Sista barriären riven – Skyrim invaderar Japan

Robot
Sista barriären riven – Skyrim invaderar Japan

Bethesdas rollspelsäventyr är första västerländska spelet någonsin att föräras med 40/40 i anrika japanska spelmagasinet Famitsu.

#bethesda, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #grand-theft-auto-iv, #call-of-duty-modern-warfare-2, #call-of-duty-modern-warfare-3, #call-of-duty-black-ops, #red-dead-redemption


Medlem
Sista barriären riven – Skyrim invaderar Japan

det var intressant. kanske har även de börjat fatta att spel kan vara bra även om man ändrar på dem mellan versionerna...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Bara att gratulera!

Medlem

Wat, nintendogs?

Medlem

Nästan bara nintedo spel som dom har klassat 40/40

Medlem

bara visar att ett riktigt bra spel blir älskat även när det har tonvis med fel


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

hmm brudarna på framsidan av tidningen va ju fula.. undra om japaner inte tycker samma japanska tjejer är snygga som västerlänningar gillar .. *tänker*

Medlem

Verkligen inte fått uppfattningen att Famitsu är välrespekterade. De är mer som Japans IGN.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Verkligen inte fått uppfattningen att Famitsu är välrespekterade. De är mer som Japans IGN.

inte japans gamespot då ? gamewhore ftw ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av riktigninja:

hmm brudarna på framsidan av tidningen va ju fula.. undra om japaner inte tycker samma japanska tjejer är snygga som västerlänningar gillar .. *tänker*

Fula?? Jag tror vi har olika definieringar på vad ordet "fula" innebär.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av asdfg:

Verkligen inte fått uppfattningen att Famitsu är välrespekterade. De är mer som Japans IGN.

inte japans gamespot då ? gamewhore ftw ^^

Same shit, different name.

Jag tror de blev trötta på samma gamla, vanliga spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tror de blev trötta på samma gamla, vanliga spel.

pff skulle det komma ett år utan ett supermario släpp av något slag så är det då vi borde skita i byxan av skräck


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv
Skrivet av MagicBandit:

Onekligen, men det låter lite som "Skilda Världar".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av MagicBandit:

Nej, det gör det inte.

Medlem

hör fan knappt skillnad på tjejer och killar på vissa japanska röster =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag kan säga att jag inte delar japanernas smak. Så jag antar att spelkulturen faktiskt skiljer sig mellan våra världsdelar.

Inaktiv
Skrivet av Buio:
Skrivet av MagicBandit:

Nej, det gör det inte.

"tycker jag." Borde du lagt till. Helt klart en subjektiv sak.
Dock brukar japanska röstskådespelare bjuda på sig själva mer och därav ha mer inlevelse än amerikanska. En personlig observation. (notera brukar)

Medlem

Och ninjan... vad tycker du är snygga tjejer egentligen? De var ju skitsöta. Antar att du är en sån där hunk som bara badar i snygga tjejer när du inte surfar på FZ och är petig?

Medlem
Skrivet av MagicBandit:

Hm... kan man tycka att det låter bättre även ifall man inte förstår ett skit av vad de säger?

Medlem

Det roliga är att många av spelen som fått 40/40 inte ens är bra, finns massa västerländska spel som är mycket bättre. Japaner är för go ibland, har aldrig någon smak när det gäller något, så länge det är japanskt.

Medlem
Skrivet av MagicBandit:

Usch. Samma melodramatiska, over-the-top VA oavsett om det passar in eller ej. Nej tack...


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Det roliga är att många av spelen som fått 40/40 inte ens är bra, finns massa västerländska spel som är mycket bättre. Japaner är för go ibland, har aldrig någon smak när det gäller något, så länge det är japanskt.

Japansk tidning = Japansk spelsmak. Surprice!


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

För mig bör kriterier som BUGGFRITT uppfyllas om ett spel ska få maxbetyg, speciellt på en skala lika hög som denna. Men men, tycker spelet är riktigt nice, dock inte värt maxbetyg. Varje gång jag går ut från Whiterun ramlar skelettet från första draken ner från luften rakt framför mig. Fysikmotorn är helt knasig och en npc kan verkligen riva ner alla items i hela ditt hus osv, vilket blir ett helsike om man vill få upp allt igen. Går helt enkelt inte. Detta är ju bara småsaker, men sen har vi allt ofärdigt till pc.. 512x512 textures, max 2GB minnes användning (orginal), låta processorn beräkna skuggor. osv.. men men.. Kul är det iaf Och ser lite bättre ut om man använder Skyrim Total Enhancement Project guiden..

Medlem

Haha när man kollar på den listan av spel kan man ju inte annat än undra om detta är något skämt xD

Citat:

Famitsu är en av världens allra största och mest välrespekterade spelblaskor.

AAAH HA HA HA HA HA HA, OH WOW! X'D REALLY?!

Inaktiv

Japan är ett av många land som tror att de är bäst på allting. Självgodheten är på topp. Synd bara att ett sådant land har blivit hyllat så mycket. Det är väl knappast så att en självgod person, land, grupp fast i egots våld behöver mer hyllning, snarare mycket kritik så att de kommer ner på jorden. Bra nu äntligen att en stor tidning där visar på nytänkande. Kanske andra följer efter, eftersom jag tycker japansk spel är oerhört föråldrade och har varit de senaste 10 åren . Så vad en japansk tidning skriver om japanska spel är för mig helt ointressant, eftersom den inte ger för mig en ej objektiv synpunkt enligt mina erfarenheter. Likaså tänker jag naturligtvis när jag läser en svensk recension av ett svenskt spel. Då är det bättre att få ett annat lands recension av spelet.

En annan sak jag tänkte på är allt ältande om att gamla spel var så svåra och dagens spel så väldigt lätta. Jag tror inte det var så att de som programmerade spel på åttiotalet menade att göra spel väldigt svåra utan det berodde helt enkelt på tekniken. Den var värdelös jämfört med idag och för varje generation har spelen blivit lättare och mer användarvänliga. Kontrollen har blivit mer avancerad och det har gjort det mycket lättare att ha full kontroll på sin karaktär när man spelar. Likaså kameran och allt annat tekniskt. Så glöm allt enkelspårigt snack om att det var en medveten handlig från programmerarna att göra spelen svåra på den tiden, utan de gjorde helt enkelt vad de kunde av den då enkla tekniken jämfört med idag. Sedan att det finns spel som är otroligt svåra som t.ex. Demon Souls eller uppföljaren är en helt annan sak. Nu finns ju tekniken att göra extremt lättkontrollerade spel, så det är antingen en medveten handling att göra ett väldigt svårt spel idag eller att man helt enkelt inte behärskar tekniken.

Inaktiv

Det var väl att Skyrim inte scorade lägre än Pokemon. Då hade något varit fel.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

39/40 för MW3? PLEASE!

Medlem

Haha verkligen inte ens värt 30/40.

12
Skriv svar