bättre för att fler köpt det? Du får gärna förklara det

BRA spel säljer bättre.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av LyktstolpeN:

Varför skulle ett spel vara bättre för att fler köpt det? Du får gärna förklara det

BRA spel säljer bättre.

COD serien är bättre etablerad på Konsol och i folks sinne. Många yngre personer som spelar konsol kör nog mer COD än BF serier. Särskilt som massor av dessa inte har sett BF2 och jämför med BC serien istället.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

"Testade" Singleplayer i typ 10 sekunder och det räckte för min del fyfan, känslan i det spelet var ju obefintlig sen grafiken ska vi ju inte snacka om.
Nee "konsolfolket" som inte är så kräsna kanske det duger för men här går det inte hem.

Medlem

Allt får vänta nu när jag har mitt BF3.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Ojämna klasser i BF3? Så, det som jag läser ut av det är alla MW-fanboys/girls(?) som menar att bara för att man inte kan spränga en tank som Recon, så är recon sämre än ex engineer (som nu är designad för det), och sen att en assault inte kan skjuta genom hela banan med alla vapen, och döda en sniper som tyvärr har ett prickskyttegevär - som är till för långdistans -, så är de sämre än recon?

Snälla, förklara för mig vad ni menar med obalanserade klasser.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=4tPNUhtOVLM

Får ont i huvet att bara genom att se på filmer pga den dåliga FOV

Skriv svar