Skyrim inspirerar nästa Dragon Age
Drake som drake, skulle man kunna säga, men inte Bioware som istället ”aggressivt” spanade in Skyrim innan någon råkade träffas av en... pil i knät?
#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bioware, #bethesda
OCH LÄGG NER DET DÄR DÅLIGA MEMET!
+1, internet har varit outhärdligt sen den dök upp
fortfarande bättre än rickrolls och this is sparta -.-
Må så vara, men jag har aldrig upplevt att rickrolls och sparta är lika spammande som Arrow to the knee
Game long and prosper
I used to be tired of game memes, then I took an arrow to the knee.
Ne men seriöst, finns det något jag hade älskat med Dragon Age så vore det ifall det varit öppnare. Visst, inte nödvändigtvis Elder Scrolls-öppet då det tog sin lilla tid att kika på alla områden ändå, men inte så trångt som det faktiskt var. Dessutom kunde de väl ha gjort något åt de förbannat långa laddningstiderna.
Och ja, jag har spelat tvåan och det var en hemsk, mardrömslik och vidrig upplevelse i mitt tycke.
Må så vara, men jag har aldrig upplevt att rickrolls och sparta är lika spammande som Arrow to the knee
När folk slutar uppmärksamma det, slutar folk känna att det finns nåt syfte att nämna det. Låt den lilla (dåliga, fula, äckliga?) meme-lågan fladdra fritt den korta tid den kommer brinna
By deciding what is right you ultimately end up blind.
My friend used to annoy the fuck out of everyone with forced memes. Then he took an arrow in the head.
Jag är fan skeptiskt, de klarar ju inte ens av att göra spel nuförtiden med mer än en kompanion som funkar smidigt och bra.
Spelade Ultima 6-7 en gång i tiden, där man hade 3-5 kompanions i sitt följe, och som man på ett superlätt och smidigt sätt kunde ta fram inventory och equipa vapen och rustning och allt möjligt.
Det var 1992.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ultima_VII
Smidig inventory på den tiden:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/37/Ultima7-gumps.p...
En intressant ide, så länge som inte bioware bestämmer sig för att konsolifiera DA3 alldeles för mycket (precis vad som DA2 led av).
Gillade första DA.
Vad har hänt med hack'n'slash/RPG de senaste åren?
Tycker Bioware snarare ska se tillbaka på sina äldre spel. Inget fel med nytänkande, men varför ändra på ett vinnande koncept?
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
När folk slutar uppmärksamma det, slutar folk känna att det finns nåt syfte att nämna det. Låt den lilla (dåliga, fula, äckliga?) meme-lågan fladdra fritt den korta tid den kommer brinna
Brukar roa mig med att rapportera/rösta ner såna poster. Så att mods får bli lite irriterade också ;P
Jag fattar inte fortfarande att de på Bioware inte fattar vad vi fans vill ha fan läser de aldrig sina egna forums eller!?
Gör som ettan var bara fixa alla problem ettan hade och ge det ett snyggare look punkt slut hur fan kan det vara så svårt att fatta....
Gillar munkar!