Sista barriären riven – Skyrim invaderar Japan
Bethesdas rollspelsäventyr är första västerländska spelet någonsin att föräras med 40/40 i anrika japanska spelmagasinet Famitsu.
#bethesda, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #grand-theft-auto-iv, #call-of-duty-modern-warfare-2, #call-of-duty-modern-warfare-3, #call-of-duty-black-ops, #red-dead-redemption
hmm brudarna på framsidan av tidningen va ju fula.. undra om japaner inte tycker samma japanska tjejer är snygga som västerlänningar gillar .. *tänker*
Fula?? Jag tror vi har olika definieringar på vad ordet "fula" innebär.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Jag tror de blev trötta på samma gamla, vanliga spel.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Skyrim låter bättre på japanska
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M1adLr...
Skyrim låter bättre på japanska
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M1adLr...
Onekligen, men det låter lite som "Skilda Världar".
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Skyrim låter bättre på japanska
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M1adLr...
Nej, det gör det inte.
Skyrim låter bättre på japanska
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M1adLr...
Nej, det gör det inte.
"tycker jag." Borde du lagt till. Helt klart en subjektiv sak.
Dock brukar japanska röstskådespelare bjuda på sig själva mer och därav ha mer inlevelse än amerikanska. En personlig observation. (notera brukar)
Skyrim låter bättre på japanska
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M1adLr...
Hm... kan man tycka att det låter bättre även ifall man inte förstår ett skit av vad de säger?
Skyrim låter bättre på japanska
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M1adLr...
Usch. Samma melodramatiska, over-the-top VA oavsett om det passar in eller ej. Nej tack...
Where are we runnin'?
Det roliga är att många av spelen som fått 40/40 inte ens är bra, finns massa västerländska spel som är mycket bättre. Japaner är för go ibland, har aldrig någon smak när det gäller något, så länge det är japanskt.
Japansk tidning = Japansk spelsmak. Surprice!
Jag vill ha page...
För mig bör kriterier som BUGGFRITT uppfyllas om ett spel ska få maxbetyg, speciellt på en skala lika hög som denna. Men men, tycker spelet är riktigt nice, dock inte värt maxbetyg. Varje gång jag går ut från Whiterun ramlar skelettet från första draken ner från luften rakt framför mig. Fysikmotorn är helt knasig och en npc kan verkligen riva ner alla items i hela ditt hus osv, vilket blir ett helsike om man vill få upp allt igen. Går helt enkelt inte. Detta är ju bara småsaker, men sen har vi allt ofärdigt till pc.. 512x512 textures, max 2GB minnes användning (orginal), låta processorn beräkna skuggor. osv.. men men.. Kul är det iaf Och ser lite bättre ut om man använder Skyrim Total Enhancement Project guiden..
Japan är ett av många land som tror att de är bäst på allting. Självgodheten är på topp. Synd bara att ett sådant land har blivit hyllat så mycket. Det är väl knappast så att en självgod person, land, grupp fast i egots våld behöver mer hyllning, snarare mycket kritik så att de kommer ner på jorden. Bra nu äntligen att en stor tidning där visar på nytänkande. Kanske andra följer efter, eftersom jag tycker japansk spel är oerhört föråldrade och har varit de senaste 10 åren . Så vad en japansk tidning skriver om japanska spel är för mig helt ointressant, eftersom den inte ger för mig en ej objektiv synpunkt enligt mina erfarenheter. Likaså tänker jag naturligtvis när jag läser en svensk recension av ett svenskt spel. Då är det bättre att få ett annat lands recension av spelet.
En annan sak jag tänkte på är allt ältande om att gamla spel var så svåra och dagens spel så väldigt lätta. Jag tror inte det var så att de som programmerade spel på åttiotalet menade att göra spel väldigt svåra utan det berodde helt enkelt på tekniken. Den var värdelös jämfört med idag och för varje generation har spelen blivit lättare och mer användarvänliga. Kontrollen har blivit mer avancerad och det har gjort det mycket lättare att ha full kontroll på sin karaktär när man spelar. Likaså kameran och allt annat tekniskt. Så glöm allt enkelspårigt snack om att det var en medveten handlig från programmerarna att göra spelen svåra på den tiden, utan de gjorde helt enkelt vad de kunde av den då enkla tekniken jämfört med idag. Sedan att det finns spel som är otroligt svåra som t.ex. Demon Souls eller uppföljaren är en helt annan sak. Nu finns ju tekniken att göra extremt lättkontrollerade spel, så det är antingen en medveten handling att göra ett väldigt svårt spel idag eller att man helt enkelt inte behärskar tekniken.