FFXIII-2 och DLC – flera storyepisoder för karaktärerna

Robot
FFXIII-2 och DLC – flera storyepisoder för karaktärerna

I dag släpps Final Fantasy XIII-2 och Square Enix planerar för spelets dlc-framtid. Första paketet släpps redan nästa vecka.

#final-fantasy-xiii-2


Medlem
FFXIII-2 och DLC – flera storyepisoder för karaktärerna

Så uselt gjort av dem...

Medlem

Usch, mjölkar fansen på DLC, otroligt fult.

gnu
Medlem

Glad att jag inte köpte det.

Redaktör
Ponny

Snarare tror jag det är - ännu - ett sätt för Squenix att försöka anpassa spelet för väst. Om det är särskilt lyckat däremot...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

haha DLC en vecka efter spelets släpp, ja om man inte redan vart säker nog på att hålla sig borta från det här skitspelet så lär man ju blivit det nu

Medlem

undrar om detta blir spelet som sätter "final" i Final Fantasy!?, antagligen inte..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Bara jag som gillar DLC? Bra nyhet för min egen del, mer att göra när man spelat igenom FFXIII-2. Gnällspikar... skulle kunna tro att man hamnat på http://www.pro.se/

Medlem
Skrivet av Cortex:

Bara jag som gillar DLC? Bra nyhet för min egen del, mer att göra när man spelat igenom FFXIII-2. Gnällspikar... skulle kunna tro att man hamnat på http://www.pro.se/

DLC som detta borde ha varit i spelet så du skulle fått mer att spela från första början, men eftersom folk är villiga att köpa DLC så hackar de ner spelet i bitar och säljer.

Medlem

...vafan, borde ju varit med i spelet

Medlem
Skrivet av Friberg:

DLC som detta borde ha varit i spelet så du skulle fått mer att spela från första början, men eftersom folk är villiga att köpa DLC så hackar de ner spelet i bitar och säljer.

Kan hålla med om den biten men ändå glad att de släpper materialet som DLC istället för att slänga det i papperskorgen.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Bara jag som gillar DLC? Bra nyhet för min egen del, mer att göra när man spelat igenom FFXIII-2. Gnällspikar... skulle kunna tro att man hamnat på http://www.pro.se/

Jag gillar DLC, men då ska det vara något som tillför något nytt.

Att release-datumen är så pass nära varandra tyder bara på detta är något som förmodligen var med i slutproduktionen men att de valde ta bort det och låter folk betala extra för det.

Spel + DLC är bra, men ofta verkar det vara som att spel släpps som Spel - "Material Som Nu är DLC Istället"

Moderator | Testpilot

Spelar ff13 nu och fy helvete vad seg början är att jag nästan vill slänga spelet sönder och samman.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelar ff13 nu och fy helvete vad seg början är att jag nästan vill slänga spelet sönder och samman.

Det är segt precis hela tiden, så du lär nog inte tycka det blir bättre


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har lirat nu i 6 timmar och det är helt fucking awesome. Det finns ingen ursäkt att plocka bort saker från spelet för att ta betalt för det en vecka senare. Men spelet i sig är det bästa Final Fantasyt jag lirat på snart 10 år.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så uselt gjort av dem...

Skrivet av Friberg:

Usch, mjölkar fansen på DLC, otroligt fult.

Fast denna gång har de ju gått ut med ett lägre pris för själva spelet vid release... så det känns ju inte direkt som de "mjölkar".

Grymt bra spel i övrigt, gillade man FF XIII så kommer man garanterat gilla detta då det har förbättrats på många sätt.

Medlem
Skrivet av Live_Chrille:

Har lirat nu i 6 timmar och det är helt fucking awesome. Det finns ingen ursäkt att plocka bort saker från spelet för att ta betalt för det en vecka senare. Men spelet i sig är det bästa Final Fantasyt jag lirat på snart 10 år.

Bra smak Ungefär som de personer som faktiskt tycker Mcdonalds är sjukt jävla gott

Medlem

FFXIII-2 Ää faktiskt ett sjukt awesome spel. Jag älskar det. Story-episoder... Hoppas de är billiga iaf.
Spelet kändes långt inte för att storyn var lång utan för att det finns så jävla mycket att göra i spelet. I löv it

1
Skriv svar